נשואים לעבודה (וגם אחד לשני)

הוא יועץ משכנתאות ומלווה משקיעי נדל"ן – היא מעצבת פנים. שניהם עובדים באותו משרד בוטיקי בעפולה ובכפר סבא ובסוף היום הם חוזרים הביתה יחד. תכירו את בני הזוג רון בן שמחון וחגית שטילר ממושב ברק שקצת לפני ט"ו באב, יום האהבה, מסבירים איך מטפחים בהצלחה עסק משותף, חושפים מי מעביר למי לקוחות ועל הדרך מוכיחים שאפשר להיות שותפים לביזנס וגם לפלז'רס (ולהישאר אוהבים בסוף היום)

רבים יגידו שלעבוד לצד בן או בת זוג זו משימה מאתגרת, בבחינת לאמיצים בלבד. המתחים כשחוזרים הביתה, קבלת ההחלטות, המשימות והאתגרים מובילים לא פעם למריבות ועימותים, אך בני הזוג רון בן שמחון וחגית שטילר ממושב ברק מוכיחים שאפשר גם אחרת.
זה מספר שנים עומדים השניים מאחורי שני משרדי בוטיק מצליחים בעפולה וכפר סבא כשכל אחד מהם "חובש" כובע מקצועי אחר ומשלים אחד את השנייה. רון הוא יועץ משכנתאות ומלווה משקיעי נדל"ן, הבעלים של חברת VALLEY וחגית היא מעצבת פנים, בעלת המותג "טאצ' אישי" שמתמחה בין היתר בעיצוב מטבחים והום סטיילינג.
השניים התחברו לעסק המשותף אחרי חיבור זוגי בסיבוב שני – כשלכל אחד מהם שני ילדים מהנישואים הראשונים.
בין השניים שורר קונצנזוס מוחלט בנוגע לחיבור בין העולמות והתממשקות הקריירות שלדבריהם מוביל להפריה הדדית ולצמיחה משותפת. לצד זה כל אחד פועל בהרמוניה ב"מגרש הביתי" שלו, עם ה"ספייס" הנדרש ותמיכה שניתנת בעת הצורך.

• "המחויבות המוחלטת והבלעדית לעולם תהיה כלפי הלקוח"

אנחנו מתחילים עם חברת Valley שנוסדה על ידי רון, 39, לפני תריסר שנים. החברה פועלת במתכונת של משרד בוטיק, וחסכה ללקוחותיה לאורך השנים עשרות מיליוני שקלים בהלוואות משכנתא ופתרונות מימון חכמים. החברה מתמחה הן במתן מענה לזוגות צעירים ומשפחות לפני נטילה או מחזור של משכנתא; הן בליווי ארוך טווח של משקיעי נדל"ן שמתמקד בכל אספקט בהשקעה ודרכי המימון שלה; והן בשירות מערכתי ליזמים וחברות נדל"ן.
רון, שמחזיק ברישיון תיווך מטעם משרד המשפטים ובתעודת יועץ משכנתאות מוסמך, הגיע לתחום ייעוץ המשכנתאות אחרי שנים ארוכות של פעילות בתחום הנדל"ן, כמשווק, מתווך ומשקיע נדל"ן. הרקע הזה העניק לו פרספקטיבה ייחודית שחורגת מתחום המימון. הניסיון וההבנה העמוקה שלו את תחום הנדל"ן ואת הדינמיקה של העסקאות, מאפשרים לו לתת ערך מוסף לכל לקוח: הן בתחום ייעוץ המשכנתאות והן בכובעו כמלווה משקיעי נדל"ן.
"בתחילת הדרך שלי בענף הנדל"ן לא היה בכלל מקצוע כזה שנקרא יועץ משכנתאות", נזכר רון, "לפני כשמונה שנים התחלנו לעבוד בתחום והיינו די מוקצים על ידי הבנקאים שאמונים על מחלקות המשכנתא בבנק. אחרי שנתיים -שלוש הבנקים הבינו שאנחנו כאן בכדי להישאר ולייצג את האינטרסים של הלקוחות ומאז חשוב להם לשמור איתנו על יחסי עבודה תקינים – בכדי לסגור אצלם את התיקים. במהלך השנים אני באופן אישי פיתחתי קשרי עבודה עם מקבלי ההחלטות בכל הבנקים למשכנתאות ויחד עם זאת הקפדתי להישאר עצמאי ובלתי תלוי – כאשר המחויבות המוחלטת והבלעדית לעולם תהיה כלפי הלקוח. הכי חשוב לי שהלקוח יקבל את התנאים הטובים ביותר. אין לי שום אינטרס ושום סנטימנט באיזה בנק זה ייסגר. אנשים לא פעם אומרים לי שהם רוצים לקחת את הלוואת המשכנתא בבנק שלהם ואני שואל אותם 'האם יש להם מניות באותו בנק?' הם לא מבינים שסך הכל יש להם רק חשבון שם. אני מבהיר להם שבסופו של תהליך הם "קונים" כסף מהבנק ומה שמעניין אותי זה מי 'ימכור' לנו את הכסף הכי זול ובתנאים הכי טובים. מעבר לכך, כשמשפחה או משקיע מגיעים לייעוץ ב- Valley', אני תמיד בוחן את הסיטואציה בפריזמה רחבה יותר. הבנה של הצרכים והמגבלות של כל לקוח היא בעיני המפתח שמאפשר לא רק את איתור עסקת המשכנתא המשתלמת ביותר, אלא גם לוודא שהלקוח יוכל לעמוד במעמסה של ההחזר החודשי בלי להיקלע לסחרור".

