נעצר חשוד שאמר שיבצע פיגוע: בכליו נמצאו סכין וכיפה

המשטרה עצרה את החשוד שהתבטא על כוונתו להיות שהיד. הוא נעצר ונחקר בתחנת המשטרה. בתוך כך הפרקליטות הגישה כתב אישום המייחס הסתה לאלימות נגד צעיר ערבי בן 19 מהאזור שכתב בפייסבוק: "האם אמא אדמה מסתפקת בלראות את דמם? לא, ואלף לא. זכרם לא יונצח אלא בנקמת דמם שהוא שחרור אדמותינו מהכיבוש"

 

 

המתיחות לא פוסקת: דיווח אזרח על אדם חשוד שהתבטא על כוונתו להיות שהיד, הוביל ביום ראשון להזעקת שוטרי תחנת טבריה במטרה לאתר אוטובוס עליו עלה החשוד על כביש 90, סמוך לקיבוץ גשר.
האוטובוס אותר בכניסה לעיר טבריה. שוטרי התחנה, בפעילות מהירה ונחושה איתרו את החשוד, בן 34, שהורד מהאוטובוס. בחיפוש בכליו נמצא מוסלק בתיקו סכין.
בחיפוש נוסף שנערך על גופו נמצאה כיפה מוחבאת בכיסו. החשוד שמתגורר באחד מכפרי הגליל נעצר ונחקר בהמשך בתחנת המשטרה.

• "שיכתוב כל אחד מאיתנו מילה טובה בעד כל שהיד"

בתוך כך הפרקליטות הגישה לבית המשפט כתב אישום נגד צעיר ערבי בן 19 מהאזור, שפרסם ברשת החברתית "פייסבוק" קריאות לעשיית מעשה אלימות או טרור, או דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה אלימות או טרור, תמיכה בו או הזדהות עמו.
כתב האישום, שהגשתו אושרה ע"י היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, מייחס לחטיב שלוש עבירות של הסתה לאלימות או טרור.

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד ירין שגב, עולה כי בתקופה זו, ועל רקע המתיחות הביטחונית ברחבי המדינה ואירועי טרור ופעולות מחאה, לרבות בדרך של תקיפת שוטרים, יידוי אבנים לעבר כוחות הביטחון וכלי רכב ישראליים וכן פיגועי דקירה ודריסה ברחבי המדינה, פרסם הנאשם במספר הזדמנויות קריאות לעשיית מעשה אלימות או טרור, ועידוד למעשה אלימות או טרור.

באחד הפרסומים שהעלה הנאשם לדף הפייסבוק שלו כתב בין היתר: "שיכתוב כל אחד מאיתנו מלה טובה בעד כל שהיד. מה זה לכתוב אל מול כאב אמו? אחותו? הנה אנחנו מדברים על מספרים עד אין סוף, האם עלינו רק לספור, איפה זכותם? האם אמא אדמה מסתפקת בלראות את דמם? לא, ואלף לא. זכרם לא יונצח אלא בנקמת דמם שהוא שחרור אדמותינו מהכיבוש ומחיקתו, זו הבטחה שלקחתי על עצמי, רובכם כמוני, עין תחת עין וראש תחת ראש!..".

באותו יום פרסם הנאשם פוסט נוסף עוקב, בדף הפייסבוק שלו וכתב: "אני גם ברשימת ההמתנה". הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לעצור את הנאשם עד תום ההלכים המשפטיים נגדו.

;