נוסקים אל על: שלושה טייסים מהאזור סיימו את קורס הטיס של חיל האוויר

בסימן 70 שנה לבית הספר לטיסה סיימו שני טייסים מעמק יזרעאל וטייס מגליל תחתון את הקורס היוקרתי והמאתגר ביותר בצה"ל. צילום: דובר צה"ל

ביום רביעי השבוע, להתקיים טקס סיום קורס טיס בבסיס חיל האוויר חצרים בראשות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר הביטחון, נפתלי בנט, ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי ומפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין. הטקס הוא בסימן '70 שנה לבית הספר לטיסה' ובו מוענקים כנפי הטיסה לבוגרי קורס הטיס של מחזור 179.
את קורס הטיס סיימו השנה 40 חניכים, שעמדו על רחבת המסדרים במעמד קבלת הכנפיים המיוחל. הבוגרים עברו קורס מורכב המתפרש לאורך שלוש שנים, במהלכו הוכשרו להוות כוח איכותי ומקצועי העתיד להוביל את החיל. במהלך שלוש השנים התמקצעו הבוגרים בכלי הטיס השונים, סיימו תואר אקדמי ואף הוסמכו להיות לוחמי חוד.

בוגרי קורס הטיס
בוגרי קורס הטיס

בית הספר לטיסה הוקם לאחר מלחמת העצמאות בסוף שנת 1949 ועבר מספר שינויים עד לתצורתו הנוכחית בבסיס חצרים. ב-70 שנות קיומו פיקדו על בית הספר לטיסה 35 מפקדים אשר היוו דמויות מפתח בחיל האוויר הישראלי.
השנה, בית הספר לטיסה מציין 70 שנים של הון אנושי איכותי, עשייה והתפתחות מתמדת במגוון תחומים.

 • משולש אווירי

כמדי סיום קורס מקומם של בוגרי הקורס המתגוררים בעמק יזרעאל לא נפקד. בין המסיימים גם סגן ר', טייס קרב. סגן ר' הוא בן 23, מתגורר ביישוב בעמק יזרעאל, עם משפחתו. אביו, פלג, הוא מנכ"ל חברה ואמו, רותי, היא מנהלת משאבי אנוש.
סגן ר' הוא אח אמצעי לשתי אחיות- אחת בשם אור בש"ש והשנייה, עדי, היא שלישת בסיס חצרים בדרגת סרן. ר' מנגן בגיטרה מגיל 11, עסק בניווט ספורטיבי והשתתף באליפויות בארץ ובעולם,
התחרה בתחרות קראטה באירופה, ובזמנו הפנוי אוהב לטייל ולעשות סקי. בעבר הוא היה חניך ומדריך בבני המושבים, עשה שנת שירות דרך הסוכנות היהודית בקונטיקט, ועסק בהסברה על ישראל.
ר' חלם להגיע לקורס טיס מהתיכון. לסגן ר' הכרות מוקדמת עם סגן ע', בוגר נוסף של הקורס היוקרתי מעמק יזרעאל – ממגמת מסוקים. השניים היו חברי ילדות וחלקו הרבה חוויות במהלך הקורס המאתגר. בקורס הוא למד כלכלה וניהול.
סגן ע' מעמק יזרעאל, סיים את הקורס המאתגר כטייס מסוקים. הוא בן 22, הבכור לעוד שני אחים. בן לרן (51), עוסק בסטארט-אפ, אשר היה בעבר ראש מטה אש, סא"ל במור"ן בתותחנים ולאסנת (49), רכזת נוער בישוב. סגן ע' אוהב מאוד לבלות עם חברים, ולשחק כדורגל וכדורסל.
הוא למד בתיכון במגמות פיזיקה ומחשבים והיה חבר בתנועת "בני המושבים", עד כיתה י"ב. בהמשך יצא ל שנתשירות בקיבוץ נירים. בקורס למד כלכלה וניהול.

סגן ע' מהגליל התחתון. צילום דובר צה"ל
סגן ע' מהגליל התחתון. צילום דובר צה"ל

לצד שני הבוגרים מעמק יזרעאל, סיים את הקורס (כטייס תובלה) גם סגן ע', המתגורר ביישוב במועצה האזורית גליל תחתון.
אביו ואמו של סגן ע' בן ה-21, ולרי וילנה, הם מורים לחינוך גופני. ע' למד בתיכון מכטרוניקה. בזמנו הפנוי הוא אוהב לטייל, לעשות סקי וסנואו-בורד.
סגן ע' היה בתנועת נוער בני המושבים והתנדב במג"ב ובכיבוי אש. הוא שאף להיות טייס בצוות אוויר מגיל קטן ותמיד חלם על זה וחיכה לעבור את ההכשרה המאתגרת – בכדי להתפתח בעולם התעופה. בקורס וכחלק מההכשרה למד פוליטיקה ממשל וניהול.

 • חולמים עד לשמיים

40 תלמידים מכיתות י׳-י"א הלומדים במגמות פיזיקה, הנדסת תוכנה, ביו-רפואה ומערכות רפואה באורט אורן בעפולה אושרו להיכנס לחזרה הגנרלית של סיום קורס טיס שצוין השבוע בבסיס חיל האוויר בחצרים. במהלך הטקס הריעו התלמידים לטייסים החדשים עם חשיפת הדרגות ונהנו ממפגן אווירי עוצר נשימה. בתום הטקס נהנו התלמידים מתערוכה של מטוסים ומערכות הגנה אווירית שנפרשו בחצר הבסיס.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


מנהלת בית הספר, איריס אהרון-דוד, אמרה: ״זהו טקס מרגש ומרשים המביא לידי ביטוי את העוצמות של רוח האדם ושל מדינת ישראל והמטרה היא ללמד את התלמידים לשאוף גבוה ושידעו שאפילו השמיים הם לא הגבול״, אמרה אהרון-דוד והוסיפה: "בדרך חזרה הביתה לעפולה אמרו התלמידים כי הגשמנו להם חלום. אז רציתי לחדד להם שהשבוע רק החל החלום שלהם".
אל תלמידי 'אורט אורן' הצטרפו גם תלמידי 'אורט יהודה' שיצאו במסגרת מסלול השוחרים הייחודי של חיל האוויר הקיים בבית הספר לטקס סיום קורס הטיס היוקרתי של חיל האוויר בבסיס חצרים בבאר שבע. המסלול המיוחד מכשיר את תלמידי כיתות ט-י"ב למקצועות הטכנולוגיים העתידיים של החיל. למסלול היוקרתי נדרשים התלמידים המעוניינים להתקבל לעבור סדרת מיונים קפדניים הכוללים מבחנים פסיכוטכניים, מתמטיקה ואנגלית. לתלמידי המסלול מפקד צמוד מחיל האוויר, סמל דניאל מסאס, האחראי על עיצוב הבוגר כמוכשר לשירות בחיל הטוב ביותר. במסגרת סיום קורס הטייס פגשו השוחרים את טייסי העתיד, התרשמו מהיכולות הגבוהות והדיוק הרב של החיילים. מנהל קריית החינוך מר יהונתן חזי רואה במסלול זה כתוכנית הדגל של בית הספר. המסלול להמראה של דור העתיד עובר דרך השוחרים באורט יהודה. שחר, חניך במסלול היוקרתי: "המסלול עיצב את זהותו כבוגר אחראי, התורם לעיר עפולה ולמדינת ישראל. כבוד גדול להיות בנבחרת מובילה החותרת לשיפור מתמיד ומקצועיות רבה".

 

טיול ומפגש "עמק עיר" לזכרו של החייל שגב שוורץ ז"ל

|