נפש בריאה בגוף בריא

הטור של דבורה קרוב: האם כאב או חולי, יכול ללמד על המצב הנפשי? והאם נוכל לרפא מחלה בגופנו, אם נעשה עבודה תודעתית?

החיבור בין גוף לנפש הוא דבר מופלא. תורות רבות עוסקות בהשפעת המצב הנפשי על הבריאות הפיסית. בטור הזה אני רוצה ללכת הפוך,  ללמוד מהכאב על התודעה, ודרך התיקון התודעתי, להביא ריפוי.
איך מפרשים את המשמעות התודעתית של הכאב? קיימים 2 כללים חשובים, הראשון לבחון את תפקיד אותו איבר, דוגמא פשוטה: כשלמטופל יש נפיחות בעין, אבדוק אתו מה הוא מסרב לראות. כשיש בעיה באוזניים נבדוק, מה אנחנו מתקשים לשמוע. כלל שני: איבר בצד שמאל מייצג את הפנים: רגשות, מערכות יחסים, זוגיות. צד ימין מייצג את החוץ, קריירה, לימודים וכו.
המטרה שנלמד לפענח בעצמנו את המשמעות התודעתית. אציג מספר דוגמאות: הרגליים מייצגות התקדמות, לכן: כאב מצביע על חשש או חוסר שביעות רצון מהדרך. אם הכאב ברגל ימין, אבדוק מה פוגע בהתקדמות שלי בעבודה, או בלימודים.  אם הכאב ברגל שמאל אבדוק סוגיות של ביטחון עצמי, פחד להגשים, או תקיעות.
הידיים מייצגות עשייה, נתינה. כאב בידיים משמע שמשהו לא מדויק בעשייה. המרפק מייצג התנגדות, חסימה: "שמו לו מרפקים", לכן נבדוק מה עוצר בעדנו? ונלמד לשחרר את ההתנגדות. כאב בשורש כף היד מלמד על קושי בהתמדה, בעיה באמה מכוונת אותנו לשפר נושאים של שיתוף פעולה.
כך גם עם האברים הפנימיים, לדוגמא: הכבד מסנן את הרעלים, בעיה בכבד מסבירה את האימפולסיביות או העקשנות שלנו, אם נטפל באגו, תבוא הקלה.  תחושת האשמה היא אחת הרעות החולות שלנו, היא תבוא לידי ביטוי בכליות: "מוסר כליות".

השאיפה שלנו היא לתקן את השורש שיצר את החולי בגופנו, זה תמרור שבא לעורר את המודעות. כעומק החולי כך עומק העבודה התודעתית שנדרשת לתיקון ולמניעה.

מזמינה אתכם להתחיל להתבונן בגופכם הפיסי וללמוד דרכו על העבודה התודעתית הדרושה.

 דבורה עטר קרוב
מטפלת רגשית ומנחת סדנאות תודעה
טל': 054-6876546

 

עצמאות בעפולה: כך ייראו חגיגות ה-76 למדינה בעיר

|

מנגלים ורמקולים מחוץ לתחום: הפנים החדשות של הסחנה

|