נחשף לחולה קורונה מאומת במהלך עבודתו, נדבק במחלה, והפך לנכה

העובד שמועסק במפעל ממשלתי פיתח מחלה קשה שהותירה בו מגבלות ונכויות קשות. המחשה

עובד בכיר במפעל ממשלתי בצפון הארץ, שנחשף במהלך עבודתו לחולה קורונה מאומת ונדבק בנגיף, פיתח מחלה קשה – שהותירה בו מגבלות ונכויות משמעותיות.
בתביעה שהוגשה בשמו למוסד לביטוח לאומי (מל"ל), באמצעות עורכי הדין גיל קראוס ושירי אלון, נטען כי בעקבות המחלה, החל הבכיר לסבול מתסמיני פוסט קורונה קשים, הכוללים מחלת ריאות חסימתית, פגיעה קוגניטיבית, ירידה בזיכרון, כאבים מפושטים בגוף, שינויים במצבי הרוח, קשיים בביצוע פעולות יומיומיות פשוטות וחולשה כללית.
לאחרונה, קיבל המל"ל את תביעת הבכיר להכיר בו כנפגע עבודה, וועדה רפואית של המל"ל קבעה לו 40 אחוזי נכות זמנית למשך תקופה ממושכת.
לדברי עוה"ד קראוס ואלון, עד כה, בחלוף כשנה בלבד מאז שנדבק, קיבל הבכיר תגמולים של מאות אלפי שקלים, והוא צפוי, לדבריהם, לזכות ככל הנראה לגמלה חודשית למשך כל ימי חייו, גמלה שתסתכם במאות אלפי שקלים נוספים.
עוה"ד קראוס ואלון מסבירים, כי לא כל עובד מפעל ממשלתי שנדבק בקורונה זכאי לתגמולים. לדבריהם, במקרה זה, רק מי שנדבק בקורונה במהלך עבודתו, עשוי להיות מוכר על ידי המל"ל כנפגע עבודה, אך הוא חייב להוכיח קשר סיבתי בין ההידבקות בנגיף למקום העבודה – ברמת סבירות גבוהה.
לדבריהם, כאשר מדובר בין היתר בעובדי מערך הבריאות, עובדי שדות התעופה, עובדים במקומות עבודה שיש בהם חשיפה גדולה לעובדים ואנשים רבים שנמצאים בקו החזית הראשון מול הנגיף, המצב עשוי להיות יותר פשוט יותר, שכן לגבי אלה יותר פשוט להוכיח שנחשפו בצורה כלשהי לחולה קורונה מאומת במהלך עבודתם.
לדברי עוה"ד קראוס ואלון, השיח היומיומי בנושא הקורונה נסוב בעיקר סביב מספר החולים הקשים, המחוסנים במנה הראשונה והשנייה, תפוסת בתי החולים ושיעור התמותה.
"פחות מדברים על החולים הרבים שכביכול כבר החלימו, אבל בפועל נותרו נכים וסובלים מתסמיני פוסט קורונה קשים ביותר", אומרים עוה"ד קראוס ואלון.
לדבריהם, להכרה של המל"ל בחולים אלה כנפגעי עבודה יש משמעויות מרחיקות לכת, שכן מעבר לנכות ולתשלומים הזמניים, עשוי המוסד לביטוח לאומי לקבוע להם בהמשך, נכות קבועה שתזכה אותם במקרים לא מעטים בגמלה חודשית קבועה או במענק חד פעמי לא קטן.
כמו כן, מסבירים עוה"ד קראוס ואלון, כי חוק הביטוח הלאומי קובע, כי כל מי שהוכר על ידי המל"ל כנפגע עבודה ומצבו הרפואי מתדרדר סביב אותה נכות שנגרמה לו בעבודה, יוכל להגיש בכל עת תביעה להחמרת מצב על מנת שאחוזי הנכות שלו יגדלו, ובהתאם גם יגדלו הזכויות שלהן יהיה זכאי.
עוד מדגישים עוה"ד קראוס ואלון, כי נפגעי העבודה זכאים גם להחזרים כספיים עבור ההוצאות הרפואיות שנגרמות או שייגרמו להם בעתיד, כתוצאה מנכותם – כמו למשל מימון טיפולים משקמים או החזרים מלאים להוצאות בגין משככי כאבים או קנאביס רפואי.

״לאמת יש רק צד אחד והיא יצאה לאור היום״

|

גיוס חרדים לצה"ל – מהלך משפטי ראוי, האמנם?  

|