נתניהו בועידת הגליל: "נקים שדה תעופה ברמת דוד"

לדברי נתניהו יוקם ברמת דוד שדה תעופה אלטרנטיבי שיהווה מנוע צמיחה אדיר לגליל. תושבי האזור מתלהבים הרבה פחות ומתכוונים לקיים בקרוב הפגנת מחאה

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף השבוע בוועידת הגליל השמינית שהתקיימה בהיכל התרבות בעכו.
באירוע השתתפו שרים וחברי כנסת ובראשם השר לפיתוח הנגב והגליל אריה מכלוף דרעי, מנכ"ל משרד רה"מ אלי גרונר, מנכ"לית המשרד לפיתוח הנגב והגליל סיגל שאלתיאל הלוי, ראשי רשויות מהגליל, מנהלי מכללות, מנכ"לי בתי החולים בגליל, נציגי עמותות וצעירי הגליל.
במהלך הועידה אמר ראש הממשלה נתניהו: "אני מבקש לעגן בגליל את היתרונות הגדולים שלנו, כשם שעשינו זאת בנגב. אנחנו רוצים להפוך את הגליל ואת הנגב למרכז החדש של מדינת ישראל, למרכזים החדשים. עכשיו, מה אנחנו עושים? אנחנו קודם כל עובדים על השקעה מאסיבית בתחבורה, ולכן אתם רואים את הכבישים ואת הרכבות.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


כראש ממשלה החלטתי לאמץ תוכנית תחבורה מהפכנית בהשקעה של כמעט 30 מיליארד שקל, שאתם רואים את תוצאותיה בהובלת שר התחבורה, שעושה עבודה חשובה. אנחנו מביאים את התחבורה המהירה לגליל ולנגב כדי לבטל את הפריפריה. כמובן גם רכבות, רכבת העמק. רכבת העמק אמורה להגיע לא רק לעמק, היא אמורה להגיע, כפי שאתם יודעים, לבית שאן ולגשרי הירדן, ושם יש כרגע מסחר שמתפתח כמובן עם המדינות במזרח.

עיקרי נאומי של רה"מ נתניהו  בועידת הגליל

• רכבת העמק

ואם המזרח התיכון יום אחד יתייצב זה יהיה סחר אמיתי ואפילו קשר רכבתי הרבה מזרחה, אבל לדבר הזה יש משמעויות פנימיות, וגם חיצוניות. אני רואה את זה גם כחיבור שנעשה, כי אני מאמין שבית שאן, למשל, לא צריך להיות יישוב קצה. בבית שאן, פיתחנו מוקדי תיירות כדוגמת האמפיתיאטרון הפנטסטי. אני בכלל לא מעוניין שהרכבת הזאת לא תעשה את הדרך הארוכה סביב חיפה, אלא אנחנו נקצר אותה באמצעות קו שעובר דרך ואדי מילק, פשוט נקצר את הדבר הזה. אנחנו הולכים גם להקים שדה תעופה אלטרנטיבי כאן בצפון, ברמת דוד, זה מנוע צמיחה אדיר לגליל, אדיר", סיכם נתניהו.

הפגנה נגד הקמת שדה התעופה בועידת הפיתוח  האיזורי במכללת עמק יזרעאל
הפגנה נגד הקמת שדה התעופה, בועידת הפיתוח האזורי במכללת עמק יזרעאל

• מוא"ז עמק יזרעאל מתנגדת להקמת שדה התעופה

תושבי האזור מתלהבים הרבה פחות מהתוכניות של ראש הממשלה נתניהו ומתכוונים לקיים כבר ביום רביעי הבא הפגנת מחאה. לדבריהם הקמת נמל תעופה בעמק יוביל לאסון סביבתי ולפגיעה קשה באיכות חייהם, למפגעי רעש, פגיעה בעתודות קרקע, פגיעה במערכת האקולוגית ועלייה משמעותית בזיהום האוויר.
למרות שהודעת ראש הממשלה איננה מבוססת על החלטה מסודרת, אמר ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, אייל בצר, כי המועצה האזורית עמק יזרעאל מתנגדת להקמת השדה בעמק ותפעל למניעת ביצועו.