נור: "המטרה העליונה היא לתת שרות לתושבים"

עובד נור, ראש המועצה האזורית גלבוע מתייחס בהרחבה לתוכנית ההתייעלות, "התהליך הואץ", מגיב לטענות לקליטת עובדים חדשים: "תהיה קליטה של עובדים שאותם אנו נדרשים לקלוט", ומתייחס לתגובת הועדים: "יש גורמים אינטרסנטיים". הועד בתגובה: "נמשיך לפעול בדרכנו, ללא היסוס"

עובד נור, ראש המועצה אזורית גלבוע עובר בימים אלה תקופה מאתגרת, בה הוא נאלץ להתמודד עם קשיים מורכבים ולא פשוטים בהתנהלות מול ועד העובדים, וזאת על רקע רצונו להחיל תוכנית התייעלות. כשברקע נשמעים איומים על עיצומים ושביתות נור מכריז כי הוא נחוש להוציא את התכנית לפועל.

"במציאות הקשה והעגומה של המועצה, כפי שהבהיר משרד הפנים ערב כניסתי לתפקיד, אין מנוס אלא לעצור את הקריסה ולייצר צמיחה", הוא אומר בראיון לעמקניוז, "תכנית ההתייעלות אושרה במליאה ואנחנו מחויבים לבצע אותה לאלתר. ככל שהזמן עובר כך המצב מחמיר. ועד העובדים הוזמן לבצע אתנו תכנית משותפת, תוך חשיבה איך מייעלים בכמה שפחות פגיעה בעובדים ובשירותים, ורק אחרי שהוועדים סירבו לייצר תכנית, עברנו לפעול במסלול של הידברות בוועדות של גישור ובוררות. התהליך הואץ, יצאו מכתבים ועקב זאת אנחנו כפי הנראה סוף סוף זוכים לקבל הצעה שתעלה בפגישה מחר".

• "אני לא אתן התחייבות לוועדי עובדים מעבר למה שחתמתי עליו"

נור התייחס לטענות באשר לקליטת עובדים חדשים לאותן משרות ואמר כי: "אני חתום בתכנית התייעלות מול משרד הפנים, למשך שנתיים, לא לקחת משרות שאינן נחוצות, אלא באישור מחלקת שכר וכח אדם של משרד הפנים. הדברים נאמרו להסתדרות מהתחלה, אני פועל בשיתוף פעולה מלאה עם מנהל המחוז בהסתדרות.
מצד שני, התייעלות היא לא רק חיסכון, היא גם לשים אנשים מתאימים יותר בכדי לקדם חלק ממטרות המועצה, ויש עובדים שבאים לשפר. בנוסף, תהיה קליטה של עובדים שאותם אנו נדרשים לקלוט, למשל, כבר זמן רב משרד הפנים דורש למנות קב"ט שאין במועצה, אין לנו קצין ביטחון וכמו כן, למרות שרפורמת התכנון והבנייה מחייבת לפי חוק קליטת עובדים לוועדה המקומית, הדבר לא בוצע ויבוצע כעת. לכן, אני לא אתן התחייבות לוועדי עובדים מעבר למה שחתמתי עליו בתכנית ההתייעלות. לא באתי רק לשמור על העובדים, צריך לזכור שהמטרה העליונה היא לתת שרות לתושבים ולכן את כל מה שצריך לתקן ולשפר במועצה אני עושה".

• "כשמדברים על עובדים שמרכיבים את הוועד אז הם מצאו לנכון לגייס את יתר העובדים"

נור תקף את חלק מחברי ועד העובדים, ואמר כי הם פועלים מתוך אינטרסים אישיים: "הוועד בחר שלא לשתף פעולה ולא למצוא פתרונות. יש גורמים אינטרסנטיים בוועד שלא היה אכפת להם עד כה.  שחררנו כבר מעל עשרה עובדים ואף אחד לא פצה פה. כנראה עכשיו כשמגיעים לדבר על עובדים שמרכיבים את הוועד אז הם מצאו לנכון לגייס את יתר העובדים. הם פוגעים אך ורק בעובדים ובשירות לתושבים. אני מקווה שזה יסתיים מהר, כי אנחנו מאבדים זמן וכל עיכוב בביצוע התכנית רק מחמיר את הפגיעה, גם בתושבים וגם בעובדים, ויאלץ אותנו לשלם מחירים כבדים יותר בהמשך. אני לא  אתן לזה לקרות".

נציגי העובדים וההסתדרות מימין חי סורקה, אפרת מלכא, כנרת וזאב ליברמן
נציגי העובדים וההסתדרות מימין חי סורקה, אפרת מלכא, כנרת וזאב ליברמן

• ועד העובדים: "נמשיך לפעול עבור כלל העובדים ללא היסוס"

חי סורקה, יו"ר ועד עובדי המתנ"ס בגלבוע התייחס לדבריו של נור ואמר: "אנחנו ממשיכים בעקביות בקו בו נקטנו. כמובן שאין פה שום אינטרסים אישים מלבד הדאגה לעובדי הגלבוע. נמשיך לפעול עבור כלל העובדים ללא היסוס. השימועים הם אך ורק על רקע פוליטי, באופן חד משמעי, וצר לנו על כך. אנו נמשיך לפעול בדרכנו", סיכם סורקה.