נעצרו 13 חשודים מהצפון בחשד של עבירות פשיעה כלכלית חמורה

שלושה עשר החשודים נעצרו בתום חקירה סמויה של המשטרה, בחשד לעבירות הלבנת הון ומרמה, ועבירות מס. צילום: דוברות המשטרה

משטרת ישראל עצרה 13 חשודים בחשד לביצוע עבירות של הלבנת הון ומרמה ועבירות על פי פקודת מס הכנסה. זאת במסגרת ביצוע הונאות 'פורקס' בלתי חוקיות לפעילות סחר במטבע חוץ.
מעצר החשודים בוצע בתום חקירה סמויה של המשטרה, במסגרת המלחמה בפשיעה כלכלית חמורה ומאורגנת. במהלך המעצר פשטו הבוקר עשרות שוטרים על בתיהם של החשודים הגרים באזור כרמיאל והסביבה, ועל משרדים מהם על פי החשד הופעלו זירות מסחר "פורקס" בלתי חוקיות המשמשות להלבנת כספים תוך ביצוע עבירות מס בידי ארגוני פשע בארץ ובעולם.
על פי החשד, החשודים בעברות הפשיעה הכלכלית, כל אחד על פי חלקו ביצעו לכאורה עבירות הונאה כלפי אזרחים תמימים. זאת תוך שהם פונים באמצעים שונים לקרבנותיהם תוך שהם ומבקשים להעביר להם כספים לרכישת מטבע חוץ בהבטחה לתשואה ורווחים גבוהים ומהירים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


זירות פורקס – (“Foreign Exchange”) מוכר גם כשוק ניהול העסקאות בשערי חליפין שבו הסוחרים קונים ומוכרים מטבעות זרים בכל העולם.
השקעה בזירות 'פורקס' נחשבת אפיק השקעה ספקולטיבי ומסוכן המתבסס על ניסיון לצפות שינויים עתידים בשערי מט"ח. בארץ פועלות מספר זירות 'פורקס' חוקיות שאושרו על ידי הרשות לניירות ערך ומקיימות פעילות מסחר און ליין אמתית.
הפעלת זירות 'פורקס' שאינן מאושרות אסורה על פי חוק, זירות אלו מבוססת על מסחר וירטואלי במערך המחשוב של מפעילי הזירה. ובכך חשוף המסחר למניפולציה של מפעילי הזירה למטרת הונאת הסוחרים בהם.
במסגרת המעצרים נערכו חיפושים לשם תפיסת אמצעי אחסון דיגיטליים וראיות נוספות, לגיבוש תשתית ראייתית להעמדת החשודים לדין.
בין השאר תפסה המשטרה 9 רכבים, ביניהם רכבי יוקרה וכסף מזומן בסך של כ- 180,000 ש"ח, כמו גם ספרי חשבונות, מסמכים וראיות נוספות.
מהמשטרה נמסר כי החקירה מתנהלת בשיתוף פקיד שומה חקירות חיפה והצפון ברשות המיסים.