סוגרים את 2021: "העמק" מטפס גבוה

המרכז הרפואי העמק סיים את שנת 2021 עם ציון 100 במדדי האיכות של משרד הבריאות, עם עליה של למעלה מ6% בכמות הלידות ועם הכרזה על הפיכתו למרכז-על של הכללית בצפון

2021 הייתה שנה גדושה בפעילות רפואית מתקדמת למען תושבי הצפון במרכז הרפואי העמק מקבוצת כללית: למעלה מ130,000 מטופלים פנו למחלקה לרפואה דחופה, ולמעלה מ27,000 ילדים ובני נוער פנו אל המחלקה לרפואה דחופה ילדים.
מערך חדרי הלידה ומחלקות יולדות וילודים שוברים שיאים חדשים של ביקוש – עליה שנתית של למעלה מ6% בכמות הלידות נרשמה השנה, שהם 5,274 תינוקות שנולדו השנה במרכז הרפואי העמק.
אל מערך הטיפול בקורונה פנו השנה למעלה מ-4,000 מטופלים ומהם מעל 900 חולים נזקקו לאשפוז.
במערך המכונים והמרפאות הגדול טופלו השנה מעל 314,000 מטופלים, ובמעבדות במרכז הרפואי העמק בוצעו למעלה מ 16,100,000 בדיקות כולל בדיקות קורונה.

מנהל המרכז הרפואי העמק, ד"ר זיו רוזנבוים
מנהל המרכז הרפואי העמק, ד"ר זיו רוזנבוים

מעל 12,500 ניתוחים שונים בוצעו השנה במערך הכירורגי, חדרי הניתוח וההרדמה של המרכז הרפואי העמק ומעל 2,000 צנתורי לב.
"אני גאה מאד בכל אנשי הצוות שלנו במרכז הרפואי העמק. להגיע לציון המושלם 100 במדדי האיכות של משרד הבריאות זה יעד שאפשרי רק כאשר כל אחת ואחד מהעובדים שלנו מחויבים באופן מלא לאיכות הרפואית הגבוהה למטופלים שלנו ולשירות שאנו נותנים בכל אחד מהמפגשים עם כל מטופל ומטופלת", כך אמר השבוע מנהל המרכז הרפואי העמק, ד"ר זיו רוזנבוים.
בשנה החולפת המרכז הרפואי העמק הפך מבית חולים בינוני בגודלו לבית חולים גדול בישראל על פי הקריטריונים של משרד הבריאות, ולפי תכנית החומש שיישומה החל כבר השנה, 'העמק' יהפוך לבית חולים-על של כללית בצפון.

• "אנחנו גאים להיות המרכז הרפואי המוביל והגדול בצפון"

"תכנית החומש כוללת פתיחת שירותים רפואיים חדשים והרחבת שירותים קיימים, כך שהעמק ייתן מענה מלא וכוללני לכל צרכי הרפואה של המטופלים שגרים בצפון", מסביר ד"ר רוזנבוים.
"תכנית החומש כוללת את פתיחת 'בית שולמית', מרכז הסרטן הכוללני שבנייתו בעיצומה וחנוכתו צפויה בתוך שנה, והוא יכלול מחלקות אשפוז לחולים במחלות ממאירות, טכנולוגיות מתקדמות כדוגמת PET/CT שאנו צפויים לפתוח כבר בחודשים הקרובים, מאיצים קוויים להקרנות לחולי סרטן ועוד, וכן פתיחת חדרי ניתוח חדישים ושירותים נוספים כגון ניתוחי חזה ולב ותחומים אחרים שעדין חסרים היום בצפון. בנוסף לכך אנו ממשיכים לטפח את העובדים המצוינים שלנו וגם לגייס אנשים מצויינים נוספים לתחומים שאנו רוצים להרחיב, כמו במערך רפואת הלב, במערך לרפואת נשים ועוד. אני גאה לספר שבדו"ח שפרסם משרד הבריאות השנה עולה שאיכות המתמחים שבוחרים לבוא להתמחות אצלנו במרכז הרפואי העמק דומה לאיכות המתמחים בבתי החולים הגדולים והמובילים בישראל. נתונים אלו מעידים על הרמה הגבוהה של הרופאים ואנשי הצוות, על המחויבות שלנו לבריאותם של התושבים ועל הטיפול האיכותי שמקבלים המטופלים שלנו במרכז הרפואי העמק. אנחנו גאים להיות המרכז הרפואי המוביל והגדול בצפון שמופקד על הבריאות של תושבי הצפון גם ב-2022 ובשנים הבאות", מסכם ד"ר רוזנבוים.