ניקוי רעלים – המפתח לבריאות טובה.

מדור בריאת מן הטבע |  והפעם, החיים המודרניים חושפים אותנו לכמות גדולה של רעלים,הגורמת לעומס על מערכת הניקוי העצמית בגוף
דבר הגורם להצטברות הרעלים בגופינו | רונית אזרד-נטורופתית ניצת הדובדבן וקליניקת "חיים בריאים" עפולה.

גוף האדם, המכונה הכי משוכללת בעולם, המסוגלת לתקן את עצמה לבד ללא הפרעה חיצונית.
המדע קבע שהגוף מסוגל לתפקד כ – 120 שנה אם נותנים לו את התנאים הנחוצים, אז מדוע לאחר כמחצית מתוחלת החיים המוערכת מתחילות המחלות?

• גוף האדם הוא מכונה הזקוקה לניקוי וטיפולים שוטפים

כל מכשיר מכני זקוק לטיפול שוטף שכולל ניקוי, החלפת שמנים ועוד פעולות תחזוקה, תארו לעצמיכם באיזה מצב יהיה מנוע מכוניתכם אם אף פעם לא תטפלו בו, או איך יראה ביתכם אם לא תנקו אותו?!
כך גם גוף האדם הוא מכונה הזקוקה לניקוי וטיפולים שוטפים, אך אנו בוחרים להתעלם מהצורך הבסיסי של ניקוי הגוף. כתוצאה מכך מצטברים באיברים שונים רעלים שגורמים ל"חסימה"  או למחלה, ישנו דבר אחד שאני יודעת בוודאות לגבי מחלות, לכל אזור חולה בגוף ישנה "חסימה" מסוימת פיזית,נפשית,רוחנית או רגשית.

מערכות העיכול בגוף האדם
מערכות העיכול בגוף האדם

ניקוי הגוף הוא חלק אינטגרלי ותהליך טבעי והוא בא קודם לדיאטות הרזיה וטיפול במחלות שונות, רבים מתעלמים ממנו או בוחרים בניקוי שטחי(לטאטא מתחת לשטיח)…שגורם להרגשה זמנית טובה ואחכ חזרה של כל הסימטומים וזה משום שהרבה מהמטופלים מחפשים תוצאה מידית, מהירה ולא רוצים לשנות מתוך עצלנות את אורח חייהם.

• התהליך "דה-טוקסיפיקציה"

תהליך ניקוי הגוף מרעלים – "דה-טוקסיפיקציה" הוא תהליך טבעי המתרחש מידי יום בגופינו, הצטברות הרעלים בגוף היא המקור לשיבוש מנגנון חילוף החומרים וזירוז תהליך ההזדקנות.
רמת רעלים גבוהה יוצרת עומס על מערכת ההפרשה וגורמת, למעשה, להרעלה פנימית. אברי ההפרשה לא עומדים בעומס והרעלים מצטברים בגוף וחודרים למחזור הדם, מצטברים בתאי הגוף ובמערכת העיכול ומפריעים לספיגת אבות המזון ומעלים את רמת הקנדידה במעיים.
הרעלים המצטברים גורמים לעודד משקל, שומנים בדם וכולסטרול, בעיותבמערכת העיכול, נפיחויות, עייפות וחוסר אנרגיה, לחץ דם גבוה, מגרנות, אלרגיות, אקזמות, מתח ועצבנות ובעיות שינה.

דה-טוקסיפיקציה טבעי;
דה-טוקסיפיקציה טבעית

המלצות – מומלץ לכל אדם, לעבור תהליך של ניקוי עצמי לפחות פעם פעמיים בשנה. על מנת לטהר את הגוף מרעלים ולהאריך את תוחלת החיים ואיכות החיים.

