נשיא קק"ל אירלנד ג'ון וויט הונצח בחלקה ביער לביא

בטקס שהתקיים היום במרכז ההוקרה במתחם מחלף גולני נכחו אלמנתו לינדה, שגרירת אירלנד בישראל אליסון קלי ומכובדים רבים * "זה מקסים לראות כיצד מוקירים כאן אדם באמצעות חורשה שתהיה כאן לעד", אמרה השגרירה

קרן קימת לישראל ערכה היום (רביעי) טקס הסרת לוט לזכרו של ג'ון וויט, נשיא קק"ל-אירלנד לשעבר שהלך לעולמו לפני כשנתיים. הטקס התקיים במרכז ההוקרה במתחם מחלף גולני ולאחר מכן נערך סיור בחלקה שהוקצתה לזכרו ביער לביא.
בטקס לזכרו של וויט נכחו לינדה וויט- אלמנתו של ג'ון וויט ונשיאת קק"ל-אירלנד הנוכחית, שגרירת אירלנד בישראל אליסון קלי, יו"ר הליגה לידידות אירלנד-ישראל מלקולם גפסון, חברת דירקטוריון קק"ל ד"ר קרול גולדינג, ד"ר דניאל בריסקו, בן דודו של ג'ון ויו"ר המחלקה לרפואת עיניים במרכז הרפואי העמק בעפולה ומכובדים רבים נוספים.
"אנחנו נמצאים כאן לכבודו של  אדם שתרומתו לאזור הזה ולחיזוק היחסים בין אירלנד וישראל כה גדולה. אדם שעשה הרבה טוב בקהילה שלו ולמען אחרים", אמרה בטקס שגרירת אירלנד בישראל אליסון קלי, "זה מקסים לראות כיצד מוקירים כאן אדם באמצעות חורשה שתהיה כאן לעד.

המשתתפים באירוע
המשתתפים באירוע

תודה לכם על שכללתם אותי בטקס הזה. ליחסים בין אירלנד וישראל יש אתגרים רבים, זהו פסיפס מורכב. לצד זאת, הקשר הבין-אישי, הסיוע שאנו מעניקים זה לזה, הטוב שאנו מביאים זה לזה ברמה האנושית – זהו כל העניין".
יו"ר אגודת הידידות ישראל-אירלנד, מר מנחם (מלקולם) גפסון הוסיף: "ג'ון היה בן גאה של אירלנד, בכל עסקיו וענייניו, הוא היה גם בן גאה של ארץ אבותיו.

משפחת ג'ון וויט
משפחת ג'ון וויט

כשהיה ילד כבן 12 נפגש עם 150 ילדים ניצולי שואה והמפגש הזה נחרט בליבו. הילדים הללו, ש-80% מהם עלו לישראל להקים את המדינה שלהם ולהכשיר את הקרקע, היוו עבורו השראה לצאת ולהיות חלק בקרן הקיימת לישראל.
ג'ון ידע כיצד להגיע ללבם של האנשים ולכן במשך שנים רבות דחף והצליח להביא את הקהילה בדבלין לתמוך בהכשרת הקרקע בישראל. וזה מה שעשה לאורך שנים רבות".
חברת דירקטוריון קק"ל ד"ר קרול גולדינג ציינה עד כמה העריכה את וויט לאורך השנים. "אין בעיניי דבר נכון יותר מששמו יונצח כאן באזור הזה, עם הקשר החזק כל כך לאירלנד, ושאהבתו לארץ לא תישכח לעולם. שמו יהיה שתוך כאן", אמרה ד"ר גולדינג.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


ג'ון וויט ז"ל, נולד בשנת 1932 באירלנד. כבר מגיל צעיר ביטא את אהבתו למדינת ישראל ואת היותו ציוני נלהב, מה שהוביל אותו לתרום ולהשקיע מזמנו וממרצו עבור החברה והקהילה היהודית באירלנד ובישראל. בהיותו בן 22 הצטרף לקק"ל אירלנד, כחמש שנים לאחר מכן כבר עמד בראש הארגון, משנת 1959 ועד שנת 2015 – 56 שנים ברציפות. לכל אורך שנות כהונתו קידם וויט את תנועות הנוער באירלנד, גייס כספים רבים והיה לעורך המגזין 'נחלת' שיצא בדבלין. וויט נחשב לאישיות מכובדת ונערצת באירלנד, בשל פעילויותיו הרבות ומעורבותו החברתית זכה לכינוי 'המנהיג'. בשנת 2015 שהוא בן 83 הלך וויט לעולמו.

לאחר פרויקט שיקום והנגשה ב- 25 מיליון שקלים: קק״ל פתחה את נחל השופט למבקרים

|

ברוח האביב: סיור מסביב למסילה – לאורכה ולעומקה של רכבת העמק

|