נצרת: סגר הוטל על העיר החל ממחר בבוקר

בעקבות ההכרזה על נצרת כעיר אדומה, היישוב הוכרז כאזור מוגבל וסגר הוטל החל ממחר(שבת- 21/11) משעה 08:00 ועד ליום חמישי הקרוב עד השעה 08:00. קודם לכן הלכה לעולמה מקורונה, צעירה בת העיר וסאל אבו אחמד בת ה-28 שסבלה ממחלת רקע. המחשה: ארכיון

העיר נצרת הולכת לסגר של 5 ימים לאחר שהוכרזה כעיר אדומה. לאחר שעל פי נתנוי התחלואה, אובחנו בעיר בימים האחרונים 254 נדבקים חדשים. בסה"כ יש כיום 387 חולים פעילים, כאשר אחד ההסברים לגורם המרכזי בעליית התחלואה הוא ריבוי החתונות בעיר.
בעקבות זאת הוחלט בוועדת השרים להכריז על נצרת כאזור מוגבל ועל הטלת המגבלות כאמור החל ממחר (21/11) שעה 8:00 בבוקר ועד ליום חמישי (26/11) שעה 08:00. בעקבות זאת העיר תהיה סגורה למבקרים ומטיילים והכניסה והיציאה מהעיר תותר רק במקרים חריגים בהתאם לתקנות שעת חירום.
מהמשטרה נמסר כי על מנת לאכוף את הגבלות התנועה הוצבו מחסומים מאוישים בשוטרים בדרכי הגישה לעיר למניעת תנועה לא הכרחית במטרה ולמנוע את התפשטות הנגיף. בנוסף פועלים בעיר שוטרים לסייע לתושבים ולאכוף את ההנחיות הדרושות להילחם בהתפשטות הנגיף ושמירה על בריאות תושבי העיר.
על פי התקנות לשעת חירום (נגיף קורונה החדש/אזור מוגבל) הוחלט כי תושבים יורשו לצאת המעיר  לצורך קבלת טיפול רפואי שלא ניתן לקבל בעיר, הליך משפטי שמחייב נוכחות מחוץ לאזור המוגבל, הלוויה של קרוב משפחה מדרגה ראשונה, ▪️העברה של קטין שהוריו חיים בנפרד, שוטרים, אנשי צוות רפואי, סוהרים, עובדי כב"ה או חיילים תושבי היישוב במסגרת תפקידם, ▪️בנוסף ניתן לצאת לצורך חיוני אחר כגון עבודה חיונית לאחר קבלת אישור מרח"ל – רשות חרום לאומי.
יהיו רשאים להיכנס לעיר תושבי היישוב המתגוררים בו בדרך קבע, כניסה לצורך אספקת מוצרים ושירותים חיוניים לרבות שירותי חשמל, מים, תקשורת ופסולת, ▪️העברה של קטין שהוריו חיים בנפרד, וכן בעלי תפקידים לצורך ביצוע עבודתם של כוחות ההצלה (כב"ה, מד"א, משטרת ישראל, צה"ל), צוותים רפואיים ועובדי רפואה, עובדים סוציאליים, עובדי רווחה, עיתונאים נושאי תעודת לשכת העיתונות או איגוד העיתונאים.
בנוסף ניתן להיכנס לצורך חיוני אחר כגון עבודה חיונית לאחר קבלת אישור מרח"ל – רשות חרום לאומי. פניה לרחל לקבלת אישור מבוצעת בטלפון 104 בעברית ובערבית.
בתוך נצרת מקומות עבודה ובתי עסקים שאינם מוגדרים כחיוניים על פי ההנחיות יהיו סגורים, שירות משלוחים יפעל כך המשלוח יונח בסמוך לפתח בית המגורים, השתתפות בהלוויה או בטקס חתונה מותרת רק קרוב משפחה מדרגה ראשונה ותחת המגבלה של 10 משתתפים במבנה סגור או 20 משתתפים בשטח פתוח.
על פי הודעת המשטרה השוטרים בעיר על מנת לסייע לתושבים לאכוף את ההנחיות משרד הבריאות ולהבטיח את בריאות התושבים. המשטרה יצאה בקריאה לתושבים להקפיד על קיום ההנחיות, להימנע ממגע ולשמור מרחק זה מזה, לא להתרחק מהבתים יותר מ – 1,000 מטר למעט קניית מזון או תרופות, להימנע מהתקהלויות ולהקפיד על לבישת מסכות במרחב הציבורי.