ניידת השירות החדשה לאזרחים הוותיקים עד הבית הגיעה לאלונים

ניידת השירות לאזרחים ותיקים עד הבית, מהווה שירות משלים למוקד האזרחים הוותיקים, מוקד טלפוני אותו הקימה ומנהלת החברה עבור המשרד לשוויון חברתי

בשבוע שעבר הגיעה ניידת מיצוי זכויות של המשרד לשוויון חברתי ובזק און ליין לאלונים, במסגרת שיתוף פעולה של שי"ל- שירות ייעוץ לתושב והיחידה לרווחת הוותיק, באגף קהילה ורווחה במועצה.
נציגים מהמשרד לשוויון חברתי ייעצו לוותיקים בסוגיות שונות של מיצוי זכויות במפגש אישי ללא עלות.
ניידת השירות לאזרחים ותיקים עד הבית, מהווה שירות משלים למוקד האזרחים הוותיקים, מוקד טלפוני אותו הקימה ומנהלת החברה עבור המשרד לשוויון חברתי.
נציגי בזק אונלין הסבירו כי מטרת השירות הינה הנגשת השירות הטלפוני לשירות פרונטלי יזום שיאפשר לתת מענה לאזרחים ותיקים שמתקשים להתנייד כדי לקבל עזרה או לעיתים אפילו מתביישים לבקש עזרה. עוד הוסיפו כי למפגש הפרונטלי יש יתרונות לא מבוטלים. ניתן בשיחה פנים מול פנים לייצר תקשורת אישית,  ומלבד בדיקה אישית של הזכויות ניתן להתחיל הליך של ליווי והדרכה אישיים כמו גם  מתן הסברים וסיוע במילוי טפסים הנדרשים לצורך הלכי קבלת הזכויות השונות.
השירות יפעל כדרך קבע בשבע השנים הקרובות ברחבי הארץ וילווה במתן תוכן העשרה מקצועי, באמצעות ימי עיון והדרכות, שייערכו במתחמים ייעודיים שיוצבו מחוץ לניידת. במידת הצורך פניית אזרח ותיק מועברת מיידית לטיפול המוקד הנייח במרכז הארץ, שבו יחלו יועצים אחרים להתערב בהליך מיצוי הזכויות באופן אקטיבי מול מוסדות ורשויות שונים. מדובר בשירות ממשלתי פורץ דרך ששם לו למטרה להגיע לאזרחים ותיקים שחלקם שייכים לפריפריה הגיאוגרפית והחברתית בישראל ושאינם פונים ברגיל לשירותי המוקד הטלפוני.
למפגש הפרונטלי יש יתרונות לא מבוטלים. ניתן בשיחה פנים מול פנים לייצר תקשורת אישית,  ומלבד בדיקה אישית של הזכויות ניתן להתחיל הליך של ליווי והדרכה אישיים כמו גם  מתן הסברים וסיוע במילוי טפסים הנדרשים לצורך הלכי קבלת הזכויות השונות.
מימי איבגי, סמנכ"לית לקוחות מגזר ציבורי ותשתיות בחברת בזק אונליין: "השירות נולד מתוך מטרה לייצר ערוץ יזום שבו נוכל לסייע ולתמוך בצורה אקטיבית בקהל האזרחים הוותיקים ולהגיע אליהם עד הבית. הסתייענו במיטב גורמי המקצוע, שפועל איתנו בשיתוף פעולה גם