סוכלה עסקת נשק בואדי ערה

עסקת נשק בין תושב ערערה ותושב השטחים שכללה רובה קלצ'ניקוב ומחסית ובה 8 כדורים סוכלה לאחרונה. הרוכש ביצע את העסקה כאשר בנו בן ה- 11 משחק בסמוך למכונית בה העביר. צילום: דוברות המשטרה

במסגרת מאמצי המשטרה להלחם באלימות בחברה הערבית ובמקרי הירי, לפני כשבוע הצליחה המשטרה לסכל עסקת נשק וללכוד את השותפים לביצוע העבירה- תושב אום אל פאחם ותושב השטחים בשנות הארבעים לחייהם. בעת ביצוע העבירה שיחק בנו הקטין של הרוכש כבן 11 שנים בסמוך.
מהמשטרה נמסר כי לאחר פעילות מבצעית וחקירת בלשי משמר הגבול של משטרת ישראל הובילה אתמול את הפרקליטות להגשת כתב אישום בבית משפט המחוזי בחיפה נגד תושב ערערה ותושב מעאויה בגין עבירות נשק – קניית קלצ'ניקוב ומחסנית תואמת טעונה ב- 8 כדורים.
מכתב האישום עולה שאחד הנאשמים מנהל קשר זוגי עם אחותו של הנאשם השני ולהם יש ילדים ובכללם קטין בן 11 שנכח בעת ביצוע עסקת האמל"ח.
עוד עולה מכתב האישום כי בתאריך 14.07.20 יצרו קשר עם תושב הרשות הפלסטינית בכדי שיספק להם את כלי הנשק. בשיחתם קבעו שיפגשו באום אל פחם ושם ימסור להם תושב השטחים את הנשק.
על פי כתב האישום, לפני כשבועיים(14.07.20),  סמוך לשעה 20:00 הגיעו הנאשמים אל מקום הפגישה שנקבע יחד עם הקטין בן ה-11 ששיחק מחוץ לרכב בזמן שאביו נפגש עם תושב השטחים ורכש ממנו את הנשק יחד עם מחסנית ובה 8 כדורים.
לאחר מכן נסעו השלושה באום אל פחם ונעצרו על ידי בלשי מג"ב שנערכו בכוחות גדולים באזור.
במסגרת הגשת כתב האישום ביקשו במג"ב את מעצרם של השניים עד תום ההליכים.