עפולה:"נשתק את העיר, נשבית את מערכת החינוך. חייבים לנו תשובות"

הקרב על השכונה: בעפולה עלית הוקם ועד פעולה במטרה לפעול לביטול תוצאות המכרז במורדות עפולה בו זכו ב-27 מגרשים לבניית 45 בתים על ידי ערבים ישראלים. הועד זוכה לייעוץ משפטי על ידי עו"ד וקנין שמתכוון לפנות ליואב גלנט, שר הבינוי והשיכון ולגורמים בכירים ברשות מקרקעי ישראל. ביום ראשון תיערך עצרת מחאה שתצא ממרכז העיר לבניין העירייה

 

בעקבות "פרשת המכרזים" שהתפשטה בעפולה כאש בשדה קוצים, תושבי שכונת עפולה הצעירה הקימו השבוע ועד פעולה שהתכנס ביום שני השבוע. בהתכנסות לקחו חלק מלבד ועד הפעולה גם תושבים רבים מהשכונה ומכל רחבי העיר. מובילי הועד נשמעו השבוע לוחמניים ונחרצים בכל הנוגע לאסטרטגיה בה הם מתכוונים לפעול.

אסיפת חירום של תושבים כועסים מעפולה
אסיפת חירום של תושבים כועסים מעפולה

לטובת המאבק גייסו מובילי המאבק את עו"ד אילן וקנין שבימים אלה בודק את נושא המכרזים בהיבט המשפטי. לדברי עו"ד וקנין במכרז קיימים מספר אספקטים בעייתים- כולל בסכומים שהגישו הזוכים ובסוגיית ההתאגדות לכאורה. עו"ד וקנין גם מתכוון לפנות לשר הבינוי והשיכון, לגורמים בכירים במנהל מקרקעי ישראל וליועץ המשפטי לממשלה, וזאת במטרה לבטל את תוצאות המכרז.


"הסיפור הזה לא גמור", אמר השבוע עו"ד וקנין, "אני נולדתי וגדלתי בעפולה עלית ויש לי זיקה רבה לשכונה, בה מתגוררים עד היום בני משפחתי וחבריי. לכן גם החלטתי לייצג את התושבים בהתנדבות, מתוך רצון לסייע להם".


 

מלבד הפעילות המשפטית, מתכוונים בוועד המאבק גם לערוך ביום ראשון הקרוב עצרת מחאה שתצא ממרכז העיר אל בניין העירייה.

בהודעה שהוציא ועד הפעולה נכתב: "לתושבי השכונה כמו גם לוועד הפעולה חשוב להדגיש כי אין מדובר כאן במאבק גזעני. תושבים רבים הצהירו באסיפה כי במידה ותקום שכונה ערבית בעפולה הצעירה הם עצמם יעזבו את העיר. אנו קוראים לכל תושבי העיר 'בואו איתנו למאבק על הבית, היום זה הבית שלנו – מחר זה הבית שלכם'".

 

עדיאל אילוז ואיתי כהן שמובילים את המאבק סיכמו: "אנחנו נשתק את העיר, נשבית את כלל מערכות החינוך, ונגיע גם לכנסת אם נצטרך. חייבים לנו תשובות ואנו נדרוש אותן!!".

השטח בו שווקו הקרקעות 48 המכרזים
השטח בו שווקו  מכרזי 48 הקרקעות

בין המשתתפים בכינוס של ועד הפעולה היה גם חבר המועצה אייל כץ שאמר מיד לאחרי המפגש: "על נבחרי הציבור לגלות אחריות ולהיאבק לצד התושבים ללא שיקולי קואליציה אופוזיציה. יש לבצע בדיקה מיידית ומעמיקה של הנושא ולפעול יחד כלל חברי המועצה בשיתוף התושבים בכלל הכלים העומדים לרשותנו. זאת על מנת, לנסות ולפסול את המכרז הפסול לכאורה וכן לפעול לשינויי הקריטריונים במכרזים התלויים והעומדים וכן במכרזים העתידיים".
בתוך כך, גם חברי האופוזיציה החלו לפעול במהלך השבוע יחדיו, בכדי לבחון כיצד ניתן להרגיע את הרוחות ולתת מענה ופתרונות לתושבי העיר המודאגים.