"נעים בשלישי": פעילויות ספורט לאזרחים ותיקים במרחבים הציבוריים ביישובי עמק יזרעאל

מיזם "נעים בשלישי" של המשרד לשוויון חברתי קם במטרה לחזק את החוסן הנפשי והפגת תחושת הבדידות של ותיקי העמק, באמצעות קיום פעילויות ספורט בימי שלישי ובכך לעודד אורח חיים בריא, חיזוק הקשרים הקהילתיים וזקנה פעילה ומיטבית.
עפ"י מחקרים שנעשו על ידי אש"ל ג'וינט בישראל, בתקופת הסגרים בקורונה (סגר ראשון ושני) נמצאו שלושה מפתחות חשובים למניעת הידרדרות בקרב האזרחים הוותיקים: מפגשים של ותיקים עם אנשים מהקהילה, עידוד פעילות גופנית מכוונת לפחות פעמיים בשבוע ועיסוק בפנאי כגורם המייצר משמעות.
המועצה נענתה לקול הקורא של המשרד לשוויון חברתי וקיבלה אישור להפעלת המיזם באמצעות אגף קהילה ורווחה ועמותת ותיקי עמק יזרעאל. 20 ישובים במועצה ביקשו לקחת חלק במיזם "נעים בשלישי".
כל יישוב קיבל 10 שיעורים של מורים ומדריכים לפעילות גופנית, המתמחים בעבודה עם ותיקים בתחומים: פילאטיס, יוגה, הליכה נורדית, טאי צ'י, התעמלות בונה עצם, התעמלות על כיסאות ועוד.
הפעילות ניתנה ללא תשלום תוך שיתוף פעולה עם אנשי קשר מהיישוב, לתכנון והוצאה לפועל של הפעילויות השונות מול עמותת ותיקי העמק.
סיגל אהרון האחראית על בריאות, ספורט ומתנדבים בעמותת ותיקי עמק יזרעאל שיתפה: "הוותיקים שלוקחים חלק בפעילות מספרים על חוויה נפלאה! הפעילות החלה בעשרה ישובים ולאחר יום העצמאות יצטרפו 10 ישובים נוספים. אנחנו שמחים לשמוע ולראות את ההשפעה הגדולה והחיובית על הוותיקים שלנו בכל רחבי העמק."
תמר להב מאחוזת ברק, לקחה חלק בפעילויות ביישובה ומספרת: "מיזם 'נעים בשלישי' מביא עמו אנרגיות שיא, מוזיקה נוסטלגית ועכשווית ואת המורה המקסימה, גלית שבת. אנחנו 20 נשים שמתעמלות בכיף עם האנרגיה והמוזיקה של גלית, היה ממש מלהיב!"
ראש המועצה האזורית אייל בצר, סיכם: "כל פעילות שמחזקת את גופם וחוסנם של ותיקי העמק מבורכת! נמשיך לקדם ולדאוג לוותיקינו במגוון תחומים ושירותים. ישר כוח לאגף קהילה ורווחה ולעמותת ותיקי העמק על הוצאה לפועל של מיזם חשוב זה, על הצד הטוב ביותר."