סוכות עם קק"ל: חגיגת מסיק זיתים ביער לביא

ביום ראשון במרכז שדה יער לביא תתקיים פעילות המיועדת לכול המשפחה * ניידת של גלי-צה"ל תלווה את האירוע. צילום: צביקה איילון

קרן קימת לישראל מזמינה ביום ראשון, חול המועד סוכות, את הציבור לפעילות משפחתית חקלאית – מסיק זיתים –  במרכז שדה חינוכי ביער לביא, שליד מחלף גולני. את האירוע, שיחל בשעה 10:00 ויסתיים בשעה 15:00, תלווה ניידת שידור של גלי צה"ל שתשדר מהמקום לאורך כל היום.
הבאים לאירוע ייהנו משלל פעילויות הכוללת קטיף זיתים מהעץ, הכנת מכלי זיתים משפחתיים, סדנאות יצירה הקשורות לחג סוכות ולמסיק וסיורים מודרכים בחיק הטבע.
קצת היסטוריה: עץ הזית מאז ומעולם היווה מרכיב חשוב בחיי היום יום של החברה הים תיכונית. הכינו ממנו זיתים כבושים, שמן זית ואפילו מוצרי קוסמטיקה וסבונים. בעבר מסיק הזיתים היה אירוע חברתי וססגוני שהשתתפו בו כל אנשי הכפר: ילדים, הורים ואפילו זקנים, כשלכל אחד היה תפקיד. מסיק הזיתים היה מפגש חברתי חשוב וזמן טוב לחידוש קשרים, רקימת עסקאות ואפילו שידוכין.
נציגת קשרי ציבור במרחב צפון בקק"ל אתי אזולאי מזמינה את הציבור לבוא וליהנות מהפעילות החברתית החגיגית: "אני מזמינה את כל בית ישראל לבוא, למסוק ולכבוש זיתים במו ידכם. המשתתפים יגיעו למטעי הזיתים וימסקו את הזיתים לתוך מיכל. מבטיחה לכולם הנאה צרופה".
עלות מיכל זיתים למשפחה- 10 שקלים. תשלום במקום.
סוכה כשרה תוצב באתר לרווחת הציבור.