"לוחמי האש נלחמו מבית לבית"

רב טפסר דדי שמחי, ניצב כבאות והצלה: "הצלחנו לבלום את ההתפשטות בתוך נוף הגליל וזה הדבר הכי חשוב". במד״א דיווחו על ארבעה נפגעים כתוצאה משאיפת עשן

לוחמי האש של מחוז צפון עמלו במהלך היום למנוע את התפשטות שריפת חורש עצומה בנוף הגליל והשיגו שליטה. כפי שפורסם, כתוצאה משריפת יער צרצ'יל ומזג האוויר הקיצוני השריפה התפשטה במהירות, וכוחות גדולים של לוחמי האש מכל מחוז צפון והארץ פעלו לכיבוי השריפה ומניעת התפשטות למבנים. השריפה הגיע לקו בתים במספר רחובות בנוף הגליל ולוחמי האש עבדו במאמץ אדיר כדי למנוע פגיעה ברכוש. במקביל הוקם חפ"ק המרכז כוחות משטרה, מד"א, צה"ל ועיריית נוף הגליל כשהצוותים פעלו במספר גזרות עד להשגת שליטה על השריפה.
במהלך הפעילות לוחמי האש ושוטרים פינו עד 30 בתים הסמוכים לשריפה. בית פרטי שתושביו פונו עלה באש וכן דווח על 4 פצועים משאיפות עשן שקיבלו טיפול במקום.
מדוברות מד״א נמסר: ״צוותי מד"א הכוללים תחנת אירוע רב נפגעים (תאר"ן), 7 אמבולנסים, 3 ניידות טיפל נמרץ וג'יפ מאבטחים את פעולות הכיבוי וערוכים במידת הצורך לטיפול בנפגעים. בשלב זה טופלו על ידי צוותי מד"א 4 נפגעים במצב קל משאיפת עשן. בנוסף כונני מד"א רכובים על אופנועים ובאמבולנסים מסייעים לאזרחים להתפנות מבתים שבסיכון למקומות ריכוז שסומנו על ידי העירייה.
רב טפסר דדי שמחי, ניצב כבאות והצלה: ״החל משעות הבוקר המאוחרות ועד לשעה זו, לוחמי האש של מחוז צפון יחד עם כוחות של לוחמי אש מכל רחבי המדינה הצליחו להשתלט על השריפות בנוף הגליל. ההשתלטות נעשתה בעזרת כוחות משטרה ומד״א. הכוחות נלחמו פה מבית לבית ולשמחתי אין נפגעים בנפש, אך יש פגיעה ברכוש. נשרפו מספר ביתים והצלחנו לבלום את ההתפשטות בתוך העיר וזה הדבר הכי חשוב. אני מזכיר לכולם שבמקביל היו לנו שריפות בכל רחבי הארץ. הצלחנו להתמודד עם יתר השריפות ולמנוע פגיעה בנפש וזה הכי חשוב. מכאן אני מבקש מכל האזרחים להמשיך ולהקפיד על בטיחות באש״, סיכם רב טפסר שמחי.
עם קבלת המידע על השריפות בנוף הגליל, כללית מחוז צפון נערכה באופן מיידי ויצרה קשר עם מטופליה המרותקים לביתם על מנת לדאוג לצרכיהם הרפואיים.
מטופלים מאומתי קורונה שנאלצו להתפנות מביתם, פונו בשיתוף פעולה עם פקע"ר למלונות.
לדברי ד"ר מרדכי דיין, מנהל כללית מחוז צפון "אנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם רשויות העיר ומיד יצרנו קשר עם כל המטופלים שלנו שגרים בסמיכות למוקדי האש. לכל המטופלים צויידו עם מספרי טלפון של אנשי הקשר מצוות המחוז והם יכולים אליהם לפנות בכל שעה. כמו כן, אנו מעמידים לטובת המטופלים שלנו מוקד לילה, במרפאת כללית בן גוריון, ברח' דרך החטיבות 1 בנוף הגליל, שיפתח החל מהשעה 19:00 ועד 23:00 עם צוות רפואי שיכלול: רופאים, אחיות ובית מרקחת. אנו מאחלים בריאות שלמה לכולם".