נקמה בצל הקורונה: הפיץ הודעות כזב עם שמות שכניו כחולים במחלה

חקירה פלילית כנגד חשוד כבן 35 מהאיזור, ששלח הודעות "פייק ניוז" עם שמות אנשים המתגוררים ביישובו שחולים לכאורה במחלת הקורונה. צילום המחשה: PIXABY

משטרת ישראל פתחה בחקירה כנגד חשוד בן 35 ששלח בימים האחרונים הודעת "פייק ניוז" שעניינה שמות של אנשים שלכאורה חולים בקורונה בישוב מגוריו.
על פי החשד, החשוד עשה שימוש במספר לא מזוהה ושלח הודעת ווטסאפ "פייק ניוז" שבה מופיעים רשימה של אנשים שהם לכאורה חולי קורונה וצריכים להמצא בבידוד.
מכתב האישום עולה כי במעשיו, החשוד  גרם לבהלה בקרב מקבלי ההודעות, קרוביהם והסובבים אותם.
החשוד נעצר ובהמשך בית המשפט השלום בטבריה שיחרר אותו בתנאים מגבילים ביניהם הרחקה מישוב מגוריו ומעצר בית, ובימים הקרובים תיק החקירה יועבר לעיון במחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, המרכזת במשרד המשפטים את כל הטיפול בפרסומי כזב בנוגע למאבק בנגיף הקורונה, וזאת לצורך החלטה על המשך ההליך הפלילי.
באותו עניין – הפצת הודעות "פייק ניוז", התריעה המשטרה בהודעתה כי בימים האחרונים מופצות הודעות כזב הנשלחות על ידי אזרחים לאזרחים,קרובי משפחתם, ומכריהם, ההודעות נחזות להודעות רשמיות מטעם הגורמים הרלוונטיים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


במשטרה ציינו כי מדובר במעשה שגורם ללחץ, בלבול וחרדה בקרב מקבלי ההודעות עד שאלה פונים לרשויות לברור. דבר המכביד על הרשויות בפעילותם השוטפת בתקופה כה רגישה. הגופים, השונים נאלצים לתת מענה לעשרות פניות של אזרחים מודאגים שלא לצורך.
מהמשטרה הבהירו כי כי הפצת הודעות שווא עשויות להיחשב עבירה פלילית ואף ביצוע עוולה אזרחית כלפי נשוא הידיעה הכוזבת. והמפצים אותן חשופים לתביעה פלילית ואזרחית.
עוד נמסר כי המשטרה  תפעל במקצועיות ובנחישות מתוך כוונה למצות את החקירה עם כל מי שייבחר להפיץ הודעות שקריות שיש בהן להונות ולזרוע בהלה בקרב הציבור הרחב.
"אנו קוראים לכלל הציבור, לנהוג באיפוק ובאחריות. חל איסור מוחלט על הפצה ושרשור הודעות "פייק ניוז". הודעות רשמיות מופצות רק על ידי הגורמים המוסמכים לכך ובאתר משרד הבריאות". לשון הודעת המשטרה