נוסקים אל על

חדורי מוטיבציה וממוקדי מטרה: סגן ד' וסגן ע' מעמק יזרעאל סיימו השבוע את קורס הטיס היוקרתי של חיל האוויר, ומספקים הצצה לתהליכים המאתגרים, התמיכה מהמשפחה והחברים ומקורות ההשראה שלהם. צילום: דובר צה"ל

לאחר שלוש שנים מאתגרות, בהן השלימו תואר ראשון, הוכשרו כקצינים וביצעו אינספור גיחות – בוגרי קורס טיס היוקרתי של חיל האוויר, מחזור 180, קיבלו השבוע את כנפי הטיסה בטקס "מסדר כנפיים" המסורתי בבסיס חצרים. את הקורס מסיימים 40 טייסים חדשים למדינת ישראל. כמו בסיום מחזורים קודמים, גם במחזור הנוכחי יש נציגות לעמק יזרעאל.
שניים מהם הם סגן ד' וסגן ע' – שני בוגרים של הקורס הם תושבי העמק שללא ספק יהוו מקור לגאווה ומודל לחיקוי עבור צעירים נוספים הנושאים עיניהם אל הסטטוס היוקרתי- טייס בחיל האוויר.

• סגן ד': "מנחילים את המורשת לדורות הבאים"

סגן ד' שסיים את מגמת נווטי הקרב בקורס הוא בן 22. אביו, בן 55, רפתן ואמו בת 53, וטרינרית. חברתו של ד' היא מדריכה בבה"ד 10. סגן ד' למד בתיכון יחד עם סגן י' ממגמת מסוקים מהקורס. את לימודיו בתיכון סיים בהצלחה רבה ובמהלכם הרחיב בלימודי ביוטכנולוגיה. בנוסף, היה חבר בתנועת הנוער "בני המושבים", תנועה בה הוא גם הדריך. לדבריו הוא לא תמיד חלם להיות חלק מצ"א, אך עם זאת תמיד רצה להתמיין לקורס טיס, תמיד כיוון הכי גבוה וידע שבמידה וייפול מקורס טיס יעבור לתפקיד משמעותי אחר.
ד' מספר כי בשלב "מתקדם" האחרון הבין שלהיות צ"א זה באמת המקצוע שהוא אוהב ורוצה לעתיד.


"בית הספר לטיסה מעביר הלאה ערכים, עקרונות וסיפורים שלומדים עליהם ומתחנכים לפיהם גם חניכים היום, דבר מאוד נדיר. הוא לא מזניח את מה שהיה פעם, אלא הוא לוקח את המורשת שהייתה פעם, עוד מקום המדינה, ומנחיל אותה הלאה לדורות הבאים"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


סגן ד' סיים את הקורס עם תואר בכלכלה, לאחר תהליך משמעותי ולמד הרבה על עצמו ועל התכונות החזקות והחולשות שלו. הוא מספר שאם מסתכלים לעומק אל תוך עולם צוותי האוויר רואים שבסוף האנשים פה רוצים לעשות ולהשקיע ולתרום למען המדינה והוא מרגיש שכל אחד נותן את כל כולו. "בקורס רוכשים חברים לחיים, מתגבשים מאוד, הופכים חברים טובים- עוברים קשיים וחוויות יחד" הוא אומר.
במסגרת הקורס נדרשים הטייסים להביא למפגש עם מפקד חיל האוויר דמות שהשפיעה רבות על חייהם וסגן ד' יביא את סבא שלו, שהיה טייס מבצעי ב-109 טייסת 109 – המכונה גם "טייסת העמק", טייסת התקיפה הוותיקה בחיל האוויר הישראלי. הסב אף השתתף במלחמת ששת הימים וכיפור.
עוד מספר סגן ד' כי הסגל בבית הספר לטיסה עושה עבודת קודש, ומכווין את המשתתפים בקורס למה שטוב עבורם. "ברגעי קושי בקורס התייעצתי הרבה עם ההורים והחברים הקרובים. לאורך כל הקורס אמרתי שבעת שמגיעים לנקודות קצה, צריך לדעת להתמודד עם רגעים כאלו, להגיע להבנה שלא תמיד הכל הולך חלק ומצליח וללמוד להמשיך קדימה עם ראש מורם. כשאנחנו מביאים את עצמנו לאותן נקודות הקצה, אלה הן הנקודות בהן אנחנו גדלים ומשתפרים וזו הדרך הנכונה להתקדם ולהצליח לא רק בקורס טיס אלא בחיים בכלל", הוא אומר.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


לדברי סגן ד', בית הספר לטיסה מאופיין במורשת ארוכת חיים שמייחדת אותו. "בית הספר לטיסה מעביר הלאה ערכים, עקרונות וסיפורים שלומדים עליהם ומתחנכים לפיהם גם חניכים היום, דבר מאוד נדיר. הוא לא מזניח את מה שהיה פעם, אלא הוא לוקח את המורשת שהייתה פעם, עוד מקום המדינה, ומנחיל אותה הלאה לדורות הבאים. עוברות המון שנים אבל בעצם מה שחשוב לא משתנה".

: "המון אנשים עזרו לנו בהתמודדויות ובקשיים", סגן ע' צילום: דובר צה"ל
: "המון אנשים עזרו לנו בהתמודדויות ובקשיים", סגן ע'

• סגן ע': "הקורס מקנה כלים לחיים"

סגן ע', בן 21, ממגמת תובלה בקורס, בזוגיות עם פקחית טיסה במגדל נגב שבבסיס נבטים, מתגורר גם הוא במועצה האזורית עמק יזרעאל עם משפחתו. היום הוא מסיים את הקורס עם תואר אקדמי בניהול מערכות מידע.
אביו, בן 56, אחראי אחזקה בקבוצת "שטראוס" ואמו בת 55, פקידה ב"כללית סמייל". לסגן ע' 2 אחיות גדולות ממנו, אחת בת 29 שעובדת ברפאל, והשנייה בת 27 מנהלת כח אדם. בתיכון הוא הרחיב בלימודי רובוטיקה ופיזיקה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בנוסף, היה חבר בתנועת הנוער "בני המושבים". בזמנו הפנוי הוא אוהב לטייל. סבתו מצד אבא, יהודית ז"ל נפטרה כשאביו היה בן 24. מירי שהייתה חברה טובה של יהודית "לקחה את אביו תחת חסותה" וכיום היא מהווה כמו סבתא בעבורו. בנה, גיא, טייס קרב לשעבר בטייסת 253 הוא כמו דוד קרוב מאוד עבור סגן ע'. גיא הוא גם הדמות שע' בחר להביא למפגש מח"א עם משפיעים, מפגש המתקיים כאמור בתום כל קורס ובו הבוגרים מביאים את האנשים שהשפיעו עליהם לשיחה מול מפקד חיל האוויר-  כדמות מופת. בסגן ע' מספר כי בשלב ה"מתקדם" בקורס הוא הבין באמת שהוא רוצה להיות איש מערך התובלה. "בשלב זה מתעסקים נטו במערך", הוא אומר, "המון אנשים עזרו לנו בהתמודדויות ובקשיים במהלך הדרך. כולל את החברים, ההורים, המפקדים, גיא וחברי הקורס. הקורס הוא תהליך ארוך, מתפתח ומספק. הוא מקנה כלים לחיים".