"נזכור אותך לוחם, מפקד, צנחן, אב ואיש רעים"

בעמק המעיינות חלקו ביום חמישי האחרון כבוד ללוחם 101 האגדי, שמעון כהנר (קצ'ה), שהיה איש יקר, חם, צנוע, איש של אנשים. "רק מי שלחכה אותו האש, יודע מה היה קצ'ה עבורנו", ספד לו האלוף איתי וירוב מפקד המכללות הצבאיות. צילום: יריב קריסטל, עמק המעיינות

בית הקברות הקטן בקיבוץ נוה איתן שבעמק המעיינות צר היה מלהכיל ביום חמישי שעבר את אלפי המלווים שהגיעו לחלוק כבוד אחרון ללוחם ה- 101, החקלאי, היוזם, החולם ויקיר עמק המעיינות – שמעון כהנר (קצ'ה). בני המשפחה רותי רעייתו, ילדיו אורנה, אלון, ארז, ואמיר, ובני משפחותיהם, אנשי נוה איתן, מאות מתושבי העמק והעיר, חברים לנשק, חברים לעשייה, חיילים, ועוד רבים מכל קצוות הארץ הגיעו ללוות את האיש שנגע בכל כך הרבה אנשים – בדרכו האחרונה,  ביניהם רב אלוף בני גנץ, בוגי יעלון, איציק מרדכי, מתן וילנאי, עוזי דיין, אלעזר שטרן, יורם יאיר (יאיא). לחדר האוכל בקיבוץ, שנערך לקבל את המבקרים הבאים במהלך כל השבעה הובאו תמונותיו של קצ'ה לאורך כל שנותיו, וביניהן תמונותיו עם חבריו אריק שרון ומאיר הרציון ליחידה 101, עם שמעון פרס, עם לוחמים, עם חברים ועם בני המשפחה.

• "הוא התיידד עם אויבים בקרב התיידד בנקל מיד אחרי הירייה האחרונה"

בנו אלון ספד לו: "אבא היה משוכנע שהוא נועד לחיות לנצח, ואם לא לפחות עד גיל 101. אחת האמירות הקבועות שלו הייתה שבלוויה שלו יהיו מעט משתתפים כי הוא ימות אחרון. זו היתה אחת הטעויות שלו. כל כך הרבה אנשים הגיעו היום. אבא היה עבורי, עבורנו, צוק איתן של אופטימיות, ביטחון עצמי, אהבת אדם, מרץ בלתי נדלה, תכניות אינסופיות ותמיד מוקף בחברים או עסוק בחברים או מדבר איתם. בשנים האחרונות ניסיתי לא פעם לתהות על סוד קסמו של אבא ועל היכולת שלו לעורר כל כך הרבה אמפטיה אצל כל כך הרבה אנשים. אבא פשוט אהב אנשים ללא הבחנה. מחברים לנשק, למשק, מבוגרים וצעירים, שועי עולם ופועלים קשיי יום. ליריב עסקי היה קורא ידידי ורעי ואפילו עם אויבים בקרב התיידד בנקל מיד אחרי הירייה האחרונה."

קברו של שמעון כהנר (קצ'ה) צילום: יריב קריסטל, עמק המעיינות
קברו של שמעון כהנר (קצ'ה). צילום: יריב קריסטל, עמק המעיינות

האלוף איתי וירוב מפקד המכללות הצבאיות, קצין חי"ר וצנחנים ראשי לשעבר אמר: "כשריח התיון והשומר נרמסו תחת רגלנו בואדי או בזחילה אל נקודת ההערכות ידענו כמותו רצינו להיות. הוא אגדה שאפשר לגעת בה, שאפשר לשתות איתה כוס קפה, לשמוע, לספר, לקבל קנה מידה. קצ'ה. רק מי, רק מי שלחכה אותו האש, רק מי שחווה ונשא על זיכרונו, על מצפונו את מחירה, רק מי שעזב את כבש המטוס – אל הלילה השחור, אסף וחגר ציודו, מצא כיחיד את יחידתו והם כאגרוף קמוץ בדרך אלי קרב, יודע מה היה קצ'ה עבורנו. הוא היה הגב ההולך בראש ובתוך הטור. רק מי שחייו בראש השורה ובתוכה יכול להבין מה היה קצ'ה עבורנו. נזכור אותך לוחם, מפקד, צנחן, אב ואיש רעים".
בין הסופדים היה גם נכדו דרור, מפקד חטיבת הצנחנים אל"מ יובל גז, ונציג המשפחות השכולות שהיה גם חברו של קצ'ה – אלון ואלד.
בעמק המעיינות נפרדו מאיש יקר, חם, צנוע, איש של אנשים. יהי זכרו ברוך.

 

 

עפולה: סינגל שני ליוצר אורי דנינו

|

18 שנים לפטירתו של רבה הראשי של עפולה – הרב פרץ ציוני זצ"ל

|