נלכדה כנופיה אלימה שהטילה אימה על סוחרים באזור

משטרת ישראל חשפה הבוקר פרשת גביית חובות באמצעות סחיטה בכוח והטלת אימה על קורבנות באיזור תוך כדי ביצוע ירי לעברם ופגיעה ביקיריהם. המחשה: ארכיון

הבוקר חשפה המשטרה פרשיה חמורה של גביית חובות בידי כנופיה אלימה שנהגה לסחוט סוחרים ואף לנקוט נגדם באמצעים אלימים בכדי להפחידם אם בירי או בפגיעה בעסקיהם ואף ביקיריהם, בכמה מקרים ביצעו חברי הכנופיה ירי לעבר עסקים בהם שהו אזרחים תמימים.
כנגד שני חשודים בכנופיה-  אחמד מחג'אנה בן 40 המכונה "חמודי חרירי" ודיאב קבהא בן 25, שניהם תושבי אום אל פאחם, הוגש כתב הבוקר אישום חמור ובקשה להארכת מעצרם עד תום ההליכים בבית המשפט המחוזי בנצרת.
לכידת הכנופיה התאפשרה לאחר שבמשטרת ישראל התקבלה תלונה מבעלים של חנויות בגדים בנצרת לפיה הוא נסחט ע"י גבר המזדהה בשם "חמודי חרירי" ואף בוצע ירי לעבר החנויות שבבעלותו בנצרת מאופנוע חולף כאשר כאשר הוא מסכן אזרחים תמימים שנמצאים סמוך אליהן וזאת במטרה לגרום לו לשלם להם חוב שהיה חייב לצד שלישי.
על פי כתב האישום, הנאשם אחמד נהג להתקשר לקורבן להציג את עצמו בשם "חמודי חררי" ולאיים עליו כי יפגע בו ובקרובים שלו תוך שהוא מאיים על קרבנו: "אחלה מתנת חתונה תקבל… מבטיח לך יודעים איפה החתונה שלך צפה הפתעות יא מנייק".

• "לך תבקר את החנויות שלך עוד לא ראית כלום"

עוד עולה מכתב האישום כי לאחר ביצוע ירי לעבר אחת החנויות של אחד מקרבנות הסחיטה איים עליו הנאשם המתקרא אחמד כי "זאת רק ההתחלה ואביך הוא הבא בתור". בהמשך, לאחר ירי נוסף לעבר חנות אחרת בבעלותו של הסוחר, המשיך הנאשם אחמד באיומיו להרוג את הקרבן.
עם קבלת התלונה על הסחיטה האלימ,ה פתחה המשטרה בחקירה סמויה שכונתה בשם הקוד "פרשיית החייטים". במסגרת החקירה הסתבר לצוות החוקרים כי הנאשמים נוהגים להטיל את אימתם על בעלי עסקים שונים ברחבי הצפון באמצעות איומים וביצוע ירי, תוך כדי שהם סוחטים את הקרבנות  בדרישה לשלם להם כספים רבים.
במהלך החקירה הצליחו החוקרים לאתר קרבנות נוספים שחששו להתלונן במשטרה, כאשר באחד המקרים הגיעו החוקרים אל בעל מגרש לסחר במכוניות שאלמונים פרצו לו לבית העסק וגנבו ממנו פנקסי המחאות שהגיעו לידי הנאשם אחמד. הלה הגיע לביתו של סוחר המכוניות  והודיע לו כי הוא חייב כספים בשווי של 360,000 ₪ ואם לא ישלם אותם יפגע בו, וזאת למרות הכחשותיו של בעל העסק, כי אינו חייב כסף לאף אחד וכי מדובר בהמחאות גנובות.


באותו עניין מסרה המשטרה כי לפני כשבועיים במסגרת החקירה, חשפו החוקרים קרבן נוסף שנסחט ע"י הנאשם ראסם זועבי תושב כפר סולם בן 40. במקרה זה הנאשם אף איים על בעל החוב המקורי שיבטל את את פנייתו לעו"ד אליו פנה במטרה לגבות את הכסף מהקרבן.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


במקרה סחיטה אחר, נורו יריות לביתו של קרבן הסחיטה שגרמו לפציעתה של בת משפחתו, כאשר גם נוכחות אנשי המשטרה בביתו לא הרתיעה את הנאשם אחמד שהתקשר מיד לאחר הירי והמשיך באיומיו.
וכך נמשכה מסכת האיומים וניסיונות הסחיטה האלימים מהקרבן כאשר במספר מקרים המשיך ואיים הנאשם אחמד להרוג אותו ואת בנו ולפגוע באופן פיזי בעסקיו.
כאמור לאחר חקירה מקצועית ומהירה במשך חודשיים, בליווי פרקליטות מחוז צפון, הוגש הבוקר כנגד שני הנאשמים בקשה למעצרם עד תום ההליכים וכתב אישום חמור המכיל 5 אישומים שונים בגין סחיטה באיומים בחלקם גם בגין סחיטה בכוח, ירי לעבר בית מגורים, הטרדת עד ושיבוש מהלכי משפט.
באותו עניין מסרה המשטרה כי בנוסף לחשיפת הכנופיה מאום אל פאחם, לפני כשבועיים במסגרת החקירה הזו, נחשף קרבן נוסף שנסחט ע"י נאשם אחר, ראסם זועבי תושב כפר סולם בן 40.
במקרה זה הנאשם אף איים על בעל החוב המקורי שיבטל את את פנייתו לעו"ד אליו פנה במטרה לגבות את הכסף מהקרבן.
גם כנגד החשוד זה הגישה פרקליטות מחוז צפון לפני כשבועיים כתב אישום בגין סחיטה באיומים ובקשה למעצר עד תום הליכים לפני כשבועיים בבית המשפט המחוזי בנצרת.
בהודעה שהוציאה המשטרה בעקבות פרשית הסחיטה החמורה, היא קוראת לכל אזרח שנפל קורבן לעבירה המלווה בבקשת כופר לא להיכנע לסחיטה ולהודיע מיד למשטרה! הנסיון המצטבר במגוון עבירות סחיטה באיומים מלמד כי התשלום אינו מבטיח דבר ומעודד, לא אחת, את העבריינים להעמיק את הסחיטה וכן להמשיך ולבצע את זממם כלפי אותו קורבן וקורבנות נוספים.