ניתוח מורכב במערכת העיכול לפגית במשקל 660 גרם

עקב משקלה הזעיר של התינוקת הניתוח המתוכנן חולק לשניים. המחשה: ארכיון

לראשונה, במרכז הרפואי פוריה, בוצע לאחרונה ניתוח מורכב לתיקון מערכת העיכול של פגית. גורי דגש, נולדה פגית בשבוע 30+3 ובמשקל לידה נמוך, 660 גרם, בלבד. אחרי הלידה טופלה הפגית בפגיית המרכז הרפואי.
ד"ר טטיאנה סמולקין, מנהלת הפגייה, "במהלך האשפוז אבחנו בעיה במערכת העיכול. בגיל יומיים, הייתה לה בטן תפוחה וצילום בטן שביצענו הצביע על בעיה שחייבה ניתוח. ד"ר איגור שיקס, כירורג ילדים, בדק את הפגית והוחלט לבצע ניתוח אשר יקל על מצבה. עקב משקלה הזעיר של התינוקת הניתוח המתוכנן חולק לשני ניתוחים. הראשון בוצע כשהפגה הייתה במשקל 600 גר', והוגדר כניתוח חרום מציל חיים והוא עבר בהצלחה. לאחר הניתוח לשמחתנו הפגית הרגישה טוב יותר, והצליחה לאכול ולגדול".
בגיל שלושה חודשים לערך, גורי שוחררה מהפגייה כשהיא שוקלת, 2,035 גרם, והייתה במעקב של כירורג הילדים במסגרת מרפאות החוץ של המרכז הרפואי.
בהמשך, בתחילת ינואר, בגיל 7 חודשים, בצע ד"ר שייקס ניתוח שני שנועד להשלים את התיקון של הבעיה במערכת העיכול. לאחר הניתוח היא אושפזה ביחידה לטיפול נמרץ ילדים. לאחר כשבוע היא חזרה הביתה במצב טוב.
ד"ר רן שטיינברג, מנהל שירות כירורגיה ילדים במרכז הרפואי פוריה, שהוא מנהל מח' כירורגיה ילדים ברמב"ם, ציין, כי השרות שמופעל במסגרת מחלקת הילדים בפוריה, נותן מענה מלא. "המשמעות היא שכירורג ילדים נמצא כאן במחלקה חמישה ימים בשבוע, וד"ר שייקס הוא אחד המומחים שלנו אשר נותנים מענה למקרים דחופים וגם במסגרת מרפאת כירורגיית ילדים. צוות כירורגיית ילדים מבצע כאן, במרכז הרפואי, כל שבוע, ניתוחים אלקטיביים מגוונים כמו: תיקוני בקע מפשעתי, תיקוני בקע טבורי, אשכים תמירים וניידים, בנוסף לפתרון ניתוחי של בעיות כירורגיות דחופות, חלקם אף מורכבות, כמו במקרה של גורי התינוקת".