רון בן שמחון
רון בן שמחון."אני מבהיר ללקוחות שלי שבסופו של תהליך הם "קונים" כסף מהבנק ומה שמעניין אותי זה מי 'ימכור' לנו את הכסף הכי זול ובתנאים הכי טובים"

איך מתבצע התהליך במשכנתא ממוצעת?

"זה מתחיל בפגישת אפיון ראשונית בה אני בוחן איפה נמצאים בני הזוג מבחינה פיננסית בהווה, מה התוכניות שלהם לעתיד, כמה ילדים, מה ההכנסות וההוצאות השוטפות. בדרך זו אני מקבל פרספקטיבה על ההוצאות שלהם ואז אני בונה עמם תכנית פיננסית. בשלב הבא, לאחר שהחלטנו שיוצאים לדרך מתחיל איסוף מסמכים, בנית תיק משכנתא במלואו, והגשה לשלושה בנקים לפחות. אני מנהל מו"מ עם הבנקים, ומתאים את אופי התיק לבנק המתאים. העבודה מתנהלת מול בנקאים, מנהלי מרחב, ומשווקים".

ומה לגבי משכנתא עסקית-מסחרית?
"עד לפני תקופה לא ארוכה כל עו"ד, סוכן ביטוח או בעל חברה שרצה לקנות משרד היה לוקח הלוואה לכמה שנים והיה נדרש להון עצמי של לפחות חמישים אחוזים עבור הרכישה. היום המצב השתנה ואפשר לקחת משכנתא עסקית עם הון עצמי של שלושים אחוזים ולפרוס ל-25 שנה עם החזרים נוחים".


"אנשים ממהרים להקפיא משכנתא מבלי לבדוק את ההשלכות. הם למעשה לוקחים עוד הלוואה. אני מייעץ ללקוחות שלי שמי שרק חייב שיקפיא תשלומים. לצערי יש הרבה שלא חייבים וחושבים שזו הטבה".


