נחש צפע אימתני נלכד בחצר בית ביישוב בחבל תענך

הנחש אותר בעקבות יללות עזות של חתול שעמד בגבורה מול הנחש המאיים שנשף בחוזקה. במד"א דיווח רק אחרונה על עלייה של 50 אחוזי במקרי הכשות לעומת השנה אשתקד

נחש צפע ארסי ואימתני נלכד ביום שני השבוע ביישוב בחבל תענך. הנחש אותר בחצר בית לאחר שחתול השמיע קול ילל עז ועמד בנחישות מול הנחש הארסי הגדול והנפוץ ביותר בישראל. בעלי הבית שרצו להבין את פשר המקור ליללות זיהו מיד כי מדובר בנחש צפע שנושף בחוזקה. הדיירים גילו תושייה רבה והזעיקו מיד לבית את ישי מלכה, לוכד הנחשים של המועצה האזורית גלבוע. זמן קצר לאחר שהגיע לכד מלכה במקצועיות רבה את הנחש. בעת האחרונה דווח על מקרי הכשה רבים בכל רחבי הארץ.
בהודעה של מד"א נכתב כי מתחילת חודש אפריל (ועד ה-11 ליוני) טופלו ע"י החובשים והפראמדיקים של מד"א 45 בני אדם שהוכשו ע"י נחשים. לשם ההשוואה: בתקופה המקבילה בשנה שעברה הצוותים של מגן דוד אדום טיפלו ב-30 בני אדם שהוכשו, בהם 2 שהיו במצב קשה ו-2 במצב בינוני. מדובר בעלייה משמעותית השנה של 50 אחוז.
בארגון הרופאים הווטרינרים פרסמו לא מכבר כי הקיץ הגיע ואיתו הנחשים שמתעוררים משנת החורף שלהם. עוד הוסיפו בארגון כי "רוב הנחשים אינם מסוכנים לבני אדם ובדרך כלל נמנעים מלבוא עמנו במגע, על אחת כמה וכמה לתקוף אותנו. עם זאת, במקרה שניפגש עם נחש חשוב לזכור שלא רק בני האדם חשופים לסכנה, אלא גם חיות המחמד שעלולות למצוא עצמן במפגש מסוכן, בדרך כלל פנים אל פנים ולהיפגע. כדי ליצור סביבה נקייה מנחשים ומיני זוחלים, עד כמה שניתן, מומלץ לשמור על גינות וחצרות הבתים נקיות מעשבים, גרוטאות ופסולת בנייה המשמשים אזורי מחסה אפשריים לזוחלים. נוסף על כך רצוי שקירות הבתים והגדרות יהיו חשופים וללא צמחיה מטפסת. יש להימנע מהשארת שאריות מזון המזמינות מכרסמים שהם מזונם העיקרי של הנחשים ובמקרה של היתקלות עם נחש אין לנסות ללכוד אותו, יש להתרחק מהמקום ולהתקשר למוקד העירוני 106".

מנגלים ורמקולים מחוץ לתחום: הפנים החדשות של הסחנה

|