סגירת המעגל הלימודית של שניר

שבע שנים לאחר שהפסיק את לימודיו במכללה הטכנולוגית נוף הגליל, יצא שניר שניידרמן למסע מאתגר בסיומו השלים לימודי הנדסאי תוכנה. צילום: אלבום משפחתי

לשניר שניידרמן, יליד נוף הגליל, בוגר בית הספר התיכון, אורט שרת יש רומן מתמשך עם המכללה הטכנולוגית נוף הגליל. עם תום שירותו הצבאי, ובמהלך שבע שנות שירות קבע בחיל האוויר, החליט שניידרמן ללמוד לימודי הנדסאי תוכנה במכללה, "התוכנית שלי הייתה ללמוד הנדסאי תוכנה כדי לזכות בגמול א-ב", הוא אומר בחיוך ומוסיף, "נרשמתי למכללה הטכנולוגית נוף הגליל, צלחתי את השנה הראשונה. בשנת הלימודים השנייה כבר צלעתי, בשל אילוצים שונים. לשנת הלימודים השלישית לא הגעת והמשכתי במסלול חיי."
שניר המשיך בשגרת חייו עד שהחליט כי הגיע הזמן לסיים את המסע שהתחיל לפני מספר שנים לעבר תואר הנדסאי תוכנה, אלא שכשהגיע למכללה לחדש את לימודיו התבשר כי בשל הפסקת לימודיו במשך שבע השנים האחרונות לא יוכל להמשיך במסלול אלא להתחיל במסלול מחדש. "כמכונאי וסגן מנהל אחזקה, רציתי להתקדם, הגעתי עם רעייתי שירז למכללה אל סגנית מנהלת בית הספר להנדסאים, אריאלה דוייטש, ובחרתי ללמוד במסלול מכטרוניקה. אני זוכר עד היום את המבט של אריאלה ברעייתי שירז כשהיא אומרת: 'את מבינה שמעתה במשך שלוש השנים הבאות שניר יהיה מנותק כדי להצליח בלימודים'. רעייתי נתנה את ברכת הדרך וכך יצאתי למסע השני אל הדיפלומה במכללה", אומר שניר ומוסיף, "אריאלה צדקה, חיי התנהלו באופן אינטנסיבי, עבודה בבוקר, חזרה הביתה, מקלחת ארוחה ושלשה ערבים לימודים במכללה עד השעה עשר בלילה, זה היה מאתגר אבל הצלחתי לעמוד בכבוד במשימה".


שניר אשר חזר ללימודים בפעם השנייה מעיד כי הגיע בוגר יותר, בשל יותר וחדור מטרה להשקיע בלימודיו באופן הרציני ביותר


כששניר קיבל את העתק הדיפלומה הוא שם לב כי כתוב שסיים לימודיו בהצטיינות. שניר סבר שתואר זה מוצמד לדיפלומות כל בוגר הנדסאי מכטרוניקה במכללה הטכנולוגית נוף הגליל. "התקשרתי לאריאלה דוייטש ושאלתי אותה מה זה אומר הצטיינות, אריאלה חייכה ואמרה, רק בודדים מקבלים הצטיינות, השקעת בלמידה והגעת להישגים במבחנים וזו התוצאה, התרגשתי."
מנכ"לית המכללה מרב ששון אמויאל: "המכללה כבית וכמשפחה מורחבת עושה הכל כדי שכל  סטודנטית וסטודנט יגיעו להישגים משמעותיים בתקופת לימודיהם."
שניר מביע הערכה עצומה לרעייתו שירז אשר איששה את האמירה המוכרת כי מאחוריי כל איש מצליח עומדת אישה תומכת, "רעייתי דרבנה אותי ללמוד כל הזמן, היא כל הזמן הביעה את רצונה שאצליח בלימודיי, היא הייתה הזרז לשאיפתי למצוינות", אמר שניר וסיכם, "למחרת לידת בננו הבכור, שקד, הייתי אמור להיבחן במתכונת, רעייתי ביקשה שאחזור הביתה כדי ללמוד ולהתכונן למבחן, כך עשיתי והצלחתי במבחן בציון 94. רעייתי גם כיום מדרבנת אותי להמשיך ללימודי תואר מהנדס ואני חושב על כך ברצינות."
שניר שניידרמן שומר פינה חמה למכללה הטכנולוגית נוף הגליל, הוא ממתין לתום הסגר כדי להגיע עם רעייתו ובנו בכורו שנולד במהלך התואר כדי לקבל את הדיפלומה. "מבחינתי זו תהייה סגירת מעגל מתוקה במיוחד", אומר שניר וחיוך גדל מתפשט על פניו.

כיתוב תמונה: שניר, שירז ושקד, צמחו עם המשפחה. צילום: באדיבות המצולמים