מה בנוגע למחזור, למה משלמי המשכנתאות כל כך חוששים מהמילה הזו?
"יש פה כמה אספקטים לדעתי. חלק מהחששות נעוצים מהחשש מהבירוקרטיה והתהליך וחלק נוגע לתשלום עבור השרות שיכול לחסוך ברוב המקרים עשרות ומאות אלפי שקלים וצמצום שנות התשלומים. צריכים לדעת שאנחנו כיועצי משכנתאות עושים את כל התהליך, ממש כמו במשכנתא רגילה. זה מתחיל בשליחה ראשונית של דוח סילוקים של המשכנתא ואני בודק אותו בהתאם לריביות שנלקחו. בהמשך אני משווה לריביות הנוכחיות ובמידה ואני רואה שניתן לשפר, אני ממליץ להתחיל במחזור. מהניסיון שלי בממוצע תיק מחזור חוסך כ- 150,000 שקלים. אני עובר גם מדי שנה על כל התיקים של הלקוחות שלי ואם צריך אני עושה "פולו-אפ" ללקוחות וממחזר מחדש באם צריך. היום להערכתי שווה למחזר 70 אחוז מהתיקים".

ועדיין יש לקוחות שיעדיפו לא להתחיל בתהליך בכדי לא לשלם כמה אלפי שקלים ליועץ משכנתאות?
"זה גם קורה, אבל אני חושב שהמגמה משתנה וזוגות מבינים שאנחנו יודעים לשנות את כללי המשחק ולחסוך המון. בסופו של יום זו ההלוואה והרכישה הגדולה ביותר שאדם יעשה במהלך חייו ואנחנו יודעים לשקף להם את החסכון- הלכה למעשה. אני מסביר להם את התמהיל, מדוע נבחר מסלול כזה או אחר ותוך חודש הם יכולים להיות עם משכנתא חדשה והרבה יותר משתלמת בעבורם".

• "הנדל"ן בימי הקורונה רותח"

בעת האחרונה, בעקבות משבר הקורונה עולה השאלה כיצד הנגיף משפיע על תנודות הנדל"ן בישראל. רון קובע בנחרצות וחד משמעיות כי השוק פשוט "רותח": "אנשים שיצאו לחל"ת או שהכנסתם נפגעה רוצים היום להבטיח לעצמם הכנסה פאסיבית בטוחה, עוגן ובטחון כלכלי ורכישת נדל"ן מאפשרת את זה במרבית המקרים- לעיתים על חשבון השקעות בבורסה ובקרנות כאלה ואחרות. אני עד להמון תיקים חדשים. אני גם רואה ומזהה התעוררות בנדל"ן ברחבי הגלבוע ובעפולה, בעיקר ברכישת מגרשים שמחירים מאמיר", אומר רון ובמקביל מדבר גם על ההשלכות של הקפאת המשכנתאות על המשלמים: "אנשים ממהרים להקפיא משכנתא מבלי לבדוק את ההשלכות. הם למעשה לוקחים עוד הלוואה. אני מייעץ ללקוחות שלי שמי שרק חייב שיקפיא תשלומים. לצערי יש הרבה שלא חייבים וחושבים שזו הטבה".
לצד העבודה כיועץ משכנתאות מלווה רון גם משקיעי נדל"ן, המחפשים ליווי מקצועי באיתור נכסים מתאימים להשקעה ובחינתם ובהמשך סיוע במימוש העסקה ותפירת פתרונות למימון או מינוף נכסים קיימים להשקעות המשך. "אני מספק ייעוץ פרטני לכל רוכש בפרויקט של חברת הנדל"ן או היזם ומוודא שהעסקאות מתבצעות במינימום תקלות ולשביעות הרצון של כל הצדדים. במקרים האלה, אני מפגין מעורבות גבוהה, מייצג את הלקוחות, מהמגזר הפרטי והעסקי כאחד, מול הבנק, משמש כגורם מגשר וממתן, ומלווה את התהליך מראשיתו ועד סיומו המוצלח. חשוב לי להבין מה הלקוחות צריכים, ומה מטרת ההשקעה בנדל"ן, והאם זה בישראל או בחו"ל. בסוף אני מעביר ללקוחות דו"ח השקעה מסודר עם תיק השוואה ואת אחד הנכסים הם קונים".

