סוגרים פערים בבריאות בצפון

הקמת מרכז סרטן ראשון בעפולה יוצאת לדרך בהשקעה של 50 מיליון דולר

השבוע נערך טקס הנחת אבן הפינה להקמת מרכז סרטן בבית החולים העמק לטובת תושבי הצפון נערך במעמד משפחת כצמן ובהשתתפות בכירי המשק והנהלת הכללית. המרכז, שיוקם בעלות של 50 מיליון דולר בהשקעה משותפת לקרן כצמן ושירותי בריאות כללית, ייקרא "בית שולמית" לזכרה של ד"ר שולמית כצמן ז"ל, רופאת ילדים מוערכת וממייסדי עמותת "גדולים מהחיים", שנפטרה בעצמה בשנת 2013 ממחלת הסרטן והיא בת 49.

• החולים בצפון המזרחי לא ייאלצו לנסוע יותר למרכז הארץ לקבלת טיפול

בהיעדר שירותים רפואיים ומחלקות לטיפול בחולי הסרטן בצפון, בחרה משפחת כצמן, שתרמה 25 מיליון דולר, להנציח את זכרה של ד"ר שולמית כצמן ז"ל באזור זה, ולהקים את מרכז הסרטן המתקדם במרכז רפואי העמק של שירותי בריאות כללית, כדי לתת מענה ל- 700,000 תושבים המתגוררים בצפון המזרחי של ישראל.
"בית שולמית" ייבנה כבניין ירוק שיאפשר גישה לשטחי הטבע המקיפים אותו. תכנון הבנייה ועיצובו הופקד בידיו של האדריכל הישראלי הבינלאומי רון ארד בשיתוף משרד האדריכלים מושלי-אלדר מישראל.


בניית מרכז הסרטן תמשך כשלוש שנים והוא צפוי להיפתח בדצמבר 2019. עם השלמתו יינתן מענה רפואי שלם וכוללני לחולים במחלות ממאירות בצפון מזרח ישראל.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


מרכז הסרטן יוקם כבנין נפרד במתחם של מרכז רפואי העמק על שטח של כ-11,000 מ"ר ויכיל מכון רדיותרפיה להקרנות, מחלקות אשפוז לחולים במחלות אונקולוגיות והמטולוגיות, מרכז יום לטיפול תרופתי וכימותרפי, מרכז לשיפור איכות החיים של החולה ומשפחתו, בית מרקחת ומכון לחקר הסרטן שיוקם במשותף למרכז רפואי העמק ולטכניון, כאשר בראש הוועדה המדעית המייעצת של מכון המחקר יעמוד פרופ' אהרון צ'חנובר, חתן פרס נובל לכימיה לשנת 2004.
בניית מרכז הסרטן תמשך כשלוש שנים והוא צפוי להיפתח בדצמבר 2019. עם השלמתו יינתן מענה רפואי שלם וכוללני לחולים במחלות ממאירות בצפון מזרח ישראל.
פרופ' אורנה בלונדהיים, מנהלת מרכז רפואי העמק: "כיום, חולים רבים שלוקים בסרטן ובמחלות ממאירות נאלצים לפצל את הטיפול בין כמה בתי חולים משום שבאזור שלנו חסרים שירותים קריטיים כמו הקרנות ומחלקת אשפוז. בשעתם הקשה מיטלטלים החולים הללו מרחקים ארוכים כדי לקבל טיפול. החלטתה של משפחת כצמן להקים את בית שולמית במרכז רפואי העמק היא החלטה דרמטית שתסגור פערים גדולים שקיימים בשירותי הבריאות והרפואה בצפון".