נוהגים באחריות? השביתה בסופרבוס מתארכת

נהגי סופרבוס המאוגדים בחברת כוח לעובדים המשיכו היום בשביתה בקווי עפולה. תושבים בעיר מוחים וזועמים על ההארכה ומקווים שיהיה סוף לשביתות

השביתה בחברת סופרבוס נמשכת גם היום והיא אמורה להסתיים ככל הנראה מחר בארבע לפנות בוקר. בהודעה שפרסם ארגון כוח לעובדים בדף הפייסבוק נכתב: ״ועד נהגי סופרבוס מוחה על כך שההנהלה קיצצה במהלך חד צדדי את שעות העבודה של הנהגים והנהגות בחברה, דבר שאינו מאפשר לנהגים ולנהגות להתפרנס בכבוד.

• החברה סירבה להתדברות

הוועד פנה להנהלת סופרבוס על מנת לקיים הידברות על שעות העבודה בחברה אך החברה מסרבת לפניותיו. סירובה של הנהלת החברה להתדיין מאלץ את הוועד להמשיך בשביתה. כולנו תקווה שהנהלת סופרבוס תתעשת, תשב למשא ומתן עם הוועד ותגיע להסכם שיכלול בין השאר שעות עבודה הוגנות בחברה״.
כזכור, בחברת האוטובוסים רואים בחומרה את השביתה ואמש הם אמרו: ״בימים אלה נבחנת סוגיית היציגות בבית הדין הארצי לעבודה, בין ההסתדרות לכוח לעובדים. סופרבוס שוקלת הגשת תביעה אישית, כנגד אותם פעילים, שחרגו ממסגרת החוק וקבעו את הדין לעצמם״.

• תושב עפולה: ״חייב לשים סוף לשביתות הללו"

יחזקאל, תושב העיר עפולה, בן שמונים, ונאלץ ללכת דקות ארוכות בשל השביתה אמר בזעם: ״חייב לשים סוף לשביתות הללו. ברור לי שזה אמצעי דמוקרטי, אבל לפחות שיצמצמו את היקפי השביתה. אני ואשתי נאלצנו היום ללכת לעשות קניות לשבת במזג אוויר לא נעים וצעדנו קילומטרים. שיסתכלו על האוכלוסיות המבוגרות, על חיילים, חולים וכד׳. כולי תקווה שהשביתה תסתיים ויפה שעה אחת קודם. אני גם מקווה שתהיה זו השביתה האחרונה״׳.
תושבת נוספת מעפולה עלית הוסיפה: ״אין לנו רכב בבית וההתניידות היא באמצעות התחבורה הציבורית. השביתה הזו משבשת לנו את כל סדר היום וביומיים האחרונים כבר שילמתי לשני נהגי מוניות בכדי שאספיק להגיע בזמן לעבודה ולגן של הילדים שלי. ברור לי שגם לנהגים יש טענות וייתכן מאוד שהן לגיטימיות, אבל זה לא צריך לבוא על חשבון הנוסעים״.