נציב שירות המדינה בביקור בכפרי הנוער כדורי ובנווה עמיאל

נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, וצוותו, ביקרו לראשונה בכפר הנוער החקלאי "כדורי" יחד עם מנהלת המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער במשרד החינוך, אילנה נולמן וסגניתה מרי יוסף. צילום: חאלד משרגה

הכפר אומנם הוקם על ידי הנציב הבריטי העליון עוד בתקופת המנדט, אבל השבוע כאמור זכה לביקור היסטורי של נציב אחר.
הביקור נפתח ב'בניין ההיסטורי'. מנהל  כפר הנוער, רועי בר אילן, ומנהלת בית הספר, דלית אביגד, הציגו את הסיפור המיוחד של כדורי שנוסד לפני קום המדינה ומחנך דורות של תלמידים כבר 87 שנים, תוך התפתחות וחדשנות חינוכית לצד שימור ההיסטוריה והערכים.
הנציב הרשקוביץ התרשם מהחיבור שלהם למקום ומהעשייה החינוכית, ואמר: "התלמידים והצוות סיפרו שהם מרגישים שכדורי הוא בית עבורם. היופי בבית זה שמכילים את כולם, השונות והגיוון האנושי לא רק שאינם מכשול, אלא הם יוצרים את יופיו של המקום".
אילנה נולמן: "זכות גדולה לארח את נציב שירות המדינה. פגשנו חינוכאים מרגשים מכל קשת החברה בישראל, הרואים שליחות במעשה החינוכי שהם מובילים ומצליחים ברגישות, במקצועיות ובהרבה אהבה לראות כל תלמיד ותלמידה ולתרום לקידומם", במקביל נערך ביקור נוסף בכפר הנוער נווה עמיאל בעמק יזרעאל.
הביקור נפתח בסיור ברחבי הכפר כשמנהל הכפר, עדיאל בר שלום, ומנהלת בית הספר, שלומית ברק, הציגו את התפישה החינוכית והמעטפת הלימודית והרגשית.
בנוסף, הנציב שוחח עם תלמידים ובוגרים ששיתפו אותו באתגרים ובסיפורי ההצלחה שלהם בזכות הכפר שהעניק להם הזדמנות שניה לאחר שנשרו ממסגרות קודמות.

 

 

 

מנהלי אגפי חינוך התרשמו מהצלחת התכנית "עיר מדברת שפות" בנוף הגליל

|

16 מרצים במכללה הטכנולוגית נוף הגליל החלו קורס מרצים של מה"ט

|