נושאת הלפיד: לוחמת מעפולה תדליק משואה ביום העצמאות

ארבע שנים לאחר שעלתה לארץ בגפה מצרפת כדי להתגייס למשמר הגבול, וחצי שנה לאחר שנטרלה שני מחבלים שניסו לבצע פיגוע דקירה כנגד לוחמי משמר הגבול בצומת תפוח, סמ"ר אליסון ברסון, לוחמת משמר הגבול מעפולה, תדליק משואה בטקס הדלקת המשואות המסורתי בערב יום העצמאות ה- 68. "זו גאווה עצומה וזכות גדולה. אין לי מילים לתאר את ההתרגשות", אמרה השבוע אליסון
צילומים: דוברות מג״ב

אליסון ברסון, נולדה וגדלה בפריז, ותמיד הרגישה חיבור וקשר מיוחד למדינת ישראל. בשנת 2012, החליטה אליסון לעזוב את החיים בצרפת, ולעלות לישראל כדי להגשים חלום, להיות לוחמת במשמר הגבול ולקחת חלק במשימת ההגנה על ביטחון ישראל. "כבר כנערה בצרפת, ישבתי וצפיתי בחדשות, ראיתי את האירועים שקוראים בארץ וידעתי שאני הולכת לעלות לארץ ולעשות שירות משמעותי כלוחמת", מספרת אליסון שמתגוררת בעפולה.

• חתרה למגע

אליסון אכן התגייסה למשמר הגבול והשירות שלה כלוחמת בהחלט משמעותי. ב- 30 לאוקטובר 2015, סמוך לשעה 12:00, הגיעו שני מחבלים רכובים על קטנוע, למחסום צומת תפוח שבשומרון, המאויש דרך קבע על ידי לוחמי משמר הגבול. לפתע ירדו המחבלים מהקטנוע עם סכינים שלופים בניסיון לדקור לוחם משמר הגבול שהיה מוצב במקום. אליסון, שהייתה מוצבת גם היא במחסום, הבחינה במחבלים חתרה למגע וביצעה ירי מדויק אל עבר המחבלים עד שנטרלה אותם.
מחבל אחד נהרג במקום והשני נפצע באורח אנוש.

אליסון על מדי מבצעיים. מוכנה לכול
אליסון על מדי מבצעיים. מוכנה לכול

בפעולתה המהירה והמקצועית סיכלה אליסון פיגוע קשה, ומנעה פגיעה בחבריה לכח.
במהלך שיחזור שערכה אליסון בפני מפקדיה אמרה כי :"אנחנו דרוכים ומתורגלים בדיוק לאירועים האלה, בשנייה שראיתי את שני המחבלים יורדים עם הסכינים לעבר הלוחם הבנתי שאם אני מהססת לשנייה הלוחם שלידי כבר לא יהיה בחיים".
מאוחר יותר, במהלך שיחזור שערכה אליסון למפקד משמר הגבול, היא אמרה: "אני אמנם לבד בארץ והמשפחה שלי נשארה בינתיים בצרפת אבל דווקא אחרי אירוע כזה, אתה מבין בדיוק את החשיבות ולמה כולנו צריכים להתגייס להגן על המדינה, אין לנו ארץ אחרת".

• "את לוחמת אמיתית"

מפקד משמר הגבול דאז, ניצב עמוס יעקב, שיבח את פעולתה של אליסון ואמר לה, "פעלת למופת, את לוחמת אמיתית, התגובה המהירה והמקצועית שלך ללא צל של ספק הצילה חיים".
בשבוע האחרון, החליטו מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, ומפקד משמר הגבול, ניצב יעקב (קובי) שבתאי, להמליץ לוועדה לבחירת מדליקי המשואות, לבחור בסמ"ר אליסון ברסון מעפולה להדליק משואה בטקס המרכזי בערב יום העצמאות ה-68.

אליסון בפעולה במחסום
אליסון במהלך המשמרת במחסום

עם סיום עבודת חברי צוות הוועדה, קיבלו את המלצת המפכ"ל ומפקד מג"ב, ובחרו באליסון להדליק משואה לצד קצין צה"ל ובכך, להיות הנציגה הראשונה של משמר הגבול שמדליקה משואה יחד עם לוחם צה"ל בטקס המרכזי.
אליסון תהיה לוחמת משמר הגבול החמישית שתזכה להדליק את המשואה בטקס המסורתי.

• "זכות גדולה נפלה בחלקי"

עם קבלת הידיעה אודות בחירתה, אמרה אליסון: "אין בפי מילים לתאר את ההתרגשות ותחושת הגאווה העצומה שאני חשה. זכות גדולה נפלה בחלקי, ואני שמחה לייצג את משטרת ישראל את החיל שאני כל כך אוהבת להיות חלק ממנו,
להיות נציגה של אלפי לוחמות ולוחמים שמוצבים יום יום, שעה שעה במקומות המסוכנים והרגישים במדינת ישראל, הכל בכדי להבטיח את ביטחון המדינה ואזרחיה".