סויסה: "לא אתמודד על ראשות עיריית עפולה"

במסיבת עיתונאים שנערכה הבוקר חשף חבר מועצת העיר עפולה דוד סויסה את הסיבות שהובילו אותו להצטרף לקואליציה, את תוכניותיו העתידיות בתחום החינוך, את שיתוף הפעולה הצפוי עם יצחק מירון ראש העיר וג'קי ונונו, סמנכ"ל החינוך ואת היעדים שהציב לעצמו, ("שעפולה תתייצב בעוד עשר שנים ברשימת שליש הערים המובילות בישראל בתחום החינוך")

עכשיו זה רשמי. דוד סויסה חבר מועצת העיר עפולה מצטרף לקואליציה המורחבת של ראש העיר המכהן יצחק מירון. במסיבת עיתונאים חשף דוד סויסה את תוכניותיו העתידיות ובמהלכה הצהיר: "לא אתמודד על ראשות עיריית עפולה".

• "דוד ידע להתעלם מעל שיקולים פוליטיים אישיים צרים"

את מסיבת העיתונאים פתח ראש העיר יצחק מירון שאמר: "זהו מהלך פוליטי ומעשי שאנו שמחים ומברכים עליו. דוד סויסה יחזיק את תיק החינוך ויסייע בתחום חשוב זה. התחום הזה חשוב גם באספקט הפוליטי. דוד הוא פיגורה פוליטית מובילה בעפולה. הרזומה שלו מדבר בעד עצמו. אני מתחבר לעובדה שדוד גדל בעפולה וזה לא נכון בהכרח לכל מועמד. יש לזה חשיבות שמחזקת את היכולת לתת מענה למקום בו הוא גדל. שנינו גדלנו בגבעת המורה ואני חושב שההצטרפות הזו חשובה מאוד במישור הפוליטי. אנחנו מדברים על טיימינג שונה מחבירות שעשינו בעבר. אנו כעת יותר משנה לפני הבחירות והחבירה הנוכחית מסתכלת רחוק, מדובר בשיתוף פעולה של לפחות שש שנים, לפני ואחרי הבחירות, מתוך הבנה שלתהליכים שאנו רוצים לקדם בעתיד, נדרשת תקופת זמן ארוכה, הרבה יותר משנה."


"התרשמתי שמירון מתכוון להשקיע משאבים רבים בחינוך. חינוך לא עובד בשיטת זבנג וגמרנו. אני לוקח את המשימה הזו לפחות לעשור וכך אני מתייחס אליה. אני לא מתכוון להתמודד בבחירות לראשות העיר הקרובות, אתמוך במירון, מתוך כוונה לקדם את תחום החינוך."


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


מירון: "מבחינה מעשית התחום שדוד ייקח על עצמו כמחזיק תיק החינוך הוא נושא חשוב בכל עיר וכמובן גם בעפולה. כל תמיכה מבורכת. דוד עם הרקע שלו בתחום החינוך והעובדה שהנושא הזה בוער בקרבו כפי שאני התרשמתי, מבטיחים שנוכל לחזק תחום זה יותר בעיר עפולה. אני מאחל לדוד בהצלחה, לשנינו בהצלחה, וגם לתושבי עפולה. בחיבור הזה, בעיקר דוד, ידע להתעלם מעל שיקולים פוליטיים אישיים צרים. אני מעריך את זה ומבטיח לתושבי העיר ולדוד ששיתוף הפעולה ביננו יהיה לא פחות ממעולה. אני עושה דברים מכל הלב. במקרה הזה אני מאוד רוצה לשתף פעולה עם האיש, מפאת חשיבות הנושא".

• "אתמוך במירון, מתוך כוונה לקדם את תחום החינוך"

סויסה הודה למירון וסקר את תוכניותיו העתידיות בפירוט. "הצטרפתי למערכת הציבורית פוליטית לפני חמש. אמרתי אז ואני אומר את זה גם היום, שהצטרפתי לתקופה ארוכה. בתקופה האחרונה, במספר מפגשים עם מירון, הגעתי לכמה מסקנות, בין היתר שעפולה בצמיחה בלתי רגילה. אני רואה זכות גדולה להצטרף לעשייה בעיר. במפגשים הללו, התרשמתי שמירון מתכוון להשקיע משאבים רבים בחינוך. חינוך לא עובד בשיטת זבנג וגמרנו. אני לוקח את המשימה הזו לפחות לעשור וכך אני מתייחס אליה. אני לא מתכוון להתמודד בבחירות לראשות העיר הקרובות, אתמוך במירון, מתוך כוונה לקדם את תחום החינוך. עפולה היא עיר חזקה, עיר עם משאבים ואני לוקח את המשימה לנתב אותם בהתנדבות מלאה. אני שמח על כך."


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


סויסה: "עולם החינוך והמתודיקה שלו לא זרים לי ואני מאוד רוצה להביא את הניסיון שלי ממקומות אחרים לעיר. גיבשנו, אני ראש העיר וגק'י ונונו עקרונות לתוכנית החינוך העתידית. בתוכנית יהיו עקרונות שלאורם נגבש את השיח ונציג את התוכנית האסטרטגית לעשור הקרוב. למערכת החינוך אנו רואים חזון פשוט, להוות אבן שואבת לכל צרכני החינוך באזור, החל מתלמידים, מורים ומנהלים טובים מעפולה ומחוצה לה. זה מתגבש ומתלכד עם החזון של עפולה כמטרופולין אזורי. התוכנית האסטרטגית היא להיות בעוד עשר שנים בשליש הערים המובילות בישראל בתחום החינוך. זה אומנם יומרני ודורש עבודה קשה ושיטתית, עם הרבה סבלנות וסובלנות, אבל אנחנו נגיע לשם. שמנו לנו את זה כיעד".

• "חינוך זה לא שיווק. לי חשוב שנדבר על עובדות"

בהמשך סקר סויסה את התוכנית העתידית שלו "עשרת הדיברות" בתחום החינוך ובתשתית הערכית והדגיש כי הוא מתחיל בעבודה מיידית.


סויסה: "לי חשוב שנדבר על עובדות. בכוונתי לעסוק בגיבוש התכנית האסטרטגית בדגש על בתי הספר העל יסודיים."


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


עוד אמר סויסה: "יש לנו מערכת חינוך בריאה ואני גאה בה. לכל תלמיד, מורה או מנהל צריך שתהיה גאוות יחידה בכל הנוגע למערכת החינוך של העיר. חינוך זה לא שיווק. לי חשוב שנדבר על עובדות. בכוונתי לעסוק בגיבוש התכנית האסטרטגית בדגש על בתי הספר העל יסודיים. זה המהות של תיק החינוך, אני לא נושא בתפקיד סטטורי. התכנית שלי משתלבת בצורה מלאה. בשבוע האחרון ערכתי מספר שיחות עם ג'קי ונונו ואנחנו עובדים כתף אל כתף. לכולנו אינטרס אחד, שמערכת החינוך של עפולה תצליח".
מירון הוסיף בהמשך לדבריו של סויסה כי הנהלת העיר מגדילה את תקציב החינוך שנה אחר שנה, "בסופו של יום התוצאות של מערכת החינוך היא לא רק שאלה של כסף, אין פה קורלציה חד ערכית".

דרך צלחה: ראשי הרשויות והמועצות בעמק נכנסו לתפקידם

|