חגית שטילר

מלבישה את הבית

בחזרה לחגית, השותפה של רון לחיים ולמשרד: היא בת 45, במקור מהוד השרון: "לפני שש שנים 'ארזתי' שני ילדים (עמנואל ועמר) ובית ונסעתי בעקבות האהבה, התחלתי למעשה הכל מחדש", היא אומרת בחיוך. מאחוריה כבר רזומה של מעל ל- 15 שנים בענף עיצוב הפנים, אחרי שסיימה לימודי אדריכלות ועיצוב פנים במכללת תל אביב עם התמחויות בעיצוב מטבחים ונגרות אישית, אלמנטים שמבדלים אותה בענף המתפתח והצומח.
והיכן צמח החיבור ראשוני לתחום? ובכן חגית מספרת שאמה תמיד מספרת שהיא אהבה להזיז כסאות וריהוט ברחבי הבית, לצבוע קירות, וייתכן שפה החלה ל"דבר את השפה".
היום היא עוסקת בשלל פרויקטים למגזר העסקי והפרטי במרכז הארץ ובצפון. משימת העל שלה מתמקדת ברצון שלה לצאת עם הלקוחות ל"מסע", שבסופו היא תהפוך את החלומות שלהם למציאות, (עם התאמות וטאצ' שלה..).


"אנחנו עובדים בתחומים משיקים ומתממשקים. אם אני עובד על תיק משכנתא לבית אני יכול להמליץ על חגית שתעצב אותו ולהפך"


"אני מאמינה שעיצוב יכול להיות יפה ונעים בכל תקציב", מסבירה חגית, "כזוג צעיר בעצמנו, אני מבינה את הרצון לגור בבית מעוצב, נעים, מול הצורך לחסוך בהוצאות. מנקודת ראותי אין צורך "לקרוע" את הכיס כדי לקבל עיצוב יפה ואלגנטי לבית, שיתאים לצרכים ולחלומות. לכן, כמעצבת פנים אני שמה דגש על שילוב של תכנון פרקטי ויופי, כך שאחד לא יבוא על חשבון השני. מבחינתי אני משפרת את איכות החיים של אנשים- הלכה למעשה".

אילו שירותים מקצועיים את מעניקה ללקוחות?
"השרותים למעשה 'נתפרים' למידות של הלקוחות, והיזמים והקבלנים מהמגזר העסקי והפרטי כאחד. "טאצ' עסקי", הוא מסלול בו אני מקבלת חלל ברמת מעטפת ואני בעצם מתחילה לבנות הכל מההתחלה. זה אחד הדברים שאני הכי אוהבת לעשות, להתחיל לראות את הפרויקט צומח מלמטה. אני יושבת עם הלקוח, מבינה ממנו מה הצרכים שלו, מדייקת אותו לצרכים מול הרצונות, החלומות והפנטזיות שלא תמיד מתכתבים בהלימה אחד עם השני ועם המציאות בשטח. בהמשך אני מתחילה לתכנן את המשרד מההתחלה- מרמת כמות החדרים, אופי החללים וכמובן מלווה בבחירה בכל מה שקשור לעיצוב: בחירת פרקטים, צבעים, קירות, אלומיניום, ריהוט, מטבח, נגרות וארונות אחסון.
שירות נוסף הוא "אופיס סטיילינג": כולנו יודעים שאין שני לרושם ראשוני. לקוחות מגיעים לעסק כזה או אחר וצריך לעבור מסר שהבעלים רוצה להעביר דרך העיצוב. חשוב שהחלל יהיה מעוצב יפה, עם צבעים תואמים אחד לשני, עם תחושה נעימה, ריח נעים באוויר, שגם לעובדים יהיה נעים, שהתאורה תהיה מתאימה, שהאקוסטיקה תהיה טובה ומותאמת וכך בהלימה גם התפוקה של העובד עולה. במקביל אני גם כמובן מעצבת בתים בתהליכי שיפוץ, חדשים וישנים כאחד, ומתאימה עיצוב בתים לבני גיל הזהב".
אחד השירותים המעניינים שמעניקה חגית הוא "ליווי 360" שבו לקוחות בבנייה פרטית זוכים לליווי שלה לצד האדריכל- מתחילת הדרך ועד קבלת המפתחות לבית".

