נחנך המרכז למחלות מעי דלקתיות במרכז הרפואי העמק מקבוצת כללית

בשעה טובה: המרכז למחלות מעי דלקתיות בצפון נחנך במרכז הרפואי העמק מקבוצת כללית. צילום: רובי קוטר

בטקס מרגש במעמד התורמים, ראשי הרשויות ואישי ציבור, הנהלת המחוז הצפוני של כללית ואורחים רבים, נחנך השבוע המרכז למחלות מעי דלקתיות, היחיד מסוגו בצפון, שבו מרוכז במקום אחד הטיפול הכוללני הנחוץ למטופלים שלוקים במחלות מעי דלקתיות כגון קרוהן וקוליטיס כיבית.
הטקס התקיים במעמד הרב יוסף שונוולד, נציגה של הקרן המשפחתית ע"ש אברהם וסוניה רוכלין ז"ל, שעל שמם נקרא המרכז למחלות מעי דלקתיות.
|המרכז למחלות מעי דלקתיות בניהולו של ד"ר ערן זיתן פועל במסגרת של המכון לגסטרואנטרולוגיה בניהולו של פרופ' איין גרלנק, ובו צוות רב תחומי נרחב הכולל רופאות ורופאים, אחים ואחיות, עובדות סוציאליות ודיאטניות, פסיכולוגיות ואנשי מחקר ומנהלה.
במהלך בטקס אמר ד"ר זיתן כי ישראל ממוקמת במקום הראשון והמפוקפק בין מדינות העולם המערבי בהיקף הנרחב של התחלואה במחלות מעי דלקתיות. לדבריו, "חולים במחלות אלה הינם חולים כרוניים, שמחלתם מחייבת מרכז מצויינות המתמחה במחלות אלה, המעניק טיפולים מותאמים אישית לכל מטופל ומעקב צמוד הכולל בדיקות מתקדמות. מאד חשובים הליווי והמעקב למטופלים אלה, אנו מתייחסים גם לקושי הגופני וגם לקושי הנפשי והמשפחתי שמלווים התמודדות עם מחלה כה קשה, ומציעים גם טיפולים תרופתיים מתקדמים וגם טיפול נפשי תומך ביחד עם רפואה אינטגרטיבית". כיום לדבריו מטופלים במרכז למחלות מעי דלקתיות במרכז הרפואי העמק למעלה מ1,300 חולים מכל רחבי הצפון ואף מכל חלקי הארץ, והמכון צפוי לגדול עוד בשל הצורך הרפואי של האוכלוסייה בכל הצפון.
"במשך 9 שנים סבלתי מהמחלה, נדדתי בין בתי חולים ושכבתי שעות רבות במיטות בתי חולים ובמכונות הדמייה, וחיפשתי מענה למחלה הקשה שאתה התמודדתי, וכאן סוף סוף מצאתי בית למחלה שלי. כאן ב'העמק' אני לא עוד מספר של חולה. פה כולם מכירים אותי ואת הצרכים שנובעים מהמחלה שלי", כך סיפר בהתרגשות אחד ממטופלי המכון שהוזמן לטקס כדי לחלוק עם האורחים את רגעי ההתמודדות עם מחלתו.
"אתם הגואלים שלי, העמדתם אותי על הרגליים", אמר מטופל אחר שסיפר על ההתמודדות שלו עם המחלה, בעודו פונה אל ד"ר זיתן ואל אנשי הצוות של המרכז.
"אני גאה מאד על המרכז שבנינו כאן יחד", אמר פרופ' גרלנק מנהל המכון לגסטרואנטרולוגיה. "זהו יום שמח למטופלים שלנו, ויש לנו את הזכות לשרת אותם".
במהלך הטקס בירך ד"ר זיו רוזנבוים את המשתתפים והודה נרגשות לתורמים, על שהבינו את גודל המשימה והחליטו להירתם לטובת נושא כה משמעותי. ד"ר רוזנבוים הודה גם ללארי ריץ' מהיחידה לקשרי חוץ ולפרופ' אורנה בלונדהיים, לשעבר מנהלת המרכז הרפואי העמק על תרומתם הגדולה לקידום הנושא.