סגירת מעגל: הדוקטורנטית חזרה למורה שלה מעין חרוד

חזרה לבית הספר: שקד אשכנזי, דוקטורנטית במכון ויצמן למדע, איתרה את המורה שלה לביולוגיה בתיכון, והשבוע העבירה לתלמידיה שיעור במדעים. המפגש המרגש בין המורה לתלמידה לשעבר, התקיים ביום ראשון השבוע והתאפשר הודות לפרויקט של מכון דוידסון לחינוך מדעי, הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע, בשיתוף בית הספר והמועצה האזורית הגלבוע.
לפני כחודשיים התקיימו ביוזמת ראש המועצה, עובד נור, הרצאות מדעיות נוספות בתיכונים אחווה נאעורה וויצו ניר העמק, מאת מרצה שגדלה באזור והגיעה אף היא להיות חוקרת במכון ויצמן. שקד אשכנזי נולדה וגדלה בקיבוץ בית זרע, אביה גדל בקיבוץ בית השיטה אולם בבגרותה היא עזבה את הפריפריה ולפני כחמש שנים, החלה ללמוד במכון ויצמן למדע, שם עשתה את התואר השני וכעת את הדוקטורט.

"השנה הציעו לנו לחזור לבית הספר שבו למדנו ולהרצות שם. בית הספר שאני למדתי בו כבר לא קיים לכן הייתי צריכה פתרון אחר. היה לי קשר מאוד טוב עם המורה שלימדה אותי ביולוגיה כשאני הייתי בתיכון, ורציתי למצוא אותה ולהגיע אליה. לשמחתי היא עדיין מלמדת, בתיכון בעין חרוד.


אשכנזי: "באופן אישי, בתור מי שגדלה בפריפריה הגאוגרפית של ישראל חשוב לי להגיע דווקא למקומות האלה. אני רואה את ההבדל בהזדמנויות בין מי שגדל במרכז הארץ ובין מי שגדל בפריפריה, כמו שאני גדלתי."


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


איתרתי אותה, יצרתי קשר והגעתי השבוע לבית הספר", אמרה אשכנזי, "באופן אישי, בתור מי שגדלה בפריפריה הגאוגרפית של ישראל חשוב לי להגיע דווקא למקומות האלה. אני רואה את ההבדל בהזדמנויות בין מי שגדל במרכז הארץ ובין מי שגדל בפריפריה, כמו שאני גדלתי. אני רואה כמה פשוט לתלמיד מרחובות להגיע לעשות פרוייקט גמר במכון ויצמן לעומת כמה שזה מורכב לתלמיד מעמק יזרעאל. חשוב לי שאם התלמידים האלה לא יכולים להגיע אלינו אז אנחנו נגיע אליהם, כי הם חשובים לנו. שגם הם יוכלו לראות את כל הדברים המגניבים והמרתקים שהמדע מסוגל לעשות היום. אישית, אני אשמח לבוא להרצות בכל מקום שיזמין אותי". הרצאתה של אשכנזי עסקה בתופעה שנקראת "הארה ביולוגית", המאפשרת לגחליליות לזהור, כמו גם ובעיקר ליצורים ימיים כמו מדוזות, מלפפוני ים ודגים שונים.

אושר קסרי: ״הקב״ה אוהב אותי״

|

אליקים: משמחים את בנו של החטוף צחי עידן

|

עפולה: נבחרו 12 'יקירי העיר' לשנת 2024

|