"נטורופתיה זו דרך חיים"

בארי פייקוב משלפים, בוגר מכון וינגייט, עוסק בנטורופתיה, שיטת ריפוי טבעית. הוא כותב על חוזקות הטיפול, על שיפור איכות החיים בעזרת טיפול מדויק וגם: למה כל כך חשוב ש"נקשיב" לגוף שלנו

נטורופתיה היא רפואה טבעית המשלבת ידע מסורתי עם הרפואה והמחקר המודרני. באבחון הנטורופתי נחפש את שורש הבעיה והגורמים לה דרך תשאול מקיף, שיחה, התבוננות, אבחנת לשון וקריאת בדיקות דם (מעבדה). הכלים הנטורופתיים הם תזונה, צמחי מרפא, שמנים ארומתיים, עיסוי וטכניקות מגע אחרות ושיטות הטיפול נעות מניקוי רעלים, דרך תזונה אישית מבריאה וטיפולי מגע. טיפול מוצלח דורש שיתוף פעולה מלא בין המטפל למטופל ומחויבות אישית לתהליך (שלא נגמר אף פעם). זה לא זבנג וגמרנו, זו דרך חיים. במהלך הטיפול לומדים להקשיב לגוף ולצרכיו. לרוב הטיפול יעסוק בשינוי אורחות חיים, לימוד טכניקות טיפוליות עצמיות, ותזונה מותאמת אישית. החוזקות של הטיפול הנטורופתי הן המחלות הכרוניות המטבוליות, הרגשיות וכדומה. שינוי קטן בתזונה ובאכילה יכול לשפר דרמתית עייפות, שינה, כאבי ראש, עצירות, גזים ושלשול. בעזרת טיפול מדויק ניתן להקל ולשפר את איכות החיים במחלות מעי דלקתיות, מחלות פרקים, מחלות מטבוליות כגון השמנה, לחץ דם גבוה, כולסטרול גבוה וסכרת.
אתן לכם דוגמא לסיכום: מטופל הגיע עם עצירות קשה. עשינו תשאול מקיף, איבחון לשון, וניסינו יחד להבין את שורש הבעיה. לאחר הפגישה הראשונה הוא יצא עם תכנית תזונתית אישית, פורמולה של צמחי מרפא ומשימה בה עליו למצוא פעילות שהוא אוהב ולהקצות לה שעה –  פעמיים בשבוע. התוצאות הגיעו תוך שלושה ימים. הטיפול שלו למעשה רק התחיל, עכשיו הוא צריך לשמר את זה ולהתמיד באורח חיים זה.

בארי פייקוב – נטורופת N.D

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|