נציב שירות המדינה ביקר לראשונה בכפר הנוער החקלאי "כדורי"

כפר נוער החקלאי "כדורי" הוקם על ידי הנציב הבריטי העליון עוד בתקופת המנדט, אבל השבוע כפר הנוער זכה לביקור היסטורי של נציב אחר: נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, וצוותו, שביקרו לראשונה ב"כדורי" יחד עם מנהלת המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער במשרד החינוך, אילנה נולמן.
הביקור נפתח ב'בניין ההיסטורי'. מנהל כפר הנוער, רועי בר אילן, ומנהלת בית הספר, דלית אביגד, הציגו את הסיפור המיוחד של כדורי שנוסד לפני קום המדינה ומחנך דורות של תלמידים כבר 87 שנים, תוך התפתחות וחדשנות חינוכית לצד שימור ההיסטוריה והערכים.
בהמשך, סיירו המשתתפים ב"גן המדע" ותלמידים הציגו בפני הנציב, שהינו פרופ' למתמטיקה, מתקן שמדמה תופעה מדעית.
משם המשיכו למשק החקלאי שבו התלמידים עובדים כחלק מתכנית הלימודים. לאחר מכן ביקרו בבית הספר לחינוך מיוחד "רוטמן כדורי", בניהולה של טלי גנור, שבו מתחנכים תלמידים עם אוטיזם. תלמידים אלו משולבים עם כלל תלמידי הכפר בטיולים, בחדר האוכל ובפעילויות משותפות.
במהלך הביקור, הנציב נפגש ושוחח עם תלמידים וצוותי חינוך שלומדים ומלמדים יחד בכדורי ומייצגים פסיפס של החברה הישראלית – צברים ועולים חדשים, יהודים לצד ערבים, דרוזים וצ'רקסים, חילוניים ודתיים ותלמידים מהחינוך המיוחד שמשולבים יחד עם כולם. כולם ציינו שהם מרגישים "בבית", בלי לוותר על הזהות והייחוד שלהם.
הנציב הרשקוביץ התרשם מהחיבור שלהם למקום ומהעשייה החינוכית, ואמר: "התלמידים והצוות סיפרו שהם מרגישים שכדורי הוא בית עבורם. היופי בבית זה שמכילים את כולם, השונות והגיוון האנושי לא רק שאינם מכשול, אלא הם יוצרים את יופיו של המקום".
אילנה נולמן, מנהלת המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער במשרד החינוך: "זכות גדולה לארח את נציב שירות המדינה. פגשנו חינוכאים מרגשים מכל קשת החברה בישראל, הרואים שליחות במעשה החינוכי שהם מובילים ומצליחים ברגישות, במקצועיות ובהרבה אהבה לראות כל תלמיד ותלמידה ולתרום לקידומם"

מנהלי אגפי חינוך התרשמו מהצלחת התכנית "עיר מדברת שפות" בנוף הגליל

|

16 מרצים במכללה הטכנולוגית נוף הגליל החלו קורס מרצים של מה"ט

|

בשישי: יום פתוח במכללה הטכנולוגית נוף הגליל

|