ניצוץ של תקווה: עתירת עפולה נדחתה, אך בית הדין הורה על דיון מחדש על סיום העונה

עתירתה של הפועל עפולה לסיים את הליגה באופן ספורטיבי ולבטל את החלטת האיגוד על זהות שתי העולות נדחתה על ידי בית הדין של איגוד  הכדורסל, אך מנגד הורה לאיגוד הכדורסל לשוב ולקיים ישיבה כאשר כל האופציות לסיום הליגה יבחנו

בעוד ליגת העל החליטה על שיבה לפרקט ביום שישי האחרון, עם מתווה ברור לחזרת הפעילות, בליגה הלאומית העניינים עדיין לא סגורים, כזכור  החליט איגוד הכדורסל על סיום הליגה, בישיבה שנויה במחלוקת בסיומה הוחלט על סיום עונת 2020/19, וזהות שתי העולות נקבעו כשתי הקבוצות הראשונות- הרצליה וחיפה.
בעקבות זאת התרעמו הפועל עפולה ויבנה על ההחלטה. והגישו ערעור וביקשו לסיים את הליגה באופן ספורטיבי.
כאמור הבוקר דן בית הדין של האיגוד ובמקביל לדחיית עתירת עפולה, קבע כי נפלו פגמים בהחלטת האיגוד ובדרך שהיא התקבלה, והורה להנהלת האיגוד לשוב ולקיים ישיבה חוזרת ולבחון את כל החלופות לסיום העונה .
בפסק הדין נאמר כי: "בהחלטה ישנה התייחסות לשני הטיעונים שהגישה הפועל עפולה: "מקיבוצם של דברים מתבקש שבהחלטה נפלו פגמים בשני מישורים. המישור האחד הוא תהליך קבלת ההחלטה. התהליך הפגום מתחיל בהודעת זימון מעורפלת על כל הפגמים שתיארנו בה. המשכו בדיון שאיננו יודעים את תוכנו והאם בכלל התקיים דיון. האם נשקלו חלופות ומהו הגיון ההחלטה שהתקבלה. סופו של התהליך בפרוטוקול שרב בו הנסתר על הגלוי. העובדה שלעת הזאת היועמ"ש של האיגוד יודעת להציג את הגיון ההחלטה דבר דבור על אופניו אינה אומרת שדבריה משקפים את מה שהתרחש בדיון ואת שיקולי ההנהלה. המישור השני הוא מישור ניגוד העניינים. הראנו שניגוד העניינים משפיע גם במצב שהוא חל על אחד מתוך עשרת חברי ההנהלה. פגם כזה עלול להוליך לביטול ההחלטה. על אף מקבץ המסקנות האמור איננו יכולים לומר שההחלטה מבחינה מהותית לוקה בחוסר סבירות".
למרות זאת, צוין עוד בפסק הדין כי משבאנו לכאן החלטנו לא לבטל את ההחלטה. ביחס להיבטים בנוגע להחזרת פעילות אנחנו מורים להחזירם לדיון בהנהלת האיגוד. הדיון יקיף את כל אפשרויות הפעולה". בכך, למעשה, השאיר בית הדין את האופציות על השולחן, ולעפולה סיכוי לשנות את ההחלטה על זהות שתי העולות לליגת העל.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בעקבות ההחלטה, בעפולה קיבלו בברכה את ההחלטה ודרשו כי בימים הקרובים יתקיים דיון מחודש בהחלטה שייקח בחשבון את מתווה משרד הבריאות שאומץ ע"י ליגת העל, את הדרישה החד משמעית של ארגון השחקנים לא להפלות לרעה את שחקני הליגה הלאומית, את המציאות החדשה של אחרי הקורונה ואת רוח הספורט המחייבת הכרעה על המגרש בצמרת ובתחתית הליגה הלאומית.
יוסי מלכה יו"ר הקבוצה העפולאית התייחס להחלטה ואמר כי הוא דורש מהנהלת האיגוד להתכנס בימים הקרובים ולשנות את ההחלטה ולהחזיר את ההכרעה למגרש הכדורסל. מלכה ציין כי במידה והנהלת האיגוד לא תכונס מייד תשקול הקבוצה פנייה לסעד מבית המשפט לכינוס ההנהלה.