נפתחה עונת הרחצה בכינרת! חולצו נופשים שנקלעו למצוקה

תזכורת לסכנה האורבת באגם הלאומי: השבוע חילצו ללא פגע שוטרי השיטור הימי באגם מספר נופשים שנקלעו למצוקה לאחר שהרוחות סחפו אותם הרחק מן החוף. צילום: ארכיון

עונת הרחצה נפתחה בכינרת, ושוב קבלנו תזכורת על מידת הזהירות שיש לנקוט ברחצה באגם הלאומי. השבוע חילצו ללא פגע שוטרי השיטור הימי באגם מספר נופשים שנקלעו למצוקה לאחר שהרוחות סחפו אותם הרחק מן החוף.
אתמול סמוך לשעה 19:00 התקבל דיווח במשל"ט צפון מאזרח בחוף שיקמים שהבחין בצעירים על גבי מזרן ים שנסחפו מאות מטרים מהחוף ללא יכולת לחזור. שוטרי השיטור ימי כנרת הצליחו לאתר תוך דקות מועטות שני נערים כבני 16 מאיכסאל, שנסחפו ללב הים עקב רוחות מערביות. השניים שאינם יודעים לשחות חולצו על ידי השוטרים לחוף מבטחים.
מוקדם יותר בשעות הצהריים, התקבל דיווח על אזרח שיצא לאגם עם סירת מנוע ועליה בנו ,אישתו וחברו, ובעקבות תקלה טכנית מנוע הסירה שבק חיים, והשלושה נותרו חסרי אונים בלי יכולת לחזור אל החוף. צוות השיטור הימי כנרת איתר את הסירה כקילומטר מהחוף, וחילץ את בני המשפחה לחוף מבטחים, כאשר בהמשך חולצה גם הסירה התקולה.
בנוסף, בשבוע החולף הוזעקו שוטרי השיטור הימי לאחר דיווח על חמישה צעירים שנעדרו לאחר שיצאו מחוף לא מוכרז על גבי סירה מאולתרת, ללא חגורות הצלה וללא משוטים, שנסחפו ללב ים בעקבות רוחות עזות.
לאחר איתור הצעירים בשנות ה- 20 לחייהם, התברר כי אינם יודעים לשחות ולמזלם הרב, שוטרי השיטור הימי הגיעו אליהם זמן קצר לפני התהפכות סירתם.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בהודעה שהוציאה המשטרה הנמסר כי יחידות השיטור הימי של משטרת ישראל ערוכות בחופי הים ובכנרת לשמירה על ביטחונם ושלומם של המבלים ובאי החוף.
בנוסף ביקשה המשטרה להדגיש כי הנופשים הנכנסים למי הכנרת ואינם מגלים אחריות מסכנים את עצמם ובמקרים מסוימים גם אחרים.
עוד בקשה המשטרה לחדד את כללי בטיחות שיש להקפיד עליהם באזור חופי הכינרת.
יש להיכנס למים רק בחופים המוכרזים המעניקים שירותי הצלה ובשעות שתחנות ההצלה פעילות.
בשל הרוחות העזות ובשל סכנת היסחפות, אין להיכנס לעומק המים, ואין להיכנס למים על גבי אבובים או מזרני ים.
ככלל, רצוי לא להיכנס למים לבד, בדגש לילדים קטנים, אלא בלוויית אדם נוסף.
אין להיכנס למים תחת השפעת אלכוהול.