נצרת עילית: אישה במשקל 300 ק"ג שנזקקה לטיפול רפואי חולצה בעזרת מנוף

לאחר שכל ניסיונות החילוץ של מד"א,כב"א ופיקוד העורף לא צלחו, הורה ראש העיר רונן פלוט להפעיל את קבלן העירייה ולפנות את התושבת באמצעות מנוף מיוחד

אישה חולצה מביתה בנצרת עילית בעזרת מנוף. הדרמה מורטת העצבים החלה ביום שבת האחרונה בסביבות השעה ארבע אחה"צ. במוקד העירוני נתקבלה קריאה של תושבת העיר, אישה בת 57 שסובלת מקוצר נשימה ונזקקת לטיפול רפואי אך אינה יכולה לצאת מביתה בשל משקלה החריג.
צוותי מד"א שהדיעו למקום בתוך דקות אחרי הקריאה עמדו חסרי אונים לנוכח חוסר, גם צוות כיבוי אש לא יכול היה לסייע בהעדר ציוד מתאים לחילוץ. למקום הגיעו גם נציגי פיקוד עורף צפון . ראש העיר רונן פלוט שליווה את האירוע מתחילתו החליט לקחת אחריות ולהכניס לתמונה את הקבלן השנתי של העירייה על מנת שיחפש מנוף המתאים לנשיאת משקל מעל 250 ק"ג.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"היה צריך לקבל החלטה במקום כי מצבה של האישה החמיר ואי אפשר היה לחכות יותר" הסביר ראש העיר פלוט וציין כי המבצע כולו נמשך למעלה מ 6 שעות . הפינוי התבצע בסמוך לחצות ולצורך הגעת המנוף לבניין היה צורך בהבאת טרקטור שיישר את השטח. ראש העיר פלוט הנחה את גורמי העירייה להוציא כל כלי שנמצא ברשותה ולא לחסוך בעלויות : כשמדובר בחיי אדם , כסף לא מהווה שיקול ומבחינתי כל ציוד ולו גם היקר ביותר צריך להיות נגיש לטיפול במצב של סכנת חיי אדם "
האישה פונתה דרך חלון סלון ביתה באמצעות המנוף והובהלה להמשך טיפול בבית החולים העמק בעפולה. בשטח ליוו את המבצע מטעם העירייה ממלא מקום ראש העיר אלכס גדלקין, סגן ראש העיר אלכס גופמן , מנכלי"ת העירייה חוה בכר, מנהלת אגף הרווחה סלי ברקוביץ ומהנדסת העיר סבטלנה גרמן. מהעירייה נמסר בתגובה כי האישה מטופלת על ידי שרותי הרווחה.