"דיסלקציה": נותנים ברוק

הם צעירים, מלאי אנרגיות, אוהבים מוזיקת רוק ועושים אותה הכי טוב שהם רק יכולים. תכירו את ההרכב ה'בועט' "דיסלקציה" שמספק לנו הצצה אל עולם הלהקות הצעירות של עפולה

בשנים האחרונות החלה להתפתח בעמק סצנה מוזיקלית מרתקת ובמסגרתה צמחו ופרצו מספר להקות, זמרים וזמרות. אחד הלהקות הבולטות ברנסנס המוזיקלי הנוכחי היא להקת "דיסלקציה" מעפולה שלמרות גילם הצעיר של חבריה, הספיקה כבר לצבור קילומטראז' לא מבוטל על הבמות בעפולה ובצפון.
את ההרכב מובילים שישה צעירים, בגילאי 18. דניאל אביב מנגן על גיטרה, סקסופון ושר, עופרי אליהו, זמרת, אלדר פריג' גיטריסט, טל ספרן על הבס, נדב אייזיק קלידים ושקד על בן ברוך התופים. ביחד הם יוצרים את 'דיסלקציה', להקת רוק ישראלי המופיעים כאמור בכל רחבי הארץ ובין היתר בתל אביב, חיפה והקריות וכמובן בעפולה.
בכל יום שני הם נפגשים לחזרה הקבועה שלהם בלוקיישן 'התחנה', חדר במרכז הנוער של עפולה, שם הם הכירו ושם הם מנגנים. כל אחד מהם מתחבר לסגנון מוזיקה שונה אך ביחד הם יוצרים שילוב מעניין המשלב בעיקר רוק ועוד תתי סגנונות של מוזיקה.
הלהקה שמנגנת כבר חמש שנים הוקמה על ידי דניאל ואלדר, תושבי עפולה שלמדו ביחד והשתתפו בפרויקט בית ספרי "בית ספר מנגן". בהמשך הם החליטו לשתף יחד פעולה וחיפשו עוד צעירים המעוניינים להצטרף. הלהקה עברה מספר גלגולים עד הרכבה הנוכחי.

[dfp name="728×90" height="728" width="90"]

המוזיקה בישראל משתנה כל הזמן. אם בתחילת שנות התשעים צמחו להקות כמו 'משינה', 'נוער שולים', 'החברים של נטשה', היום כמעט ואין הרכבים אלא זמר עם הרכב מלווה. הסגנון המוזיקלי הרווח בעולם כולו הוא סגנון המוזיקה האלקטרונית ומוזיקת המסיבות, אך להקת 'דיסלקציה' העומדת בפני אתגר הטעם המוזיקלי המשתנה לא מתביישים להגיד שהם עושים את מה שהם אוהבים ואף יותר מכך. "סצנת הרוק חזרה למקום הטבעי שלה, אל המחתרת", מסביר פריג'.
חברי הלהקה משקיעים את כל אהבתם במוזיקה, לומדים אותה, מלמדים אחרים ומופיעים מעל כל במה אפשרית.
הם מנגנים חומר מקורי שהם עצמם כותבים ומלחינים וכותבים חומרים למוזיקאים נוספים דוגמת אורי שכיב שהשתתף בתכנית "אקס פקטור". "למרות שכל אחד לוקח השראה ממקום אחר, כולם באים לידי ביטוי בלהקה ומפרים אחד את השני. זה מה שהופך אותנו לחברים טובים גם מחוץ לחדר החזרות", מסבירים חברי הלהקה.


את השם 'דיסלקציה' הם בחרו במקרה כאשר הם הופיעו לפני כחמש שנים בעפולה בערב להקות צעירות של 'מרכז הנוער'. המנחה שרצה להציג אותם שאל לשמם ולאחר מחשבות מרובות וזריקת שמות שונים לאוויר, אור, המתופף לשעבר בהרכב אמר: "מה אנחנו דיסלקטיים?!


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]

בפני חברי הלהקה, מתבגרים קלאסיים, עומדים שלל אתגרים, אך הם אינם מסתכמים רק בסגנון מוזיקלי. בקרוב עם ימירו את הג'ינסים האופנתיים במדי הזית המאובקים של צה"ל, אך גם המעבר לתחנה זו בחייהם לא מטריד אותם יתר על המדיה. לדבריהם, הנגינה מצויה בראש סדר העדיפויות שלהם וברור להם שעל אף האתגר הם ימשיכו לנגן, להופיע ולעשות שמח לקהל הצעירים שמגיע לשמוע אותם. הם מדגישים שעל אף שיש ביקורת על מוזיקה ועל העוסקים בה, המוזיקה היא לא פחות מקצוע מכל מקצוע אחר הדורש אחריות, יצירתיות ואינטליגנציה, ולכן הם מתכוונים להמשיך ליצור מוזיקה כל עוד הם יכולים.

• הלהקה כבשה כמה יעדים

את השם 'דיסלקציה' הם בחרו במקרה כאשר הם הופיעו לפני כחמש שנים בעפולה בערב להקות צעירות של 'מרכז הנוער'. המנחה שרצה להציג אותם שאל לשמם ולאחר מחשבות מרובות וזריקת שמות שונים לאוויר, אור, המתופף לשעבר בהרכב אמר: "מה אנחנו דיסלקטיים?!" וכך השם 'דיסלקציה' נבחר "זה יצא שם עם משמעות מסוימת, וכיד המקרה" אומר טל נגן הבס של הלהקה.
בין החוויות השונות שעברה הלהקה במהלך השנים, בין בחירת שם הלהקה ובין קהל שהתפרץ לבמה בזמן הופעה, הבולט מבחינת הלהקה היא ההופעה במלון 'הילטון' בתל אביב, שם הלהקה שכחה את גיטרת הבס לפני העלייה לבמה. אך כמו בתיאטרון גם כאן "ההצגה חייבת להמשך" והסאונד מן שעבד במקום סייע להם וארגן גיטרת בס שהצליח להשיג במקרה.

• פרוייקט עבודה עפולאית

נכון להיום, חברי 'דיסלקציה', הצליחו לכבוש כמה יעדים: הם השתתפו בפרויקט "עבודה עפולאית" וחידשו כמה שירים ישראלים קלאסיים כמו השיר "שוב" של חוה אלברשטיין ואריק סיני כאשר הם העניקו לשיר את הגרוב שלהם והוסיפו בו סולו גיטרה מחשמל. כמו כן, הם הופיעו בפריים טיים של ערוץ 2 בתכנית "הכוכב הבא" כאשר נדב גדג' ה"גולדן בוי" של ישראל, ראיין אותם לטלוויזיה.
'דיסלקציה' היא ללא ספק שוברת מוסכמות ומביאה מוזיקה ששווה להתייחס אליה. היא שוברת את הסטיגמה של הפריפריה ואת הטענה שמרכז העניינים בתל אביב ומוכיחה שגם בעפולה הצעירים יודעים ליצור ולעשות מוזיקה בהשראת להקות הרוק הקלאסיות פינק פלויד, קווין וביטלס.
את 'דיסלקציה' תוכלו לשמוע בהופעת פתיחת הקיץ במגדל העמק עם אורי שכיב. ההופעות פתוחות לקהל הרחב ומי שאוהב מוזיקה יוכל לבוא ולראות ללא ספק את הכישרונות שייתכן ויהפכו להיות הדבר הבא של סצנת הרוק בישראל.

עצמאות בעפולה: כך ייראו חגיגות ה-76 למדינה בעיר

|

פסטיבל האביב בנחל ציפורי: מוסיקה, טבע ורב תרבותיות

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|