ניגשים לוועדה רפואית בביטוח לאומי? כך תגיעו מוכנים!

מה זה בעצם אומר? ואיך צריך להתכונן לועדה רפואית? על כך, מרחיבה עו"ד שרון גליק בטור אישי

המוסד לביטוח לאומי הינו הגוף האחראי על ניהול תביעות פיצויים המוגשות על ידי נפגעים מסוגים שונים.
ועדה רפואית בודקת את התובע וקובעת את שיעור נכותו, ובהתאם לגובה הנכות נקבע שיעור הפיצוי. ועדה רפואית היא ההזדמנות היחידה שיש לנפגע להוכיח את חומרת מצבו הרפואי. מדובר בהליך שהוא מעיין שיפוטי והוועדה הרפואית שבוחנת את המקרה מתפקדת כגוף בעל סמכויות שיפוטיות לכל דבר.

• חומר רפואי רלוונטי

חשוב מאוד לאסוף את החומר הרפואי הרלוונטי באופן מסודר, כאשר אתם יודעים בדיוק היכן כל מסמך, להביא עמכם דיסקים של בדיקות ככל וישנם.

• התנהלות הועדה הרפואית

תחילה הנכם מספרים לועדה ממה בדיוק ממה הנכם סובלים וכיצד הפגיעה משפיעה על יכולת תפקודכם.
מדובר בזמן קצר יחסית וחשוב מאוד להתכונן אליו היטב ולמסור בדיוק את המידע הרלוונטי. לאחר מכן, עו"ד ממשרד הח"מ ישלים את הפרטים הרלוונטים הנוספים הנדרשים.

• מי יושב בועדה הרפואית?

בדרג הראשון בד"כ ישב רופא אחד בתחום הרפואי הרלוונטי לפגיעתו של הנפגע. בועדה רפואית לעררים הרכבה יכלול ברוב המקרים לפחות שלושה רופאים המתמחים בתחומי הרפואה הרלוונטיים לפגיעה הנטענת. בנוסף לרופאים החברים בה, בחדר שבו נערכת בדיקת הועדה הרפואית, ישב גם מזכיר הועדה אשר אמון על כתיבת פרוטוקול הועדה, אשר מוכתב לו על ידי הנפגע, בכל הנוגע לתלונותיו אודות פגיעתו ומצבו הרפואי, ועל ידי הרופאים, בכל הנוגע לתוצאות בדיקתם, התייחסותם למסמכים הרפואיים ושיעור אחוזי הנכות שהחליטו להעניק לנפגע.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


•  עיקר ולא טפל

חשוב לסנן את המידע אשר אינו רלוונטי לפגיעה ולנכות ולא לחזור כמה פעמים על אותו הדבר.

• לבוא מוכנים

מומלץ לערוך חזרה קטנה בבית לפני ההגעה לוועדה הרפואית, ובמהלכה לנסות ולספר את הפרטים החשובים.

• סיכום טענות

מומלץ להכין לפני הגעה לבדיקת הועדה דף ובו רשומים כל הפרטים הרלוונטיים שהנפגע חושב לומר לחברי הועדה הרפואית בעת הבדיקה. כך, לא יישכח דבר והועדה תידרש להתייחס לכל הנתונים שהוצגו בפניה. ניתן גם להגיש לוועדה את הדף ובו סיכום הטענות, על מנת לוודא שאכן כל הפרטים יהיו מצויים בתיקו של הנפגע בביטוח לאומי כאשר הועדה הרפואית תקבע את החלטתה.

• דגשים נוספים

רצוי להקדים מעט, לוודא מבעוד מועד כי הינך יודע בדיוק היכן הועדה תתקים.
עליך להצטייד בתעודת זהות או תעודה מזהה אחרת.

*אין באמור לעיל להוות תחליף לקבלת ייעוץ משפטי.