נצרת: חדר המיון החדש בביה"ח הצרפתי יקרא על שמו של הרב יחיאל אקשטיין

הקרן לידידות מעניקה 4 מיליון שקלים לחדר המיון הממוגן החדש בבית החולים הצרפתי בנצרת. צילום: דוברות ביה"ח

הקרן לידידות אישרה לאחרונה מענק לבית החולים הצרפתי בנצרת, בגובה של 4 מיליון שקלים – להקמה והצטיידות של חדר המיון הממוגן החדש.
לאור המענק, המהווה את אחת התרומות הגדולות ביותר שקיבל בית החולים מאז היוסדו, ייקרא חדר המיון החדש על שמו של מייסד הקרן לידידות ונשיאה הראשון, הרב יחיאל אקשטיין ז"ל.
המענק לבית החולים הצרפתי, המעניק טיפול לכל חלקי החברה הישראלי, הוא בגדר הגשמת חזונו של הרב בבניית גשר בין העם היהודי לקהילה הנוצרית.
ההחלטה לתרום לחדר המיון הממוגן שנמצא בימים אלה בשלבי בנייה התקבלה בהמשך לביקורו של מנהל תחום החרום, הביטחון והמיעוטים בקרן, ספואן מריח, בבית החולים שהינו אחד משלושת בתי החולים בעיר נצרת ואחד משבעת בתי החולים הציבוריים בארץ שאינם ממשלתיים.
במסגרת המענק יבוצע רכש של כל הציוד הנדרש למיון. עוד יושלמו באמצעותו פערי התקציב עבור השלמת הבניה.
הקרן העבירה בימים אלה את הפעימה הראשונה של המענק בגובה של 2.35 מיליון שקלים ואת הסכום הנותר בגובה 1.68 מיליון שקלים תעביר הקרן עם סיום עבודות הבינוי ותהליך הרכש במהלך החודשים הקרובים.
בעשור האחרון סייעה הקרן לידידות לבתי החולים בארץ עם מעל שלושים מיליון דולר, במטרה לחזק את חוסנה של מדינת ישראל בכלל וחיזוק העורף האזרחי בפרט ובדגש על המשך תפקוד בתי החולים במצבי חירום.
נשיאת הקרן לידידות, יעל אקשטיין: "הקרן לידידות שואפת להזניק קדימה את יכולות הטיפול והצלת החיים של בתי החולים בדגש על הפריפריה. תרמנו כבר עשרות מיליוני שקלים לרכישת מיטב הטכנולוגיות לבתי החולים כגון מכשירי MRI, PET CT, מכשירי הנשמה ועוד.
אנחנו גאים לסייע לתושבי נצרת וסביבתה בבניית חדר מיון חדיש שיאפשר טיפול טוב יותר ומציל חיים לתושבי האזור. אנחנו נרגשים מהחלטת הנהלת בית החולים לקרוא למקום על שם אבי, הרב יחיאל אקשטיין שהיה ראש החץ של פעילות הקרן והיוזם של הפעילות הזו ורבות אחרות".
מנהל בית החולים, ד"ר נאיל אליאס: "בשם הנזירות הרחמניות, הנהלת בית החולים וצוותי בית החולים אני מודה לקרן לידידות על תרומתה הנדיבה".