• תכנית ניקוי (בין 1 – 3 חודשים)

תוכנית הניקוי שאני מציעה אורכת בין חודש  לשלושה חודשים תלוי בבעיית המטופל.
כאשר בחודש הראשון – מוקדש בעיקרו לשינוי הרגלי התזונה ובהדרגה – וניקוי המעיים ביסודיות ובחודש השני ניקוי מעיים, כבד, כיס מרה וכליות ובחודש השלישי חיזוק הגוף ואיזונו כולל הרזיה מתחילות רק לאחר השלמת התכנית הבסיסית לניקוי.
שילוב של צימחי מרפא ודיאטת ניקוי מזרזים את סילוק הרעלים מהגוף ומפעילים בצורה יעילה את מנגנון סילוק הרעלים. בדרך זו משתפר תיפקודו של מנגנון חילוף החומרים הטבעי
בתהליך הניקוי יש לצרוך כמות גדולה יותר של מים. מים עם לימון, נענע, להגדיל את כמות הפסולת המופרשת.
צמחי המרפא המנקים גוך: שן ארי – מנקה כבד ומשתן ומשפר את תפקודי הכליות, ארטישוק.
כלורלה – אצה עשירה בכלורופיל(הפיגמנט הירוק של הצמח) המקנה לה יכולת הניקוי, סרפד, ספירולינה(אצה כחולה ירוקה, העשירה בנוטריינטים וכלורופיל המסייעת להרזייה ומכילה B12 .
סיבים תזונתיים (פשתן,פסיליום, מיץ אלוורה) לניקוי המעיים. מיץ עשב חיטה, המנקה את הגוף ומשפר או מרפא מחלות שונות כולל סרטן. תה ניקוזית – המכיל צמחים שונים כמו סרפד, תה ירוק, עשב חיטה, שערות תירס, מרווה ועוד צמחים, המנקים את הגוף ביעילות.
כמובן שבכל יום  להקפיד על תזונה עשירה בירקות ירוקים עליים, שורשיים, פירות ודגנים מלאים כמו: קינואה, דוחן, אורז מחא, מאש, אזוקי, קוואקר, פשתן.
יש ללעוס היטב את המזון, לא לאכול מהר ולבלוע.
עם ההשכמה יש לשתות כוס מים פושרים וחצי כוס מים פושרים ביחד עם מיץ מלימון טרי וכף שמן זית.(על קיבה ריקה).

לפתוח את היום עם מיץ סלק עם גזר ותפוח
לפתוח את היום עם מיץ סלק עם גזר ותפוח

מומלץ לשתות מיץ סלק – אדום עם תפוח וגזר, או מיץ ברוקולי וירקות כתומים.כרפס. להרבות במרקים  שורשיים שעשירים באשלגן ומינרלים (גזר, תפוח"א, עלי סלק, שורש כרפס, עלי סלרי ומלח עשבים)
כסלט מומלץ להין סלט ירוק טרי המורכב מ: עלי סלק, חסה, פטרוזיליה, כוסברה, עלי סלרי, רוקט, לימון, שומשום מלא, צ'יאה, פשתן ושמן זית וכף טחינה מלאה בכל יום, הסלט מנקה איברים, מזין ומעורר את מע' העיכול.

דוגמה  לניקוי  גוף – 3 ימים: יש להזין את הגוף רק פירות וירקות חיים, מים,מיץ לימון סחוט, תה קורנית, תה ניקוזית וסלט ירוק ומרק ירוק, אח"כ להכניס מזון לאט לאט ובהדרגה כולל חליטות צמחים המנקות את הגוף(כבד,כליות)
להעשיר את התזונה במקום בשר בדגים (סלמון, מקרל, הרינג,טונה). לשלב חלבון מושלם מן הצומח כמו – אורז מלא עם שעועית ירוקה. אורז מלא עם אזוקי או מאש, קינואה עם אפונה, קוסקוס מלא עם שעועיות.
חלבון מן החי – רצוי לאכול עם סלט ירוק מתובל בכף חומץ תפוחים.

• מרכז הרגשות בגוף, נמצא בכבד ולא בלב

כמו כן חברים, יש לזכור כי יש מחלות שנגרמות עקב חסימה נפשית, רוחנית, בעיקר עקב עצירת רגשות, חוסר אהבה, עודף שנאה וכעס. וניתן לטפל בבעיות אלו בנפרד.
מרכז הרגשות בגוף נמצא בכבד ולא בלב כמו שנהוג לחשוב… שמעתם בוודאי על הביטוי "מרה שחורה". לכן ניקוי הכבד וכיס המרה צריך להיעשות עוד לפני שמתפנים לטפל בבעיות נפשיות או רוחניות.זכרו "שעה של מניעה שקולה כנגד שנה של טיפול.
נתראה בכתבה הבאה -מה לשים לילדים בכריך בדרך לבית הספר ?

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

פסח 2024: אז איפה תבלו

|