סגירת מעגל: גדלה במגדל העמק וחזרה כמנכ"לית "מסע"

לירן אבישר בן-חורין גדלה במגדל העמק, ולאחר שעשתה חיל בארץ ובעולם, חזרה לעיר הולדתה כמנכ"לית ארגון מסע, כדי ללוות את התכנית היוקרתית MITF- Masa Israel Teaching Fellows. במסגרת התכנית בוגרי אקדמיה דוברי אנגלית שפת אם מארה"ב ואוסטרליה עברו להתגורר בעיר, וילמדו את ילדי בתי הספר היסודיים בשנה הקרובה

לקראת חגי תשרי, הגיעה מנכ"לית מסע, לירן אבישר בן-חורין, ילידת מגדל העמק, ללוות את ארבעת עמיתי הוראת האנגלית, Masa Israel Teaching Fellows אשר הגיעו ללמד בעיר בה גדלה, ובבית הספר 'גיורא יוספטל' בו למדה בילדותה. בו חונכה.
ארבעת הצעירים, ניית'ן שייד מאילינוי, ג'יימי בין מדטרויט, תמרה גרינברג ממשיגן וסוזן קווארי מבריסבן אוסטרליה, הגיעו לישראל ולמגדל העמק במסגרת התכנית החינוכית של ארגון מסע.
אבישר בן-חורין פגשה שם את מנהלת בית הספר רינת זמיר, את מורתה הותיקה ואף שתי חברותיה לספסל הלימודים אשר מלמדות כיום בבית הספר. "הייתה זו חוויה עוצמתית עבורי לשוב לבית הספר היסודי שלי, למקום בו התחנכתי, ולפגוש מורות וחברות מהעבר. הסיור הזה המחיש לי עד כמה האדם אינו אלא תבנית נוף מולדתו.
אני מברכת את משתתפי תכנית masa Israel Teaching Fellows על שעזבו את ארצם כדי להגיע ולהשאיר חותם על תלמידי מגדל העמק, ושמחה שהמפגש שלהם עם החברה הישראלית הוא כה אותנטי ומעשיר".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


תכנית מסע מביאה לישראל יהודים צעירים ממדינות דוברות אנגלית, כדי להתגורר בערים שונות ברחבי המדינה למשך שנה אחת, תוך לקיחת חלק בפעילות התנדבותית בבתי ספר ובקהילה במטרה להעצים את הקשר לישראל בקרב צעירים יהודים, ובמקביל לשפר את לימוד השפה האנגלית בקרב תלמידים בבתי ספר בישראל.
כל אחד מהמורים עובד 25 שעות שבועיות על פי מערכת שעות שהמורה מכינה עבורו, ואינו מהווה תחליף למורי האנגלית. המורים הצעירים יתנו בעיקר דגש על מפגשים פרטניים עם קבוצות קטנות של 2-10 תלמידים, לפי הצרכים והוראות המורה לאנגלית.
השנה הביאה התכנית 135 צעירים יהודים שמלמדים אנגלית ב-12 ערים ברחבי ישראל. כ-70% מכלל המשתתפים בתכנית דיווחו שההשתתפות תרמה לחיזוק תחושת המחויבות שלהם כלפי ישראל, ודיווחו שהתכנית תרמה לחיזוק תחושת השייכות שלהם לעם היהודי.
פרויקט מסע מציע לצעירים יהודים מהעולם מגוון תכניות התמחות, התנדבות, מנהיגות, אקדמיה ולימודי יהדות. בכל שנה מגיעים למעלה מ-12,000 משתתפים לישראל. ארגון מסע הוא הפלטפורמה המובילה את עולם התכניות הארוכות בישראל, עם 120,000 בוגרים מ-60 מדינות בעולם.

 

כללית: חייה של מטופלת ניצלו בזכות עירנותו של הדימותן (רנטגנאי)

|

עפולה: נבחרו 12 'יקירי העיר' לשנת 2024

|

חניכי מכינת חנתון חילקו תמרים ומים לשבירת צום הרמדאן

|