נוגעים בשמיים

מעמק יזרעאל, הגלבוע ובית שאן: השבוע הסתיים קורס טיס מספר 183 של חיל האוויר ובין המסיימים את הקורס היוקרתי גם ארבעה בוגרים מהעמק. צילום: דובר צה"ל

ביום רביעי (לאחר סגירת הגיליון) עתיד היה להתקיים טקס סיום קורס טיס מספר 183 בבסיס חיל-האוויר בחצרים, בו יוענקו כנפי טיסה לבוגרים.
הטקס המסורתי הוא במעמד נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ראש הממשלה, נפתלי בנט, שר הביטחון, בני גנץ, ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, מפקדים נוספים ומשפחות הבוגרים.
את קורס הטיס יסיימו 39 חניכים, מתוכם 35 גברים וארבע נשים, אשר יעמדו על רחבת המסדרים במעמד קבלת כנפי הטיסה. הבוגרים והבוגרות יסיימו את קורס הטיס בתום הכשרה מקצועית בת שלוש שנים בבית הספר לטיסה, בסיומה יצטרפו לחוד החנית של צה"ל ויובילו את הפעילות המבצעית של חיל האוויר בשנים הבאות.
המסדר הנוכחי נערך בסימן הוקרת מערך התובלה, בדגש על מערך מטוסי הקרנף – מערך בעל מורשת עשירה ומפוארת, המוביל משימות מבצעיות, לאומיות והומניטריות, שלקח חלק במבצעים מיוחדים כמו "מבצע שלמה" ו"מבצע יונתן".
מסדר זה הינו המסדר האחרון בראשות מפקד חיל-האוויר הנוכחי, אלוף עמיקם נורקין, שסיים את קורס טיס 113 כחניך מצטיין וקיבל את כנפי הטיסה שלו מראש הממשלה דאז יצחק שמיר ז״ל.
בין 39 המסיימים גם ארבעה נציגים לאזור: שני בוגרים מעמק יזרעאל, אחד מהגלבוע ואחד מבית שאן. "חדש בעמק" מביא את סיפורם של ארבעת הטייסים והמסלול המאתגר והמתיש שעברו, בטרם הגיעו לקו הסיום.

• סגן י' מעמק יזרעאל: "התאהבתי בטיסה עוד במהלך השלב הראשוני"

סגן י', בן 22 סיים את הקורס כטייס קרב. הוא מתגורר יחד עם משפחתו ביישוב קהילתי במועצה האזורית עמק יזרעאל. במסגרת לימודיו התיכוניים הוא הרחיב את המגמות פיזיקה ומדעי המחשב. בנוסף ללימודים י' היה פעיל בתנועת הנוער "בני המושבים" שבה היה חניך וגם הדריך שלוש שנים. בזמנו הפנוי סגן י' אוהב לנגן בגיטרה בפסנתר, לשיר ולשחק כדורסל.
״לא תמיד רציתי להיות צוות אוויר", הוא מספר, "אך עם תחילת השיח על הצבא בבית הספר, ידעתי שזה המקום בשבילי. התאהבתי בטיסה עוד במהלך השלב הראשוני, החל מהטיסה הראשונה.״

מה החוויה שהכי זכורה לך מהקורס?
״טיסת הסולו הראשונה שהייתה מאוד מרגשת ומעצימה".

סגן ס עמק יזרעאל. צילום: דובר צה"ל
סגן ס עמק יזרעאל

סגן ס' מעמק יזרעאל: "הבנתי שאני נמצא במקום הנכון עבורי"

סגן ס' סיים את הקורס כנווט קרב. הוא בן 22, תושב המועצה האזורית עמק יזרעאל ולו אח גדול אשר משרת בחיל המודיעין ואח גדול נוסף שמשרת בטייסת 107 גם הוא כנווט קרב. סגן ס' הרחיב בבית הספר התיכון את מגמת פיזיקה, והתנדב בתנועת הנוער "בני המושבים". בזמנו הפנוי אוהב לשחק כדורסל ולבלות עם המשפחה והחברים.
״לא תמיד רציתי להיות צוות אוויר", מספר סגן ס', "אך עם תחילת השלב המכין הבנתי שאני נמצא במקום הנכון עבורי".

סגן ע גלבוע. צילום: דובר צה"ל
סגן ע גלבוע

סגן ע' ממוא"ז גלבוע: "התאהבתי במקצוע הטיסה"

סגן ע', סיים את הקורס כנווט קרב. הוא בן 22, ולו שלושה אחים. סגן ע' הרחיב בבית הספר התיכון את מגמות פיזיקה ומכטררוניקה והתחרה בניווט ספורטיבי. לאחר התיכון עשה שנת שירות בכפר נוער המטפל בנוער בסיכון, שם הכיר את חברו לקורס סגן נ'. בזמנו הפנוי סגן ע' אוהב לטייל ולעשות ספורט.
״לא חלמתי להיות צוות אוויר, אך החלטתי בכל זאת להגיע למיונים, אותם עברתי בהצלחה", סיפר סגן ע', "עם תחילת הקורס הבנתי שהגעתי למקום הנכון, בשלב הראשוני התאהבתי במקצוע הטיסה״.
חוויה משמעותית מהקורס?
״החוויה שזכורה לי במיוחד היא מטס יום העצמאות ה-72 בו לקחתי חלק בסוף השלב הראשוני. זה היה המטס בשנה הראשונה לאחר התפרצות נגיף הקורונה״.

סגן ג בית שאן. צילום: דובר צה"ל
סגן ג בית שאן. צילום: דובר צה"ל

סגן ג' מבית שאן: "שבוע המילוט היה מאתגר, ומעצים"

בין המסיימים את הקורס גם סגן ג' מבית שאן. סגן ג' סיים כטייס מסוקים. הוא בן 22, ולו ארבעה אחים גדולים. סגן ג' למד בתיכון בבית שאן, שם הרחיב במגמות הפיזיקה והאלקטרוניקה. טרם גיוסו, סגן ג' החליט לצאת למכינה קדם צבאית חצי שנתית. בזמנו הפנוי, סגן ג' אוהב לטייל, לרכב על אופניים, לרוץ ולשחות, וכן עבד במכון כושר והיה חבר בתנועת הנוער "אחרי".
"תמיד רציתי להיות צוות אוויר, זהו תפקיד ייחודי, בעל המון משמעות ואחריות".

חוויה משמעותית שעברת?
סגן ג' מתאר כי שבוע המילוט בשלב הבסיסי הייתה חוויה שלא יישכח: "שבוע המילוט היה מאתגר, ומעצים. חוויה שלא אשכח מהקורס".
למפגש עם מפקד חיל האוויר, האלוף עמיקם נורקין בו מביאים הבוגרים דמות שהשפיע עליהם בחייהם, עתיד סגן ג' להביא את ראש המכינה, "בהתחלה לא רציתי להתגייס, רציתי ללמוד בחו"ל כמו האחים שלי ואז עברתי את המיונים לטיס והחלטתי שאני הולך למכינה. ראש המכינה היה זה שהכי השפיע עליי, הוא עורר בי את הרצון להתגייס ואני מודה לו על זה".