סוף טוב: יובל גוזני מעפולה שסובלת משיתוק קל מתחילה לעבוד

סיפורה של יובל גוזני, צעירה בת 22 מעפולה הלוקה בשיתוק מוחין קל ולא מצאה שנתיים משרת עבודה ראויה ריגשה גולשים בכל רחבי הארץ. אמש, לאחר מספר רב של פניות, ובסיוע של הפעיל החברתי איתי כהן, היא נתבשרה בתום ראיון עבודה כי מפעל לוריאל במגדל העמק החליט להעסיק אותה. "יש לי מסר וחשוב לסיום לכל הנכים שרוצים לעבוד והמדינה לא עוזרת להם, תצעקו את מה שיש לכם על לבכם. זה הכי חשוב אחרת לא באמת יקשיב לכם", אמרה יובל

תושבי עפולה והעמקים לא יכלו להתעלם בשבוע האחרון מסיפורה המרגש של יובל גוזני, צעירה מקסימה וחיננית בת 22 שלוקה בשיתוק מוחין מאוד קל. בסירטון מרגש שהעלתה לפייסבוק אמרה יובל: "יש לי בעיה קטנה של שיתוק מוחין מאוד מאוד קל. הוא גורם לי לבעיה קטנה בשרירים שקוראים לה היפותוניה, שזה שרירים קצת קצרים ומוחלשים. אני עושה את הסירטון הזה כי אני מחפשת עבודה. אף מעסיק לא מוכן לקבל אותי בשל הנכות הזאת וגם אומרים לי את זה.
בעבר עבדתי בשירות לאומי בגן ילדים, לאורך שנה. אני מאוד אוהבת לעבוד עם ילדים, בגילאי 4 עוד 7. כרגע אני עובדת בבייביסיטר ובעזרה לאמא שלי בגן שלה. אני עושה הכול כמו כל בן אדם רגיל, לא בהליכון, לא בכסא גלגלים. מאוד אודה למי שייפנה אליי ויהיה מוכן לעזור".
המילים המרגשות של יובל לא נפלו על אוזניים ערלות. בעקבות הפנייה והחשיפה בפייסבוק נוצר קשר אישי בין יובל לפעיל החברתי איתי כהן שהחליט להתגייס ולסייע ליובל ויהי מה.


מסר קטן וחשוב לסיום לכל הנכים שרוצים לעבוד והמדינה לא עוזרת להם, תצעקו את מה שיש לכם על לבכם. זה הכי חשוב כי אחרת לא באמת יקשיב לכם"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בשלב ראשון העלה כהן את הסירטון המרגש והעוצמתי שחיש מהר הפך ויראלי וזכה להתעניינות גם מצד התקשורת הארצית. אחרי מאות שיתופים, לייקים ותגובות הגיעו גם הצעות עבודה רבות. אחת ההצעות המעניינות ביותר הגיעה מנציגה במפעל לוריאל במגדל העמק שאמש כבר הזמינה את יובל לראיון עבודה ובסיומו הודיעה לה כי היא התקבלה לעבוד במשרה מלאה במחלקת האריזה של המפעל- החל מיום רביעי הקרוב.
"תמיד הייתי אופטימית, אבל עכשיו אני הרבה יותר שמחה", אמרה היום יובל לעמקניוז, "אמש כבר עשיתי סיור יחד עם אבי במפעל ובמחלקה בה אעבוד ואין יותר נרגשת ממני. במשך שנתיים חיפשתי עבודה ולא מצאתי ולשמחתי הסטטוס הזה הולך להשתנות. התהליך שעברתי בימים האחרונים הוכיח לי שיש אנשים טובים בישראל, אנשים אכפתיים שיממו את ליבי. אני מודה מאוד לאיתי שגילה רגישות ואכפתיות מרשימה בעבורי. הוא אדם מקסים ויש לו חלק מכריע בקבלתי לעבודה. בלעדיו עדיין הייתי מחפשת עבודה.
יש לי גם מסר קטן וחשוב לסיום לכל הנכים שרוצים לעבוד והמדינה לא עוזרת להם, תצעקו את מה שיש לכם על לבכם. זה הכי חשוב כי אחרת לא באמת יקשיב לכם".

הפעיל החברתי מעפולה איתי כהן
הפעיל החברתי מעפולה איתי כהן

איתי כהן היה לא פחות נרגש ואמר: "נחשפתי לראשונה לסיפור של יובל דרך הפייסבוק ובהמשך תקשרנו והחלטנו לראות איך אפשר לקדם את הנושא שלה בעזרת הרשת. לי היה ברור שאני לא מוותר עד שמשימת איתור העבודה בעבורה תושלם ולשמחתי זה קרה די מהר. יובל היא צעירה מקסימה, חיובית וערכית שסך הכול מתמודדת עם לקות קטנה שלא אמורה למנוע ממנו להתשלב בשוק התעסוקה.
הסיפור שלה נגע לליבי, בעיקר בימים אלה בהם הנכים נלחמים על קצבותיהם. אני מאמין בשיוויון חברתי והסיפור הזה מתכתב היטב עם התפיסה הזו שלי. בכוונתי להמשיך ולהיות בקשר עם יובל, לראות שהיא משתלבת ושמחה בעבודתה החדשה. מבחינתי היא סוג של אחות קטנה ומיוחדת ואני בטוח שנכון לה עתיד גדול", סיכם