נצרת עלית: בכירי היי טק בישראל מגיעים לעיר

טל בר – נוח שמאחוריו לפחות 5 אקזיטים וחמי פרס בנו של הנשיא לשעבר שמעון פרס יובילו בנצרת עילית מיזם ראשון בארץ לנוער מצטיין בסטארט אפ

ראש העיר רונן פלוט קיים בחודשים האחרונים מספר פגישות עם היזם והסטארט אפיסט   טל בר- נוח שברקורד שלו לפחות חמישה אקזיטים והוא נחשב לאיש היי טק מוביל בארץ ומקים סדרתי של חברות היי טק מצליחות בארץ ובחו"ל.
פלוט גייס את בר – נוח להשקיע בנצרת עילית ובתוך כך התקיימה לפני כחודשיים פגישת עבודה במהלכה סוכם על מיזם חינוכי שיכשיר בני נוער למקצועות ההיי טק והסייבר.  השבוע התקיימה פגישה נוספת ובמהלכה וכם על הפעלת המיזם כבר בשנת הלימודים הקרובה כאשר בר – נוח יחד עם שותפו למיזם חמי פרס, בנו של נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס, ועוד אנשי היי טק מובילים, ילוו את התיכוניסטים  בנצרת עילית וישמשו עבורם מנטורים.
"כולם מדברים על היי טק אבל דווקא בנצרת עילית, עיר שאינה משופעת כיום בתעשייה טכנולוגית, נולד המיזם הראשון שיכשיר את  הנוער המצטיין לעולם היי טק וינווט אותם לשירות ביחידות הטכנולוגיות של צה"ל ו-  8200 בתוכן" אמר בתגובה ראש העיר רונן פלוט וציין כי מאחורי המיזם עומדים שני היזמים טל בר נוח וחמי פרס אשר הרימו את הכפפה והודיעו על  כוונתם להתנדב ולעשות "מילואים בפריפריה".

 


ראש העיר פלוט דוחף את המיזם אומר כי מדובר בשלב ראשון בתכנית שעיקרה הקמת פארק היי טק וסייבר ראשון בנצרת עילית " המטרה היא לקדם את התלמידים בעלי הפוטנציאל ולהנגיש את עולם ההיי טק  לדור העתיד .


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"הרעיון זה לקחת תלמידים בכיתות י' – יב' שלומדים 5 יחידות מתמטיקה ומדעים ולחשוף בפניהם את עולם ההיי טק , לייצר פרויקטים של יזמות לתלמידים, להפגיש אותם עם אנשי היי טק מובילים, לקחת אותם לביקורים במרכזי יזמות וחברות היי טק ולקיים  האקטון בעיר (תחרות פיתוח אפליקציות בחסות חברות מחשבים מובילות)"

ראש העיר פלוט דוחף את המיזם אומר כי מדובר בשלב ראשון בתכנית שעיקרה הקמת פארק היי טק וסייבר ראשון בנצרת עילית " המטרה היא לקדם את התלמידים בעלי הפוטנציאל ולהנגיש את עולם ההיי טק  לדור העתיד . ילדים שלנו הם  המשאב החזק והחשוב ביותר שיש לנו ובחזון שליאני רואה אותם חוזרים לעיר בבגרותם, אחרי הצבא והלימודים, ומשתלבים בעבודת היי טק בפארק שיוקם בעיר.   אנחנו רוצים לחבר את הצעירים לעיר ליצור זיקה חברתית שתיתן מענה לצרכים החדשים , יש לנו ילדים מוכשרים שנולדו לעולם הטכנולוגי,אנחנו צריכים להנגיש אותו ולספק להם    תשתית וסיבות להישאר כאן" הסביר ר פלוט

העבודה על המיזם החלה זמן קצר לאחר כניסתו של פלוט ובשלב הראשוני הובל על ידי מנכ"ל העירייה לשעבר ליאור פלג . "היזמים התפעלו מהנתונים הגבוהים של על מספר תלמידי התיכון בעיר הלומדים  5 יחידות מתמטיקה ומדעים" נמסר מהעירייה. את המיזם מובילה מטעם העירייה,המנכלי"ת חוה בכר יחד עם ראש מנהל החינוך אורנה פישר. בקרוב מתוכנן מפגש של היזמים עם התלמידים וההורים במהלכו ימסרו כל הפרטים על הפרויקט.