סבא וסבתא חוזרים לגן

כשנה לאחר שהפסיקו את ביקוריהם בגני הילדים ולהסתגר בבתיהם מפניי נגיף הקורונה, חוזרים בימים אלה הסבים והסבתות לבקר בגני הילדים במסגרת פרויקט זהירות בדרכים של עיריית עפולה ועמותת 'אור ירוק'

פרויקט זה"ב חדש ישלב פעילות של סבים וסבתות בגני הילדים בעפולה. בשלב הראשון מתנדבי זה"ב בגן נפרסו ב- 15 גנים ממלכתיים וממלכתיים-דתיים ובשלב הבא ישולבו בכל גני הילדים ברחבי העיר. מדובר בתכנית משותפת של עיריית עפולה, מינהל החינוך העירוני ועמותת 'אור ירוק' ומובילים אותה רכז המתנדבים של העירייה מוסא חאכו ורכזת השירות הלאומי למבוגר רותי בדיחי.
מדובר למעשה במיזם במסגרתו מתנדבים גמלאים לוקחים חלק בחינוך לבטיחות בדרכים. הם מגיעים לגנים אחת לשבוע, משתלבים בפעילות הגן ומובילים יוזמות בתחום הבטיחות בדרכים דרך כישורים ומיומנויות אותם רכשו ופיתחו במהלך חייהם. הפעילות כוללת בין היתר שעות סיפור ומצגות הסברה שעוסקים בנושאי זה"ב ועל חשיבות שמירת כללי הבטיחות בדרכים לצד שלל משחקים ופעילויות יצירה בנושא זהירות בדרכים. עבור הקשישים המפגש עם הילדים שהם בני גיל הנכדים שלהם מעורר הרבה התרגשות ותחושות של סיפוק לצד שימחה ואף תורם רבות לתחושת החיוניות שלהם לאחר יותר משנה שהיו מנותקים ומבודדים בעקבות התפרצות נגיף הקורונה.

סבים וסבתות- מתנדבי זה"ב עם ילדי הגן
סבים וסבתות- מתנדבי זה"ב עם ילדי הגן

רותי בדיחי, ממובילות התכנית, אמרה: "המתנדבים, כולם בני גיל הזה"ב, מגיעים לגן פעם בשבוע למשך 4 שעות לצורך הפעילות ובמטרה להקנות לילדים את הבטיחות בדרכים כמו רכיבה על אופניים עם קסדה, חשיבות חגירת חגורת בטיחות במכונית, חצייה נכונה במעבר חציה, ירידה מהרכב לצד המדרכה ולא מהכביש ועוד. הילדים אוהבים את המתנדבים שמגיעים לגן ומגלים עניין וסקרנות ומשתפים פעולה עם כל מתנדב שנכנס לגן עם אפוד זוהר מקושט".