נסיעת בכורה מרגשת במיוחד לוותיקי עמק יזרעאל והגלבוע ברכבת העמק החדשה

לפעמים חלומות מתגשמים: לאחר 65 שנים בהן לא נסעה הרכבת בעמק, נשמעו השבוע מחדש צפירות הקטרים וריגשו את ותיקי עמק יזרעאל והגלבוע

ותיקי העמק נסעו מתחנת כפר יהושע לבית שאן וחזרה. בעפולה, הצטרפו לנסיעה גם ותיקי הגלבוע. בטקס במעמד ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, אייל בצר ומנכ"ל הרכבת בעז צפריר, ברך בצר ואמר: "שנים חיכינו להגשמת החלום – שמח שזכיתם גם אז וגם היום".

מנכ"ל הרכבת, בעז צפריר ברך את הבאים ואמר כי "חלום הופך למציאות ולאחר 65 שנים בהן לא נסעה הרכבת בעמק, נשמע מחדש את צפירות הקטרים בין השדות והישובים, חוויות סבים וסבתות עוברות כעת גם לנכדים ונכדות".

נסיעת בכורה של רכבת העמק לוותיקי עמק יזרעאל: כ- 600 ותיקים מעמק יזרעאל יצאו לנסיעה ראשונה של רכבת העמק מתחנת כפר יהושע, עפולה ועד לבית שאן וחזרה. מרבית הוותיקים נסעו ברכבת בילדותם או בצעירותם ובהתרגשות עצומה, מלווים בבני משפחה וגם בחלק מהמקרים, במטפלים סיעודיים, הגיעו לנסיעה שטופי זיכרונות ונוסטלגיה.


מוטיב חוזר, עליו דיברו בעיניים בורקות, התייחס לרעש המיוחד שהשמיע הרכבת ההיא, שקשוק הקרונות והצפירה המיוחדת שהשמיעה הרכבת כשהייתה מתקרבת לתחנה


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


לפני העלייה לרכבת, ברך את הנוסעים הוותיקים ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר ואמר: "לפעמים חלומות מתגשמים! אני מודה לרכבת ישראל, משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל על הפעילות הנמרצת להשבת הרכבת. אני בטוח שהרכבת החדשה, מלבד ערכה הנוסטלגי, מביאה בשורה של תנופה ופיתוח כלכלי שכולנו נהנה מפירותיו, מהלך שיביא גם מתיישבים חדשים לאזור כולו. ולכם ותיקי העמק – שנים חיכינו להגשמת החלום הזה, אני שמח שזכיתם להיות גם ברכבת הוותיקה וגם ברכבת החדשה, המשיכו לספר את סיפורי הרכבת, בריאות ושנה טובה!".

• ותיקי הגלבוע מתגעגעים לשקשוק הקרונות

התרגשות עצומה, נוסטלגיה רומנטית, ושמחה טהורה ליוותה גם 80 מוותיקי הגלבוע שעלו על הרכבת. הוותיקים שהכירו את הרכבת המיתולוגית, אותרו ע"י מרכז "דורות בגלבוע" והוזמנו לקחת חלק באירוע המרגש. הוותיקים הצטרפו לוותיקי עמק יזרעאל ועמק המעיינות, כשבסה"כ מילאו את הרכבת למעלה מ-600 וותיקי האזור שהכירו את הרכבת העמק המקורית.
עובד נור, ראש המועצה, בירך את הנוסעים בטרם עלייתם לרכבת: "היום הזה הגיע! אני שמח שאתם כאן כדאי לסגור מעגל. זכיתם לרגע מרגש ואנו שותפים להתרגשות ולחוויה משובבת הנפש. כעת תוכלו לשתף את בני המשפחה ולתת לכולנו פרספקטיבה, איך היה פעם לעומת היום."
הנסיעה החלה כאמור בתחנת כפר יהושע, עצרה בעפולה, שם עלו וותיקי הגלבוע, והמשיכה עד לבית שאן וחזרה. בטרם עלייתם לרכבת ובמהלך הנסיעה החליפו ביניהם הוותיקים חוויות ילדות ונעורים הקשורים לנסיעה ברכבת "ההיא". מוטיב חוזר, עליו דיברו בעיניים בורקות, התייחס לרעש המיוחד שהשמיע הרכבת ההיא, שקשוק הקרונות והצפירה המיוחדת שהשמיעה הרכבת כשהייתה מתקרבת לתחנה.

וידאו נסיעת בכורה חגיגית לוותיקי עמק: