נוגעות בשחקים

הן נשים יצירתיות, מנהלות ממוקדות מטרה ומשפיעות כמעט על כל תחום בקהילה בעפולה- מקטן ועד גדול. לרגל יום האישה שיצוין ביום ראשון הקרוב, עמקניוז עושה לכם ולכן היכרות עם – אמילי זיידל, אילנה ברסלבסקי, שירלי יצחק וסיון לוי שמיר, ה"כוח הנשי" של רשת שחקים, שמנפץ כל תקרת זכוכית שעומדת בפניו

• אמילי זיידל

בת 30, נשואה לעופר ואמא להיילי, מנהלת בית ויצו ותחום קהילה.
תחומי אחריות במסגרת התפקיד? ניהול של כלל החוגים והפעילויות בבית ויצו, ניהול וייזום פרויקטים קהילתיים שבין היתר כוללים הפעלת תוכניות לנוער, מרכז גישור קהילתי, מיזמי בינויי קהילה שכונתיים, הפקת אירועי שיא ועוד. סה"כ אני אמונה על 40 פרויקטים חברתיים.

אמילי זיידל
אמילי זיידל

הכי מאתגר אותי בעבודה?
לגרום לאנשים להאמין בעצמם ובכוחות שלהם להפוך את המציאות שלהם לטובה יותר בעזרתם ולא ע"י הגשת התוצאה אליהם.
מה מייחד את העבודה בשחקים?
האינטנסיביות הרבה. אנחנו לא עוצרים לרגע…
איך את מסבירה את הייצוג הנשי הרחב בתפקידי ניהול בשחקים, על רקע הייצוג הארצי הנמוך יחסית ברמה הארצית?
אני חושבת שבשחקים פשוט נתנו לתוצאות לדבר בעד עצמן, יחד עם הנהלה מעצימה וגיבוי רחב, יצא שילוב מנצח של נשים מובילות.


בגילנו יש לו"ז מאוד עמוס בין קריירה לילדים והזמן שלהם לתחביבים או תחומי עניין אישיים קטן מאוד בזמן הקמת משפחה. לכן אני מאוד משתדלת לזקק את תחומי העניין ולהציע מוצר איכותי…"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


איך בא לידי ביטוי שיתוף הפעולה ביניכן, בממשקים הקיימים?
שיתוף הפעולה בינינו הוא יום יומי, החל מישיבות צוות ועד הגשמת היעדים והחלומות של כל אחת ואחת מאיתנו. אנחנו לגמרי שותפות לחלומות אחת של השנייה ומתייצבות לעזרה להשגת המטרות. בכלל, ניתן להגיד שנוצר כוח נשי חזק ומשפיע.
איך משלבים בהצלחה בין קריירה לאימהות?
זה לא פשוט, אבל אני מצליחה לעשות ג'גלינג מטורף. התפקיד שלי מחייב גם עבודה בערבים. פעמיים – שלוש בשבוע אני מוצאת את עצמי מתרוצצת בין הבית לעבודה אבל אין תלונות. אני מאוד אוהבת את העבודה שלי וזה השילוב המנצח. 

בפרספקטיבה של זמן, אילו שינויים הצלחת להטמיע?
אני חושבת שהצלחנו להטמיע שינויים רבים והגדול מבניהם זה אמון הציבור בעשייה שלנו ויתרה מכך, התושבים היום הם השותפים הטבעיים שלנו לתוכנית העבודה. אנחנו עובדים לפי זיהוי הצרכים בשטח ויחד עם הציבור שזה בעצם מימוש התפקיד כולו.
איך את פותחת את הפעילויות/שלוחה לקהלי יעד נוספים? בעיקר התייחסות לצעירים בעידן המודרני המשופע בגירויים מיידים?
אנחנו בעצמנו צעירות, והרבה פעמים אני חושבת מה היה גורם לי להגיע לפעילות ואני פועלת לפי זה. לנשים וגברים בגילנו יש לו"ז מאוד עמוס בין קריירה לילדים והזמן שלהם לתחביבים או תחומי עניין אישיים קטן מאוד בזמן הקמת משפחה. לכן אני מאוד משתדלת לזקק את תחומי העניין ולהציע מוצר איכותי, בזמן קצר יחסית עם תמורה גבוהה ובכך בעצם להביא קהלים מגוונים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


איך את מתאימה את התכנים והשירותים לעידן הנוכחי? האם קשה יותר להוציא את קהלי היעד מהבית?
לא קל להוציא אנשים מהבית. אני בעצמי בקושי יוצאת בערבים בהם אני לא עובדת, אבל אני קשובה לציבור ומשתדלת להביא את המענה על הצורך שלהם בצורה יעילה, מהנה, קצרה ובעלת אפקטיביות גדולה וכמובן במחיר נוח.

מה ה"אני מאמין" שלך בתחומים עליהם את אמונה?
להיות קשובה כל הזמן למה שנאמר מעל פני השטח וגם מתחת. לחקור, לחשוב ובסוף להגיש מוצרים ופעילויות באיכות גבוהה שיעניקו מענה על צרכי הקהילה.
פרויקט שהיית רוצה לקדם בעתיד?
האמת שבימים אלה אני מקדמת מיזם 360 לנשים אחרי לידה ונשים בכלל. מקווה שהכתבה הבאה תהיה עליו".
מה תושבי עפולה לא יודעים על שחקים?
הצוות אצלנו זה המשאב הכי יקר שיש ולכן אני דואגת לטפח את הצוות ולהעשיר את ההון האנושי ככל שניתן.

דמות שמהווה מודל לחיקוי בעבורך?
וונדרמן.

אילנה ברססךבסקי
אילנה ברססךבסקי

• אילנה ברסלבסקי

בת 43, מנהלת הספריות העירוניות.
תחומי אחריות במסגרת התפקיד? ניהול שלוש שלוחות של הספרייה: עפולה, עפולה עילית וגבעת המורה לרבות כל פעילות התרבות הפנאי והלמידה המתקיימות בספריות.
מעבר לפעילות השוטפת של הפעלת הספריות, אנו מקיימים בשלוחות השונות מפגשי תרבות שיח ופנאי ייחודיים עם קבוצות בעלות תחומי עניין משותפים החל מתוכניות למידה ומצוינות ועד מפגשים עם אמנים, תערוכות  השקות של ספרים ערבי שירה, זמר ועוד.
מה הכי מאתגר אותך בעבודה?
עם התפתחות העידן הטכנולוגי המואץ נושא צריכת הספרים השתנה משמעותית. יש צורך לחדש את התחום ולייצר אטרקטיביות לנושא האוריינות, אין ספק שהיום יותר מתמיד הנושא מאתגר. בשנים האחרונות הצוות ואני פועלים ליצור מרכז פנאי אמיתי ומושך לכל גיל ולכל תחום עניין.
מה מייחד את העבודה בשחקים?
ללא ספק שיתופי הפעולה בין חברי הצוות. אני זוכה לעבוד עם צוות נפלא שמתעסק בתחומים שונים דבר שפותח את יכולות שיתופי הפעולה ומחזק את האפקט הסינרגי ובכך נכנסים לספריה תחומים חדשים ומגוונים.
איך את מסבירה את הייצוג הנשי הרחב בתפקידי ניהול בשחקים, על רקע הייצוג הארצי הנמוך ברמה הארצית?
אני חושבת שהנשים המובילות את שחקים הגיעו לאן שהגיעו בזכות ולא בחסד. המקצועיות מדברת בעד עצמה. אין לי ספק שאנו בעידן של שינוי ונראה עוד ועוד נשים תופסות תפקידי מפתח.


הקו המנחה הוא להמשיך ולפתח את האטרקטיביות למשפחות הצעירות שמגיעות לעיר  ולפעול לעידוד הקריאה ואהבת הספר.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


איך בא לידי ביטוי שיתוף הפעולה בינכן, בממשקים הקיימים?
כל אחת מאיתנו מגיעה מתחום אחר – וזה פותח את היכולת לסיעור מוחות וחדשנות בתחומים השונים.
בפרספקטיבה של זמן, אלו שינויים הצלחת להטמיע?
היום, הספרייה מאוד "חיה", מספר המנויים שלנו גדל משמעותית ויש יותר פעילות, דבר שמוכיח שעל אף האתגרים הרבים אנשים עדיין מאמינים בקריאה ובספרים. בהתאם לכך שעות הפעילות הורחבו משמעותית ויש  הרבה יותר הרצאות ואירועי תרבות ופנאי מיוחדים למבוגרים ולילדים כמו כן, הנגשנו את הספריות באופן משמעותי לקהלים חדשים כמו: אנשים עם מוגבלויות, עולים חדשים ומשפחות צעירות.
איך את פותחת את הפעילויות/שלוחה לקהלי יעד נוספים?
הקו המנחה הוא להמשיך ולפתח את האטרקטיביות למשפחות הצעירות שמגיעות לעיר  ולפעול לעידוד הקריאה ואהבת הספר. בתקופה האחרונה ביקשנו להפוך את הספריות למעין מרכזי פעילויות פנאי ותרבות והדבר מוכיח את עצמו ומושך קהלים רבים.
איך את מתאימה את התכנים והשירותים לעידן הנוכחי?
האם קשה יותר להוציא את קהלי היעד מהבית? אין ספק שיש קושי להוציא אנשים מהבית אך יצירתיות היא שם המשחק ועם הנגשה נכונה של תכנים אני מרגישה את הנוכחות במקום. ספריה פעם הייתה רק מקום להשאלת ספרים. היום היא מרכז תוסס וחי שיש בו למידה חדשנית, תרבות, אומנות ואפילו פנאי.
"אני מאמין" שלך בתחומים עליהם את אמונה?
אני מאמינה שספריה היא "המרכז" לכל התושבים. ככל שנאתגר עצמינו בחשיבה יצירתית וחדשנית, נוכל להעניק מענה לכולם, להורים, לילדים, לבני הנוער, לסטודנטים ולבני הגיל השלישי.
פרויקט שהיית רוצה לקדם בעתיד?
ספריות ניידות, עמדות השאלה ברחבי העיר – לקרב עד כמה שניתן את הספרים לקהילה.
מה תושבי עפולה לא יודעים על שחקים?
שמדי שבועיים אנו נפגשים ל"פורום מוביל" מפגש של כל בעלי התפקידים לסיעור מוחות ובניית עשייה משותפת דבר שמאפשר להוציא את החלומות לפועל.

שירלי יצחק
שירלי יצחק

• שירלי יצחק

בת 40, נשואה לתומר ואמא לאוריה, אריאל ואיתמר, מנהלת שלוחת בית אשכול ותחום הגיל הרך.
תחומי אחריות במסגרת התפקיד? יצירת אירועי תרבות, ידע ופנאי כמו הרצאות, וסדנאות בנושאים שונים. כמו כן בתחום גיל הרך אחראית על מעון "שחקים" ו-"בית לגדול טוב" והמשחקייה.
הכי מאתגר אותי בעבודה?
העבודה מזמנת התנהלות מול קהלים מגוונים. החל במתנדבים וכלה בהורים ותושבים. הצורך להתנהל בגזרות שונות, שם לא פעם על השולחן התמודדויות מקצועיות ובינאישיות שמצריכות לחדד את כישוריי בתחום הבינאישי ולזכור לשים את האינטרס הציבורי – קהילתי לפני כל שאר השיקולים.
מה מייחד את העבודה בשחקים?
הרשת משמשת קרקע פורייה לרעיונות שמייצגים את צרכי הקהילה ורצונותיה. אני גאה לראות מהצד חלומות שנרקמו על השולחן במשרד שהופכים למציאות.
איך את מסבירה את הייצוג הנשי הרחב בתפקידי ניהול בשחקים, על רקע הייצוג הארצי הנמוך יחסית ברמה הארצית?
אני מאמינה שתקרת הזכוכית, גם אם היא קיימת, תחול עלי רק באם אקבל אותה כעובדה מוגמרת. בחירת דרך מקצועית היא חלק חשוב מכלל הבחירות שאנשים עושים בחיים ואני לא רואה את עצמי חלק מארגון שלא מקדם נשים רק בשל היותן נשים.


"הייתי כאן גם בימים שבית אשכול שימש כמתנ"ס קטן. כיום הפעילות רחבה וחדשנית".
"
לא רבים יודעים ש"שחקים" הינם ראשי תיבות של "שירותי חברה, קהילה, ילדים ומשפחות"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


איך בא לידי ביטוי שיתוף הפעולה בינכן, בממשקים הקיימים?
זו נקודת החוזק הגדולה של הארגון. העובדה שכל בעלי התפקידים פועלים בסנכרון, מייעלת את התכנים וכך מרוויחים התושבים.
איך משלבים בהצלחה בין קריירה לאימהות?
שאלת השאלות ואין לה תשובת קסם. לשמחתי, שני גורמים מקלים עליי. האחד, מקום עבודה שסומך עלי שאדע לאזן ולעמוד בכל יעדי התפקיד והשני ולא פחות חשוב, תומר בעלי, שתמיד נכון לגבות.
אלו שינויים הצלחת להטמיע?
אחד השינויים שאני גאה בהם קשור במרכז הקהילתי אותו אני מנהלת כשלוש שנים. הייתי כאן גם בימים שבית אשכול שימש כמתנ"ס קטן. כיום הפעילות רחבה וחדשנית. בכל סיום אירוע אני מסתכלת על כמויות האנשים ואיכות הפעילות וחשה גאווה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


איך את פותחת את הפעילויות/שלוחה לקהלי יעד נוספים, בעיקר התייחסות לצעירים בעידן המודרני המשופע בגירויים מיידים?
בכל תחום אותו אני מנהלת חשוב לי לעשות עם הצוות ישיבות תכופות כדי לבחון את איכות הפעילות, והרחבת היקף הפעילות. נערכים אצלנו ישיבות מל"מ – "מי לא מגיע למתנ"ס" שעוזרות לנו לחדד את שאלת הקהלים שטרם הגיעו לצרוך את השירותים.
איך את מתאימה את התכנים והשירותים לעידן הנוכחי?
הקהל יודע מה הוא אוהב ומה הוא מבקש לצרוך. עלינו להיות קשובים לקולות בשטח. הרשתות החברתיות ומשובי הפעילות הם כלים חזקים שעוזרים לנו להתאים ולהנגיש את התכנים.
"אני מאמין" שלך בתחומים עליהם את אמונה?
מקצועיות -בתחום החינוך לגיל הרך המצפן שמוביל אותי בקבלת החלטות מורכבות ככל שיהיו הינו טובת הילד, שירותיות ואנושיות. זכות גדולה לעבוד עם אנשים ועם הקהילה ואני משתדלת לזכור זאת תמיד.

מה תושבי עפולה לא יודעים על שחקים?
לא רבים יודעים ש"שחקים" הינם ראשי תיבות של "שירותי חברה, קהילה, ילדים ומשפחות" וכן שבבית אשכול יש שיר קבוע שאנחנו שרים בסוף יום חמישי (למרות שהרבה פעמים אנחנו עובדים גם בשישי).
דמות שמהווה מודל לחיקוי בעבורך?
סבתא שלי, יוכבד שתיבדל לחיים ארוכים עלתה לארץ ממרוקו לכלום ושום דבר. לפחונים ומעברה. עם המון חוזק נפשי, עמדה מול אתגרי החיים ותמורות השנים וחייכה אליהם. הסיפורים שלה תמיד מכניסים בי פרופורציות.

סיוון שמיר
סיוון שמיר

• סיון לוי שמיר

יועצת ארגונית, נשואה לאיתי אמא לאיילה ומאור. מנהלת בית פוזנק ומנהלת עירונית של צהרוני ביה"ס "תכנית ניצנים".
תחומי אחריות במסגרת התפקיד?
כמנהלת השלוחה אני עובדת יחד עם הצוות לקיום מגוון פעילויות עבור כלל תושבי עפולה כמו חוגים קורסים והרצאות, ניהול פרויקטים עם מנהלת השכונות והאגפים השונים בעיר. תפקידי כמנהלת צהרוני ביה"ס מתבטא באיתור צוות מקצועי, הכשרתו ויצירת תוכניות עבודה שנתיות- פועלת יחד עם 10 רכזות נפלאות לקיום צהרונים איכותיים.
מה הכי מאתגר אותך בעבודה?
להמציא את עצמי מחדש. כל יום חושבת איך אני יכולה לעשות טוב וחדש יותר. מה עוד אפשר לתת לקהלי היעד שלנו, איך אפשר להפוך את קייטנת פסח ואת קייטנות הקיץ שעוד שנייה פה לרלוונטיות ומהנות יותר.
מה מייחד את העבודה בשחקים?
העבודה עם אנשים מלאי מוטיבציה. הרצון תמיד לתת את המענה הטוב והמקצועי ביותר עבור התושבים.
איך את מסבירה את הייצוג הנשי הרחב בתפקידי ניהול בשחקים, על רקע הייצוג הארצי הנמוך יחסית ברמה הארצית?
כל אחת מאיתנו מביאה תיק שעמוס ביכולות, ביצירתיות ובעיקר באנרגיות. בסופו של דבר זה עניין מקצועי ולא מגדרי.


"בבית פוזנק בימים אלו נוצרים שינויים במבנה והתאמה לעידן החדש. לאור הפרויקטים החדשניים שאנו מכניסים לשלוחה אנו מבחינים בהגעה גבוהה יותר של קהלי יעד"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


איך בא לידי ביטוי שיתוף הפעולה בינכן, בממשקים הקיימים?
שיתוף פעולה הכי כיף ומקצועי שיש. אנחנו חברות, ואז את יודעת שמה שתצטרכי, הבנות האלה יהיו שם בשבילך, (חוץ מהשעה של ההרדמות של הקטנים). כל אחת מאיתנו אחראית על תחום מסוים ואנו מוצאות דרכים מצויינות לשלב הכל  לעשייה משותפת.

השילוב בין קריירה לאימהות?
זה שילוב מאתגר – שמתאפשר. העבודה לפעמים אינטנסיבית, אבל מוצאים את האיזון בית ועבודה, בכדי לתת את הטוב ביותר בשניהם וששום דבר לא יפגע. זה המקום להגיד תודה לבעלי, כי אחרת זה לא היה באמת אפשרי.

בפרספקטיבה של זמן, אלו שינויים הצלחת להטמיע?
בבית פוזנק בימים אלו נוצרים שינויים במבנה והתאמה לעידן החדש. לאור הפרויקטים החדשניים שאנו מכניסים לשלוחה אנו מבחינים בהגעה גבוהה יותר של קהלי יעד. אני גאה לספר שהיום צהרוני ביה"ס שונים בתכלית ממה שהיו לפני 3 שנים כשרק נכנסנו לתוכנית ניצנים. 

איך את פותחת את הפעילויות/ שלוחה לקהלי יעד נוספים ולצעירים?
אני בעיקר חושבת על מה מעניין היום את הדור החדש, את ההורים של  היום, למשל להביא קורסים והכשרות קצרות זה מענה לצורך עכשווי.
איך אתן מתאימות את התכנים והשירותים לעידן הנוכחי, האם קשה יותר להוציא את קהלי היעד מהבית?
אנשים באים למה שהם אוהבים ולמה שהם חשים שמעצים ומקדם אותם ונותן להם תחושה של משמעותיות ושייכות. המטרה היא למצוא את אותם תחומים ולהתאים אותם לכולם באופן נגיש ואטרקטיבי.