"הכי מספק אותי לראות לקוח נכנס לבית מעוצב בו הוא מוצא את הפינה השקטה שלו"

מקורות השראה של חגית, לעיצוב הבתים, החללים והמשרדים מגיעים, מלבד ממוחה היצירתי, מאתרים מובילים ברשת, מגזינים נחשבים, כנסים, הרצאות ועוד. אתגר רב היא מוצאת בפרויקטים של דירות קטנות שנדרשות לעיצוב מחודש ופרקטי- במטרה להוציא מהן את המקסימום, כפי שהיא מדגישה, "זו בעצם העבודה שלי. ללקוח בדרך כלל יש ויז'ן מסוים של משרד או בית והתפקיד שלי להוציא את זה לפועל, בדרך הכי קרובה לחלום של הלקוח. הכי מספק אותי לראות לקוח נכנס לבית מעוצב בו הוא מוצא את הפינה השקטה שלו, להיכנס לחלל שהשטיח מתאים, הצבעים הרמוניים, הווילונות משתלבים היטב והתאורה יפה ונעימה. אנחנו חושבים על זה לפני ונותנים מענה. זה גם נעים לשמוע מלקוח שאומר שהוא נהנה להיכנס למשרד. זה מבחינתי שווה הכל ומניע אותי"|
איזה פרויקט שלא עשית מאתגר אותך לעצב?
"עשיתי המון פרויקטים, אבל הייתי שמחה לעצב מלון בוטיק. אני בטוחה שגם זה יקרה".
איך משפיעה הקורונה על הענף?
"זה משתנה. כמובן שיש תעדוף להוצאות בבית, אבל מצד שני זיהיתי מיד בתום הגל הראשון אנשים רבים שרצו לבצע שינויים עיצוביים, בחללי העבודה שהפכו חשובים יותר, בחדרי הילדים ובכלל בבית. משפחות רבות שוהות בבית יותר ולכן הם רוצים בית מעוצב ונעים יותר, עם שינוי צבעי קיר, שטיח חדש וריהוט מותאם. לא תמיד חייביים אבק ובלאגן, לפעמים מספיקים שינויים קוסמטיים בכדי לגרום לתחושה הרבה יותר נעימה בבית".

בני הזוג רון בן שמחון וחגית שטילר
בני הזוג רון בן שמחון וחגית שטילר: אין התנתקות מוחלטת, אבל יש מקום גדול לסיעורי מוחות, לקבל עצה טובה והכי חשוב- להפריה הדדית"

"אנחנו למעשה עושים פה סוג של נט-וורקינג משפחתי"

סגירת המעגל של הריאיון מתרחש בעת שהשניים מדברים על העבודה המשותפת. נראה כי רון וחגית מאמינים בפתגם "טובים השניים מן האחד" ומיישמים אותו במציאות הפרטית שלהם. "אנחנו עובדים בתחומים משיקים ומתממשקים. אם אני עובד על תיק משכנתא לבית אני יכול להמליץ על חגית שתעצב אותו ולהפך", מסביר רון. "אנחנו למעשה עושים פה סוג של נט-וורקינג משפחתי, מוסיפה חגית בקריצה, "אנחנו יושבים באותו משרד ולמרות שהיו חששות טבעיים מהעבודה המשותפת גילינו שזה משרת את שנינו היטב ואנחנו שמחים על כך. זה לא מובן מאליו כלל וכלל. גם החשש שניקח את העבודה הביתה התבדה. כמובן שאין התנתקות מוחלטת, אבל יש מקום גדול יותר לסיעורי מוחות, לקבל עצה טובה והכי חשוב בעיניי- להפריה הדדית. יש לנו תחומי עיסוק חובקים ואנו יכולים להעניק האחד לשני תרומה נכבדת להצלחה, הן של הקריירה והן של התא המשפחתי שלנו".

 

מנגלים ורמקולים מחוץ לתחום: הפנים החדשות של הסחנה

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

פסטיבל האביב בנחל ציפורי: מוסיקה, טבע ורב תרבותיות

|