"נדרש שינוי מיידי בהסתדרות המורים"

רונית בוסתן, תושבת עפולה ומחנכת כ-28 שנים במערכת החינוך מתמודדת בימים אלה על תפקיד יו"ר הסתדרות המורים באזור עפולה ובית שאן- מטעם סיעת "נחל" בהסתדרות המורים. "אנו רוצים להביא ולהציג בפני המורים, עובדי ההוראה והגמלאים שינוי תפיסתי, מהותי ומעמיק בכל ההסכמים", אמרה השבוע בוסתן

ב- 16 למאי ייערכו בכל רחבי הארץ הבחירות לראשות הסתדרות המורים. במסגרת זו ייערכו גם בחירות בסניף עפולה, בית שאן והסביבה. על התפקיד מתמודדות עפרה גזית, שמשמשת בתפקיד שנים ארוכות ומולה תתמודד רונית בוסתן, תושבת עפולה.
בוסתן, היא מורה ומחנכת מזה כשלושה עשורים, בין היתר בבית הספר היסודי "נר הגלבוע" בגן נר וכיום בבית הספר "תומר" בבית שאן. בהתמודדות הנוכחית היא תרוץ מטעם סיעת "נחל" (נציגות חדשה לעובדי הוראה) בראשות גילה קליין.
"מזה כשנים אני ערה למצוקת המורים, לעבודתם הקשה והשוחקת", סיפרה השבוע בוסתן והוסיפה: "מאז הסכמי אופק חדש שחתם עליהם יוסף וסרמן, המזכ"ל היוצא, אני נלחמת לשינוי ההסכם שלא היטיב עם כל עובדי ההוראה. בעקבות ההסכם נוספו למורים שעות עבודה, המורים נדרשים למלא טפסים רבים, ויש להם גם משימות רבות בבית הספר ומחוצה לו.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


במקביל בשנים האחרונות המורים מחויבים להחתים שעון נוכחות, למרות שעבודתם אינה מסתיימת בשעות הרשמיות. זו גם העבודה היחידה שבה נדרש העובד להיערך מבעוד מועד.
מיותר לציין שהמורים נדרשים להכין מערכי שיעור, לתת מענה לשאלות ההורים לבדוק מבחנים ועוד. מנקודת ראותי הגיע גם העת לרענן את השורות, תהליך שקורה בכל ארגון. אנו רוצים להביא ולהציג בפני המורים, עובדי ההוראה, הגננות והגמלאים שינוי תפיסתי, מהותי ומעמיק בכל ההסכמים, בכל תנאי העבודה והשכר שלהם. יש לנו התייחסות מלאה וייצוג מלא לכלל המגזרים, למגזר הערבי, הדתי, הגננות, הגמלאים והמורים הוותיקים.
זו למעשה חלק מהאג'נדה של סיעת נחל והעומדת בראשה גילה קליין שמובילה אופוזיציה לוחמת במשך כשבע שנים. היא מסתובבת בארץ, לאורכה ולרוחבה, שומעת את מצוקתם של המורים ונותנת מענה בכנסים, למורים צעירים, מורים שפרשו מהמערכת, גננות, וגמלאים. אני מתחייבת לפעול למען כלל עובדי ההוראה, הגמלאים והמורים ולעשות כל שביכולתי לקדם את האינטרסים שלהם. השינוי האמיתי יבוא מהשטח", סיכמה בוסתן.

עפולה: מפגש פסגה של כל ראשי הרשויות באזור

|