"אני מאמין" שלך בתחומים עליהם את אמונה?
גישה של חיוביות ורצון לנתינה -"תחשוב טוב ותעשה טוב" והכל בלי להתפשר על מקצועיות בעשייה.

פרויקט שהיית רוצה לקדם בעתיד?
קיום קורסים והכשרות לנערים ונערות כמקפצה להתפתחות אישית במגוון תחומים

מה תושבי עפולה לא יודעים על שחקים?
שעובדים בשחקים האנשים עם הלב הכי גדול שיש, ש- 24/7 חושבים מה הדבר הבא שצריך להביא ולעשות בעיר. 

דמות שמהווה מודל לחיקוי בעבורך?
אמא שלי היקרה שלימדה אותי להיות עם לב פתוח ורחב ולתת לאחרים גם כשלי אין ואחותי, שלימדה אותי לראות את עצמי כמו שאחרים רואים אותי ולהבין כמה כוחות יש בי".

דניאל בן.
דניאל בן, מנהל שחקים

• דניאל בן: "השינוי מתחיל מבית"

"קידום מעמד האישה הוא ערך חברתי מהמעלה הראשונה", אומר דניאל בן, מנכ"ל רשת שחקים, "אחריות גדולה מוטלת על כתפינו, משרתי ונבחרי ציבור, מנהלים בכירים, אנשי חינוך ומובילי דעת קהל, חייבים להגיע להבנה ולהכיר בפערים בין נשים ובין עמיתיהן הגברים ובהיעדרו של שוויון הזדמנויות ממשי.
על כן, על כולנו מתבקשת שימת לב מיוחדת ומיצוי כל הדרכים להתמודדות עם אי-השוויון המגדרי – זו משימה חברתית מהמעלה הראשונה.
אציין כי אמנם עצם העלאת הנושא חשובה, אך בסופו של דבר "אין המדרש עיקר אלא המעשה", ואני שמח וגאה בהצלחות, באתגרים ובמכלול הפעילויות שמובילה רשת "שחקים עפולה" המושתתות על תפיסת עולם ומדיניות ברורה.
יותר מכל אני גאה בשותפות ובשותפים שסביבינו, עימם מתאפשרת בהצלחה של הובלתו מהלך חברתי זה, כמו מהלכים חברתיים ראויים נוספים, אשר יש בהם לתרום רבות לאיכותו של השירות שלנו ולחוסנה של הקהילה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


מטלה זו מוטלת על כולנו ובמגע היום יומי שלנו עם אוכלוסיות מגוונות נבקש תמיד לפעל גם לקידום מעמד האישה והשוויון בין המינים, לביעור ההפליה ולמניעת אלימות כלפי נשים.
כארגון חברתי מוביל, נבקש להמשיך לראות עצמינו כנושאי דגל בעניין זה –ולפעול לשינוי תרבותי, חברתי ותודעתי, בין היתר באמצעות הצבת יעדים ברורים כמו הגדלת מספר המשתתפות בתחומי הספורט,  או באמצעות הסרת חסמים העומדים בפני נשים ויצירת שיתופי פעולה עם ארגוני הנשים. אסכם בנימה אישית, השינוי מתחיל מבית. המודעות, שימת הלב והרצון להוביל שינוי הם הצעדים הראשונים אליהם יש לצרף פרקטיקות של נהלים ויעדים. עבודה רבה עוד לפנינו ואני תקווה שהרוח הגבית שניתנת בעניין זה מראש העיר אבי אלקבץ ומיו"ר הנהלת שחקים עו"ד אלי מלול וחברי ההנהלה, תביא לקפיצת מדרגה משמעותית ולהצלחות נוספות".