נס החנוכה של אהוד

טיפול שינים שהסתבך הביא את אהוד אסלן, תושב אזור, לניתוח דחוף וסכנת חיים מוחשית, לאחר שאובחן עם זיהום קשה וחיידק טורף. צילום: פוריה

בתחילת החודש הגיע אהוד אסלן (53), תושב האזור, למרכז הרפואי פוריה, אחרי שעקר שן אצל רופא שינים באזור: "למרות שעבר יותר משבוע הייתה לי נפיחות בפה, ולא יכולתי לבלוע, היה לי ממש קשה לדבר וכאבים שלא פסקו", שחזר אסלן.
כשהרופא התורן מהמחלקה לכירורגית הפה, הפנים והלסתות בדק את אהוד התעורר חשד שמדובר במקרה קשה ובסכנה מוחשית לחייו.
ד"ר עימאד אבו אל נעאג', מנהל המחלקה לכירורגית פה, פנים ולסתות, סיפר, "זה היה מקרה קשה ונדיר. אני נתקל במקרה כזה של חיידק טורף פעם בעשור. איתרנו במהירות את הזיהום וברגע שהובהר שמדובר בחיידק טורף הוחלט על ניתוח דחוף. אצל אהוד נוצר זיהום שגרם לנמק באזור הצוואר. הנמק שנגרם ע"י החיידק הטורף, התפשט מעבר לגבולות הנראים לעין. זיהינו זיהום קשה בהרבה אזורים בפנים, בצוואר ובחלק העליון של בית החזה. רקמות אלו יכולות להיראות לכאורה תקינות למרות שהן כבר פגועות, לכן הן חייבות לעבור כריתה כירורגית נרחבת. מכאן, השם הציורי "החיידק הטורף" כאילו העור "נטרף" ובמהירות. עיקר הסכנה היא לנתיב הנשימה, ולמצב של חנק".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


החיידק האלים  יכול לפגוע באזורים שונים בגוף. על פי הנתונים יש 25 מקרים של "חיידק טורף" בישראל בשנה. אחוזי התמותה במקרים כאלה מגיעים ל30%. במרכז הרפואי נערכו במהירות לניתוח דחוף.
במהלך הניתוח ביצע ד"ר אבו אלנעאג', פיום קנה הנשימה ומספר הטריות כירורגיות בחלל הפה, פנים וצוואר. אהוד הועבר ליחידה לטיפול נמרץ נשימתי, כשהוא מונשם ומורדם. "אם אהוד לא היה מגיע לביה"ח הזיהום היה ממשיך להתפשט ומגיע לבית החזה. במצב כזה של זיהום סיסטמי הסיכוי להציל חיים נמוך".
לאחר 10 ימים בהם אושפז ביחידה לטיפול נמרץ, מצבו השתפר ואסלן עבר לאשפוז במחלקה לכירורגיית פה ולסתות . כיום אפשר לבשר על הנס שהתחולל לאהוד, מצבו מוגדר טוב ויציב, הוא נושם בכוחות עצמו ומודה לצוות שהציל את חייו. "רק אחרי הניתוח הבנתי כמה המצב שלי היה קריטי. לשמוע מה היה כשאני יודע איך אני מרגיש היום, זה לא יאומן. הצוות פה, עשה נסים ונפלאות בכדי להשאיר אותי בחיים".