נחל ציפורי: גשר חדש להולכי רגל

רשות ניקוז ונחלים קישון השלימה בימים אלה את הצבתו של גשר להולכי רגל מעל נחל ציפורי, סמוך לישוב כעביה. מדובר בחלק מפעילות חינוכית שיזמה רשות ניקוז ונחלים קישון ובמסגרתה מאמצים תלמידי תיכון כעביה ומוריהם את הנחל הזורם בסמוך לישוב. מנהל מחלקת ההנדסה של רשות הניקוז ניצל את האירוע המרגש וקרא להקמת גשר בין כלל אזרחי ישראל באמצעות לימוד העברית והערבית בכל בתי הספר

רשות ניקוז ונחלים קישון הציבה בשבוע שעבר גשר חדש להולכי רגל המחבר את שתי גדותיו של נחל ציפורי, סמוך לישוב כעביה. הגשר מאפשר להולכי רגל ולמטיילים באזור לחצות את הנחל באחת הנקודות היפות שלו, לא הרחק מעין יבקע (המכונה מעיין הסוסים).

רשות ניקוז ונחלים קישון מפעילה מזה מספר שנים פרוייקט שבמסגרתו מאמצים תלמידים, מורים והורים את נחל ציפורי הזורם בסמוך לישוב.

בטקס, שהתקיים ביום חמישי, השתתפו תלמידי תיכון כעביה ומוריהם המשתתפים בפרוייקט החינוכי "שקוף לסביבה" (שקוף – ראשי תיבות של שיקום הקישון ופיתוחו).

כמו כן נטלו חלק בטקס זידאן כעביה, ראש המועצה המקומית כעביה, יאסר עמאר, ראש מועצת אל-בטוף, עובדי המועצה ומוזמנים נוספים.
ראש מועצת כעביה בירך את המשתתפים ואמר: "אנחנו כולנו תקווה, כי הגשר הפיזי המרשים שהציבה כאן רשות הניקוז יבסס ויחזק את גשר האהבה והכבוד בין התושבים לשכניהם ובין כל העמים שבאזור".

מנהל מחלקת ההנדסה של רשות הניקוז, אורי רגב, בירך את כל הנוכחים בנאום שכולו בשפה הערבית ואמר: "שפה היא גשר. גשר בין תרבויות, בין עמים ובין אנשים.
הגיע הזמן שבמדינת ישראל ידברו כל האזרחים בעברית ובערבית".

צילום: רשות ניקוז ונחלים קישון

לאחר פרויקט שיקום והנגשה ב- 25 מיליון שקלים: קק״ל פתחה את נחל השופט למבקרים

|

ברוח האביב: סיור מסביב למסילה – לאורכה ולעומקה של רכבת העמק

|